Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Så skrev han inte. Han skrev att ARRANGÖREN kan låta bli att använda betalsystemet men i ditt fall har arrangören bestämt sig för att använda hela systemet fullt ut och det innebär att du måste betala in pengarna till ditt konto annars blir du avanmäld automatiskt.

Blir man inte :angel: Jag HADE avanmält till en tävling långt innan anmälningstiden hade gått ut men var ändå med på startlistor och annat skit så jag fick minsann jaga rätt på personer att maila och avanmäla den vägen. Dessutom har jag sett på flera tävlingar att folk inte har betalat men är ändå med på alla startlistor iallafall och så brukar det stå i pm att vill du inte vara med så måste du ringa och stryka dig annars blir du betalningsskyldig. Så arrangörerna tar ju med ryttarna iallafall....
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

I ditt fall har arrangören bestämt sig för att inte använda betaldelen i systemet, därför behöver du inte betala i förskott. I Raiders fall är det inte så.

Men om det står på proppen att det är betalning på plats så borde det väl vara så, och inte genom konto då man betalar? Förvirrad.
I Raiders fall borde det väl stått en summa på anmälan som skulle betalas?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Blir man inte :angel: Jag HADE avanmält till en tävling långt innan anmälningstiden hade gått ut men var ändå med på startlistor och annat skit så jag fick minsann jaga rätt på personer att maila och avanmäla den vägen. Dessutom har jag sett på flera tävlingar att folk inte har betalat men är ändå med på alla startlistor iallafall och så brukar det stå i pm att vill du inte vara med så måste du ringa och stryka dig annars blir du betalningsskyldig. Så arrangörerna tar ju med ryttarna iallafall....

Äsch du är alltid undantaget som bekräftar regeln!:devil:

Det är så här...de som inte har betalat kommer inte med när anmälningarna laddas ned...om arrangören bestämmer sig för att de ÄNDÅ vill ha med de sölkorvarna som inte betalat så får de ladda ned dem separat.

Om du hade avanmält på rätt sätt i TDB så borde du inte kunnat komma med iaf för då ska du aldrig komma fram till nedladdningen så min gissning är att du gjorde det för sent eller gjorde nåt annat fel som vanligt...:angel::rofl:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Det är så här...de som inte har betalat kommer inte med när anmälningarna laddas ned...om arrangören bestämmer sig för att de ÄNDÅ vill ha med de sölkorvarna som inte betalat så får de ladda ned dem separat.
Delvis KL

Nja, de som inte betalar kommer faktiskt med när man laddar ner anmälningarna. Däremot står de som strukna. Beroende på antal starter etc kan ju arrangören vara "snäll" och ostryka dem och därför finns de med på startlistorna ändå.
Men de anmälningarna försvinner inte som många tycks tro.;)

Vad gäller avanmälan, så fungerade det i alla fall på vår tävling för de som avanmälde i tid (innan likviddagen) i TDB. De ligger kvar under anmälan när man laddar hem anmälningarna, men utan klasser och således dras inga pengar.

Det enda problem jag upplevde som arrangör var att TDB hade lite problem när det var någon annan än ryttaren som betalade. Då fick den inte i hop det med betalningarna, men där får man ju hoppas att arrangören kollar hur det ser ut i själva tävlingsdatabasen, för där syntes att pengar var dragna från betalarens konto.

Ur arrangörssynpunkt underlättade TDB för oss i alla fall, nu slapp man skicka ut en massa krav på betalningar som man alltid brukar få göra i efterhand annars och slapp bokföra en massa betalningar som kommer in vid olika tillfällen på bankgirot (om man nu väljer att ha förskottsbetalning).

Sedan håller jag med om att 10:an känns onödig. Tycker den kostnaden ska ingå i licensen.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

kl

Alltså jag är nog dum i huvudet men jag fattar inte :p
Vi ringde till klubben och de sa att jag kunde betala där likagärna. Så det gör vi.
Men kommer jag då få påminnelseavgift och sån skit eftersom jag inte betalar in på TDBs bankgiro?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men om det står på proppen att det är betalning på plats så borde det väl vara så, och inte genom konto då man betalar? Förvirrad.
I Raiders fall borde det väl stått en summa på anmälan som skulle betalas?

Givetvis är det så men i Raiders fall så stod det en summa, uppfattade jag det som iaf, men h*n hade inte betalat in den till sitt konto så när pengarna skulle dras fanns de inte där och en tydligen fick h*n då en påminnelse.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

kl

Alltså jag är nog dum i huvudet men jag fattar inte :p
Vi ringde till klubben och de sa att jag kunde betala där likagärna. Så det gör vi.
Men kommer jag då få påminnelseavgift och sån skit eftersom jag inte betalar in på TDBs bankgiro?

Du blir tydligen skyldig TDB 10 kr iaf.:eek: Se Bettibets inlägg. Och tydligen blir du avstängd från TDB om du inte betalar dessa 10 kr.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Delvis KL
Ur arrangörssynpunkt underlättade TDB för oss i alla fall, nu slapp man skicka ut en massa krav på betalningar som man alltid brukar få göra i efterhand annars och slapp bokföra en massa betalningar som kommer in vid olika tillfällen på bankgirot (om man nu väljer att ha förskottsbetalning).

Sedan håller jag med om att 10:an känns onödig. Tycker den kostnaden ska ingå i licensen.

Fast det är ju just det...de flesta klubbar har ju FRÅNGÅTT förskottsbetalningen för många år sen och det har ju funkat fint hittills....det känns ju som ett stort steg tillbaka att nu behöva betala in till ett konto långt i förväg och när man sen avanmäler så verkar det ju dras pengar iaf. Se tråd om Vinslöv i Fälttävlansforumet.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Aja det kan jag väl ta :p
Känns löjligt menmen. Jag slipper påminnelse och sånt iaf?
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Fast det är ju just det...de flesta klubbar har ju FRÅNGÅTT förskottsbetalningen för många år sen och det har ju funkat fint hittills....det känns ju som ett stort steg tillbaka att nu behöva betala in till ett konto långt i förväg och när man sen avanmäler så verkar det ju dras pengar iaf. Se tråd om Vinslöv i Fälttävlansforumet.


Jo, det med Vinslöv är ju helt fel. Men där tycker jag att arrangören skulle tagit bort alla avgifter i TDB när de ändå visste i så god tid att de skulle ställa in.

Problemet med betalning på plats är allt extrajobb med att skicka fakturor i efterhand och sedan hålla koll på betalningarna och skicka påminnelser för de som ändå inte betalar. Skönt att slippa ur arrangörssynpunkt, men sedan håller jag med om att det är smidigt för ryttarna.

BernT: om avgifter är inlagda i TDB kommer du nog att få ett påminnelsemail.
Men sedan ska arrangören trycka uppgjord på din betalning (när du betalat på plats) och då ska inget mer hända om jag fattat det rätt!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Okej, nä, det stog kostnaden för anm.- start- och serviceavgift..
fick meddelandet av tdb...
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men vad ska jag göra åt saken då? Jag är inte myndig så har inget bankkonto jag kommer åt själv.. ska jag avanmäla mig på tbd och sen ringa till klubben då? Det känns ju lite som att de säger emot sig själva när de säger att "allt betalas på plats" och sen måste man ändå betala via tbd för att bli anmäld... :confused:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men vad ska jag göra åt saken då? Jag är inte myndig så har inget bankkonto jag kommer åt själv.. ska jag avanmäla mig på tbd och sen ringa till klubben då? Det känns ju lite som att de säger emot sig själva när de säger att "allt betalas på plats" och sen måste man ändå betala via tbd för att bli anmäld... :confused:

Nej, du ska åka till tävlingen, betala som ni gjort upp och sen ska arrangören boka av detta i TDB så du inga påminnelser eller extra avgifter får. Så låt din anmälan stå kvar i TDB.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*knapp*

Jag räknar med att vi kommer få ihop 3000 namn som det ser ut nu.
Sen skulle jag vilja ha lite hjälp med att skriva ihop argument mot systemet som det ser ut i nuläget.. Vill kunna skicka in något mer till förbundet än bara namnet.
Någon som är bra på att skriva? Finns ju en väldig massa argument mot systemet (även för) och jag tror det är bra att få med dessa samt hur man kan utveckla tdb till något bra där alla parter blir nöjda.

PM:a mig gärna om du kan tänka dig skriva ihop något!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Om du hade avanmält på rätt sätt i TDB så borde du inte kunnat komma med iaf för då ska du aldrig komma fram till nedladdningen så min gissning är att du gjorde det för sent eller gjorde nåt annat fel som vanligt...:angel::rofl:

Nädå jag avanmälde i rätt tid dvs INNAN anmälningstiden utgått eftersom det var en dressyrtävling.
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*knapp*

Jag räknar med att vi kommer få ihop 3000 namn som det ser ut nu.
Sen skulle jag vilja ha lite hjälp med att skriva ihop argument mot systemet som det ser ut i nuläget.. Vill kunna skicka in något mer till förbundet än bara namnet.
Någon som är bra på att skriva? Finns ju en väldig massa argument mot systemet (även för) och jag tror det är bra att få med dessa samt hur man kan utveckla tdb till något bra där alla parter blir nöjda.

PM:a mig gärna om du kan tänka dig skriva ihop något!

Jag kan hjälpa till och skriva, om vi som känner oss manade skriver det vi tycker och skickar till dig kan du tänka dig och sätta ihop det till ett sammanhängande brev?

Betti! Kom igen nu! Du kan skriva som arrangör så skriver jag ur ryttarsynpunkt!
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Men vet arrangören att jag kommer då? eller måste jag ringa och säga det? :confused:
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

Kan bara lägga till att motståndet är massivt :laugh:

Jag kastade ju i upprört tillstånd ut tipset till alla kända och okända personer i min adressbok igår... idag återfinns nästan alla (från skåne i söder till Östersund i norr) bland de 200 senaste på protest-listan, nästan lite spooky :eek: vilken respons det blev.

PM:ar lite argument när jag kommer på nåt bra
 
Sv: Tävlingsdatabasen - Hjälp!

*stort kors i taket*
Jag har fått tillbaka mina pengar! (utan att dom drog någon extra admin. avgift)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 499
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp