Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ätit vegetarisk moussaka med linser idag. Var lite väl generös med chiliflakes så det var lite på gränsen till ätbart :o Men gott ändå :D
 
Kolhydratbrist kan driva en att sakna de mest besynnerliga livsmedel!
Verkligen! En skål med havregrynsgröt är också fullt möjligt att sitta och dagdrömma om, kan jag meddela.

Jag kommer aldrig att uppskatta kolhydrater så mycket som när det här experimentet är över!
Väntar på ris-otton.
Åh, vad nostalgisk jag blev nu! Min bästa vän i mellanstadiet uttalade alltid risotto sådär! Finns det folk som gör det fortfarande?
 
Verkligen! En skål med havregrynsgröt är också fullt möjligt att sitta och dagdrömma om, kan jag meddela.

Jag kommer aldrig att uppskatta kolhydrater så mycket som när det här experimentet är över!

Åh, vad nostalgisk jag blev nu! Min bästa vän i mellanstadiet uttalade alltid risotto sådär! Finns det folk som gör det fortfarande?
Verkligen! En skål med havregrynsgröt är också fullt möjligt att sitta och dagdrömma om, kan jag meddela.

Jag kommer aldrig att uppskatta kolhydrater så mycket som när det här experimentet är över!

Åh, vad nostalgisk jag blev nu! Min bästa vän i mellanstadiet uttalade alltid risotto sådär! Finns det folk som gör det fortfarande?

Ingen aning:D. Jag skulle aldrig säga det men har en förkärlek för att leka med ord.
 
Hörni, jag är sugen på att göra efterrätt med följande komponenter:

Popcornglass, Glutenfri brownie av något slag, samt salt kolasås. Men, jag behöver något mer - mindre sött, mer fräscht. Vad?
Hallon?
 
För övrigt blev ris-otton bara sådär, den smakade fisk trots den totala bristen på sådan, däremot var det väldigt mycket champinjoner. En flaska Gascogne till var trevligt och passande. BARNET hade liten vännina på besök, de fick uppstekta pannkakor (glutenfria, gjorda på kokosmjöl) och stekta äpplen. SKORKEN åt nåt puréjox med ris/kyckling/grönsaker. SKORK vägrar äta annat än puré, då kaskadkräks det. Vi orkar inte riktigt med kräks än.
 
Hörni, jag är sugen på att göra efterrätt med följande komponenter:

Popcornglass, Glutenfri brownie av något slag, samt salt kolasås. Men, jag behöver något mer - mindre sött, mer fräscht. Vad?
Hallon?

Popcorn med parmesan och tryffelolja är annars oerhört trevligt som tilltugg till en Cava eller annat bubbel;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 678
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 005
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp