Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där var fullsatt, så det blev tapas istället. Vi tog in sex stycken plus bröd och oliver, och rullade därifrån. SAllad med melon, feta och seranoskinka, goda knyten med getost och dadlar, getost med grönsaker och tomatmarmelad, kryddiga blandsvampar, och andra goda saker. Med vatten till, blev det inte farligt dyrt. Av sparsamhet, tar vi ofta kaffet hemma också.

Åh, så gott det låter! Särskilt salladen :)

Vilken restaurang var det?
 
Men åååååååh. Får jag komma nästa gång? Så vanvettigt gott det låter!:d
Du är välkommen!

Pilgrimsmusslorna, förresten! 12 st frysta i en påse från Garant. 69 kronor och jättegoda. Extremt prisvärda. Färska är säkert ännu bättre, men både svårare att få tag ioch svindyra. Jag ska köpa den här sorten fler gånger!
 
Pilgrimsmusslorna, förresten! 12 st frysta i en påse från Garant. 69 kronor och jättegoda. Extremt prisvärda. Färska är säkert ännu bättre, men både svårare att få tag ioch svindyra. Jag ska köpa den här sorten fler gånger!

Jag har kikat på de pilgrimsmusslorna och funderat på om de var bra eller inte. Fantastiskt att de är jättegoda! Då ska jag absolut testa!

Igår lagade jag mat för första gången på länge. På grund av kvällsjobb så har både tid och ork varit bristande, men en ledig dag var det som krävdes för att inspirationen skulle komma åter!

Jag lagade risotto med sparris, ugnsbakade körsbärstomater, chorizo, basilika och tryffelolja. Så otroligt gott blev det! Mycket snyggt i färgerna också efter italienska flaggan :D
 
Ja, vi mångmiljardärer lever ju med lite andra ekonomiska proportioner än ni vanliga dödliga. :)

(400 så klart.)

Haha, jag tyckte att den där extra nollan passade grymt bra ihop med "prisvärt" :D

Själv har jag ätit av min sparrisrisotto i flera dagar nu. Den var såklart bäst när den var nygjord, men smakar väldigt gott även nu efter ett par dagar. Nästa gång jag gör risotto ska jag testa att göra på rosé bara för att se om den faktiskt blir rosa :)
 
Haha, jag tyckte att den där extra nollan passade grymt bra ihop med "prisvärt" :D

Fattar du hur OTROLIGT gott det måste ha varit om 4000 var prisvärt!? Och då drack vi ändå vatten, så det var inte årgångsvinet som gjorde att notan drog iväg.

Ser fram mot rapport om den eventuellt rosa risotton. (När jag bara har rödvin hemma och vill göra risotto, skippar jag vinet. Det blir inte detsamma, men får ju duga när det nu är som det är med alkohollagstiftningen.)
 
Haha, jag tyckte att den där extra nollan passade grymt bra ihop med "prisvärt" :D

Själv har jag ätit av min sparrisrisotto i flera dagar nu. Den var såklart bäst när den var nygjord, men smakar väldigt gott även nu efter ett par dagar. Nästa gång jag gör risotto ska jag testa att göra på rosé bara för att se om den faktiskt blir rosa :)

Jag med, och med att dricka kaffe hemma i sparsyfte, det hade jag också tvingats göra om jag åt middag för 4000 spänn ;)

Och risotton blir rosa :D
 
Fattar du hur OTROLIGT gott det måste ha varit om 4000 var prisvärt!? Och då drack vi ändå vatten, så det var inte årgångsvinet som gjorde att notan drog iväg.

Ser fram mot rapport om den eventuellt rosa risotton. (När jag bara har rödvin hemma och vill göra risotto, skippar jag vinet. Det blir inte detsamma, men får ju duga när det nu är som det är med alkohollagstiftningen.)

Jag har ätit risotto på rödvin ett par gånger och det har varit helt okej. Kommer inte ihåg vad jag fått serverat till eller i, dock, men antar något åt kötthållet.
 
Jag med, och med att dricka kaffe hemma i sparsyfte, det hade jag också tvingats göra om jag åt middag för 4000 spänn ;)

Och risotton blir rosa :D

Ja, jösses. Inget kaffe på lokal när maten kostar 4000!

Har ju sett risotto gjord på rödvin och det tycker jag ser ganska vidrigt ut, faktiskt, men rosa risotto måste ju bli helt fantastiskt!
 
Jag har inte ens vågat göra risotton på rödvin, kan bara alltför väl föreställa mig färgen.

Tycker inte ni ska driva med min sparsamhet! Som alla vet är det genom att hålla igen på de många små utgifterna man blir rik!
 
Jag vet att klockan är lunchtid, men det här är direktsändning från min frukost innehållande bland annat världens godaste frukostmacka:
2014-07-18113452_zps45c619dc.jpg

Varmrökt lax på knäcke, det är löjligt gott.
 
Måste bara flika in att amaronerisotto (har bara ätit sån gjord med amarone) är fantastiskt gott, men det ser fruktansvärt äckligt ut. Så våga testa!
 
@Mabuse var ligger det stället? Har du förresten provat de färdiga dumplingsen (?) från den asiatiska affären i Hötorgets tunnelbana? De gör egna. Har inte provat men tänkte köpa med mig nästa gång jag går förbi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 570
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 990
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 898
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp