Tips på proteinbar/måltidsbar

Swebar är min favorit, deras Cocos och Äppelpaj är löjligt goda!
Nu är deras bars visserligen inga müslivarianter men är däremot väldigt mjuka och lätta att äta utan att man får kramp i käken.
 
Blev lite nyfiken när jag såg trådstarten och gjorde en googling på detta med Proteinbars... DN har testat för ett tag sedan och det verkar ju inte vara speciellt nyttigt....
http://www.dn.se/ekonomi/onyttiga-mellanmal-okar-risken-for-viktuppgang/
Nu är ju inte typ Raw Bite med, men ingredienserna i Raw Bite Cashew är 52% dadlar och 48 % cashewnötter. Vilket ger 412 kalorier/100 gram, men den väger 50 gram. Alltså inget tillsatt socker alls.
 
Jag gillar EatNatural. Vet inte hur nyttiga dem är, men har ganska "rena" innehållsförteckningar tycker jag och smakar gott.
 
Jag skulle vilja testa GetRaw också, men har inte sett det i någon butik än.

Jag gillar GetRaw! Mina favoriter är lakrits och bärvarianten. Jag brukar köpa den på hälsokosten eller en veganskt butik, men såg att de skulle finnas på fler ställen nu/snart med Kung Markatta.
 
Jag skulle istället satsa på Baby Bel-ost! Tack vare vaxet runt varje liten ost klarar de sig utan problem i en väska/ficka över dagen. Så här års kan du ju dessutom ha ett lager liggande på lämplig plats i stallet om du vill. Alternativt burkar med makrill i tomatsås - kan förvaras i rumstemperatur så det kan du lagra i stallet även sommartid och behöver bara kompletteras med en gaffel!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 008
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Mat Jag skulle gärna vilja äta mer fisk, men tycker fisk i regel är rätt smaklös och trist. När jag gör lax i ugn kryddar jag med salt...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 318
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp