Bukefalos 28 år!

Tidelag nu förbjudet

Sv: Tidelag nu förbjudet

Det ska bli intressant att se hur den tillämpas och om den ger någon effekt.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Det blir väl en lag som är svår att kontrollera och få en fällande dom med tanke på bevisbördan. Men att lagen finns är en viktig markering från samhällets sida att det inte är ok att utsätta djur för detta övergrepp.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Enligt lagen är det okej att utsätta djur för sexuella övergrepp, så länge det är av samhället sanktionerade övergrepp såsom inseminering, tappning av sperma, hygien eller veterinära ingrepp. Hur djuret ska kunna förstå vad ett sexuellt övergrpp är och hur den ska skilja mellan legala och illegala sådana är för mig obegipligt.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Skitlojligt, Jag ar bojd att halla med Lobelia. Att smeta leverpastej pa sig sjalv och lata hunden ga berserk ar forbjudet men att binda ett sto och tvinga pa henne en hingst ar helt ok. Fantastiskt bra jobbat dar.

Djurskyddslagen skall redan tacka djurplageri. Om det inte rackte sa kommer detta inte gora det heller. Det ar bara for folk som vill kanna sig duktiga och bra. Hyckleri som gar ut over djuren som behover hjalp.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Det var på tiden.

Sedan fattar jag inte hur folk kan jämföra att man betäcker ett sto med en hingst, som är naturligt, och att en pervers typ stoppar in sin kuk i stoet ståendes på en pall bakom. Eller en hund med för den delen.
Inse skillnaden.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Det var på tiden.

Sedan fattar jag inte hur folk kan jämföra att man betäcker ett sto med en hingst, som är naturligt, och att en pervers typ stoppar in sin kuk i stoet ståendes på en pall bakom. Eller en hund med för den delen.
Inse skillnaden.


Fast det handlar ju bara om att det är "äckligt", inte om att djuret lider mer av att få en pervers snopp i sig gentemot en djursnopp.

Jag tycker nog också att det är rätt...onödigt på nåt sätt. Vi har redan regler mot djurplågeri, det borde räcka? Jag bryr mig mer om hur slaktdjur behandlas än om nån gubbe stoppar in sin penis i sin kossa.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Det är fortfarande inte naturligt att en man står och har sex med en häst. Det ÄR skillnad.

Eller det känns lika bra om en tjej blir påsatt av en hingst?
Ni fattar väl själv vad som är fel :crazy:
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Sen kan man också ställa sig frågan;

Känns det okej att ens mamma, pappa, syster, bror, faster, barn, fru eller man har haft sex med djur, vill ha det, eller till och med gör det?

Nja, skulle inte tro det va. Jag hade skickat dom till en psykolog illa bums.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Mer naturligt än att min pappa skulle sätta på en ko.
Det är inte naturligt att människor håller på med sånt heller, vi avlar lika mycket på oss själva på det viset.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Sen kan man också ställa sig frågan;

Känns det okej att ens mamma, pappa, syster, bror, faster, barn, fru eller man har haft sex med djur, vill ha det, eller till och med gör det?

Nja, skulle inte tro det va. Jag hade skickat dom till en psykolog illa bums.

Vem/vad ska vi skydda med djurskyddslagen? De anhöriga från äckelkänslor eller djuren?

Missförstå mig inte, jag tycker också det är äckligt med djursex, men jag tvivlar på att djuren känner äckel, och framförallt tvivlar jag på om de kan skilja på icke äcklig insemination och äcklig penetrering med en manslem förutom att manslemen förmodligen är lindrigare rent fysiskt.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Mer naturligt än att min pappa skulle sätta på en ko.
Det är inte naturligt att människor håller på med sånt heller, vi avlar lika mycket på oss själva på det viset.

Ur djurets synvinkel så förekommer sex mellan arter i naturen, men knappast insemination.

En människa kan välja bort insemination om hon önskar och många gör det, man fråggar inte hästen om den vill ha en naturlig betäckning eller insemination.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Ur djurets synvinkel så förekommer sex mellan arter i naturen, men knappast insemination.

En människa kan välja bort insemination om hon önskar och många gör det, man fråggar inte hästen om den vill ha en naturlig betäckning eller insemination.

Precis som man inte frågar djuret om man får ha sex med den. Vi som människor gör ett val hur vi ska behandla våra djur.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Vem/vad ska vi skydda med djurskyddslagen? De anhöriga från äckelkänslor eller djuren?

Missförstå mig inte, jag tycker också det är äckligt med djursex, men jag tvivlar på att djuren känner äckel, och framförallt tvivlar jag på om de kan skilja på icke äcklig insemination och äcklig penetrering med en manslem förutom att manslemen förmodligen är lindrigare rent fysiskt.

Det jag ville ha fram var att jag tycker det är onormalt att vilja ha sex med djur. Jag skulle rysa om mn man sa att han tände på en häst i stallet.
 
Sv: Tidelag nu förbjudet

Lånar din knapp

Man kan inte jämföra en insemination med ett sexuellt övergrepp.
En veterinär jobbar försiktigt och med djurets bästa för sina ögon.
Sexuella övergrepp sker på många vis, många gånger med inslag av våld och sadism, och om man tror att det bara är en "snopp som stoppas in" så är man mycket naiv.
Tycker det är typiskt för den tid vi lever i just nu att man missar poängen i resonemanget också, nämligen att sex har man med en annan person som samtycker eller så har man det för sig själv, och det är ingen rättighet att ha sex med någon annan.
Man utnyttjar eller lurar eller köper inte sex av någon som inte kan svara för sig eller som på annat sätt befinner sig i en utsatt situation. Djur, barn, desperata människor, utvecklingsstörda, åldringar och så vidare.
VAD vore vi för ett samhälle om vi inte hade denna lag?

Kan också informera om att djurskyddslagen inte har kunnat tillämpas i någon utsträckning eftersom man då måste bevisa att djuret plågades, vilket inte är självklart om man inte ertappat någon på bar gärning och djuret tex skrek.
Med den nya lagen kriminaliseras de kommersiella intressenas som finns med djurbordeller osv, och det tycker jag känns riktigt bra.

Tillägg:
Känner till ett fall där en ponny utnyttjades. Ägarna märkte att den mådde dåligt, den blev undfallande och deprimerad, men kunde ju aldrig föreställa sig vad som var orsaken förrän de ertappade en person på bar gärning, som tyvärr kom undan.
Så de som tror att ett djur inte förstår, och känner utsatthet och ångest bör tänka om.
 
Senast ändrad:
Sv: Tidelag nu förbjudet

Det jag ville ha fram var att jag tycker det är onormalt att vilja ha sex med djur. Jag skulle rysa om mn man sa att han tände på en häst i stallet.

Jag tycker personligen mycket är onormalt, men så länge alla trivs (då inklusive djuren) så är det inget jag lägger mig i. I olika kulturer är olika saker att betrakta som onormala. Vill någon kleta leverpastej på valda delar av kroppen så hunden får slicka eller sticka in sin lem i ett djur (där ägaren godkänt), äta skalbaggar och maskar, ha sex med samma kön, äta rå lever eller vad det kan vara så är det inget jag gillar men så länge alla inblandade är nöjda ( ja kanske inte skalbaggarna) så moraliserar jag inte över det utan undviker situationen.

Normalt och onormalt är kulturellt betingat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 526
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 608
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 454
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp