Tävling och träning 2013

Sv: Tävling och träning 2013

Shootingstar:

jo jag såg på startlistorna att du skulle dit, var kul :D Då ses vi på fredag!

Jag är sjukt nervös! Detta blir våran fjärde tävling ihop. Har hitills bara gått en E och två D förut. Hoppas min kropp klarar tre klasser annars är det väl bara att stryka sig. Bytte trailen (med sorg) mot pleasure. Har lite för mycket att tänka på privat så bättre att lalla runt i i en pleasure för skoj skull.
Ska bli kul att ses! :)

Min fyra-åring ska göra debut på söndag på APHC i allbreed med annan ryttare-det ska bli spännande att se.
 
Sv: Tävling och träning 2013

Oh vad spännande, lycka till. Det kommer säkert gå skitbra! :up:

TACK!!!

Känner mig rätt positiv idag efter att ha genomfört ett pass när herrn skötte sig utomordentligt fint!!!:love:

Får hoppas att formen håller i sig:D Tack och lov brukar varken han eller jag ha några problem med nerverna, och vi åker nog upp redan i morgon kväll så slipper jag noja över lastningen på morgonen...
 
Sv: Tävling och träning 2013

Så var min tävlingsdag till ända. Jag är sjukt nöjd!
NSBA allbreed w&t 4:a, NSBA allbreed beginners 2:a. Strök mig från sista klassen då jag var så lycklig. Undrar hur det hade gått om vi hade tränat inför tävlingen ;) Var även 12 veckor sedan jag födde barn.
Bra domare som gav bra kritik!
 
Sv: Tävling och träning 2013

Även här är tävlingsdagen över....

Red på OTROLIGT dåliga poäng, men med den usla uppladdningen är jag nöjd med hästens insats:love:

Lyckades vinna trailen, med lagkamraten (lika dåligt tränade:p) på andra plats då alla andra nollade sig:o

Därmed vann laget, då det i övriga grenar var väldigt jämnt (INTE min förtjänst!!!).

Debut i reining på säkert tidernas sämsta poäng, men TUSAN vad kul det var!

Peppad som bara den nu, så träningen lär bli mer intensiv framöver! Rider dessutom i världens härligaste lag som peppar varann och fokuserar på det positiva i allas ritter:love:
 
Sv: Tävling och träning 2013

det är ju känslan som räknas! härligt :)



Det har gått super för mig å pållen, han har skött sig prickfritt. :) Superbra känsla hela tävlingen, och det är som sagt det viktigaste
 
Sv: Tävling och träning 2013

Grattis! Jag såg er som snabbast. ;)

För min del gick NSBA både bra och dåligt. I fredags blev min häst väldigt nervös och stressad de två första klasserna (som givetvis var trail) och vi fick inte till någon bra ridning. Den andra klassen (WH Allbreed) vann vi dock och den fjärde (WR AQHA) kom vi på andraplats. I lördags red vi två klasser, AQHA Amateur Trail och AQHA senior Trail. Den första gick jättebra och vi kom på andraplats men den andra fixade vi inte riktigt. Joey var supertrött och jag fick inte till galoppbommarna.

Jag är supernöjd och glad över att ha varit med! Nu är vi taggade för mer träning och tävling!

Doleron, jag tror jag såg dig. Fiiin hon är Paj! :d
 
Sv: Tävling och träning 2013

Grattis FiA!!!


Såg inte dig (tror jag????) men din mamma, gick ju bra för henne med:)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Tack!! Jag vet nog inte riktigt vem som är du om jag ska vara ärlig :D

Ja det gick ju jätte bra för mamma också :) Pållen skötte sig ju så bra
 
Sv: Tävling och träning 2013

Haha, nä du red nog inte samma dag som jag, men jag såg dig allt!!!:D

Nåja, då jag inte alls är nöjd med mina ritter är jag rätt glad om du INTE uppmärksammade oss, även om klubbkompisarna sa att det såg bra ut:crazy:
 
Sv: Tävling och träning 2013

jag red då 2 klasser på lördagen också. Freestyle reining utklädd till Ängel , och WH pay and win :P Resten av klasserna red jag på söndagen.


Ash då det var säkert fint om dina kompisar tyckte det :)
 
Sv: Tävling och träning 2013

Åh vad roligt! Grattis till placeringarna :D

För oss gick det väl mindre bra.. Får väl ändå säga att jag är relativt nöjd med trailarna trots att hon tyckte bron var livsfarlig i första och galoppbommarna var mer hoppbommar i andra :D Var ju trots allt bara vår tredje och fjärde trailstart..

WH w&t gick mönsterdelen skit, men jag är nöjd med railworken, då skötte hon sig jättefint. När det var dags för WH beg som var dagens sista klass var Paj trött och tyckte inte hon behövde gå in och fjanta i en till WH och allt sket sig totalt innan det börjat, men jaja, det kan ju inte alltid gå bra :p räknar med att få ta ett slaskår till och börjar det inte fungera sen får jag väl försöka hitta på något annat. Tror dock jag ska hålla mig till trail och reining i fortsättningen haha!
 
Sv: Tävling och träning 2013

kl


Hade tur att en kompis tagit kort under helgen, så här kommer lite bilder från tävlingen. :D

Pluggar lite mönster


Reining B


En stopp


Freestyle Reining utklädd till Ängel :D :rofl:


Spinn


Efteråt tog vi ett bad i sjön
 
Sv: Tävling och träning 2013

kl

Nu när jag har börjat rida min nya häst lite smått kan jag ju också träda in i tråden. :bump:
De planer jag har just nu är att skritta i två månader till, och sedan kan vi börja trava lite lätt i en månad innan det är dags för återbesök på kliniken. För er som inte vet (jag har nog bara skrivit i bildtråden) så fick jag hästen för en månad sedan, då kom han direkt från travträning och någon månads vila pga gaffelbandsskada. Jag hade planer på att köpa quarter/paint, men eftersom jag kände den här hästen sedan tidigare och han blivit en favorit så tog jag över honom när han fick avsluta travkarriären. Jag vet att det inte smäller så högt att ha en travare (min förra häst var ju också travare), men han är i alla fall ovanligt snygg! :D
1045076_10151544954491775_542663835_n.jpg
 
Sv: Tävling och träning 2013

Rättvik på lördag och andra omgången av WA...

Såklart gick en av våra deltagare och skadade sig idag, vilket innebär att jag förmodligen får ta fyra klasser... Hade tänkt hoppa trailen efter den senaste tidens urusla träningar, men, men...:p

Nåja, vi gör så gott vi kan, så får vi se hur det går!

Några fler som ska dit???;)
 
Sv: Tävling och träning 2013

puttar upp.....

Hur går det för er???:)

Har klarat av två tävlingar till, och är supernöjd trots usla poäng:p Hästen kämpar på och blir allt bättre! Alla nojjor för grindar bara försvann:confused: över en natt....

Tränar på inför avgörande omgången i WA, vi krigar om platsen i riksfinalen, trots att vi inte riktigt vet vad vi skulle ha där att göra:p

Kul gäng i laget och även i motståndarlaget, så vi har riktigt kul på tävlingarna:D
 
Sv: Tävling och träning 2013

Vad roligt Texaz att du är ute flänger! Här står det mest still då pållan fått ett fult sår som behandlas för fullt.

Jag siktar på att närvara i Strängnäs och köra halterklasser. Blir bra med lite tävlingsvana om jag ska våga ställa upp i KM. Kommer du också dit Texaz? Är det några andra som tänkte besöka SBYWR 8 september?
 
Sv: Tävling och träning 2013

Tyvärr går sista deltävlingen av WA då:(, i Årjäng:p 40 mils enkel resa.....
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 531
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 614
Hästmänniskan (moderator flytta tråden om den ligger fel... ;) ) Varning - lååångt!! Jaha, då kom man hem till föräldrarna i morses & farsan...
Svar
12
· Visningar
2 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp