Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska grilla korv med bröd till middag. Anammas vego. Tänkte göra potatismos och pickla rödlök till. Kan inte bestämma mig för om det är något ytterligare som saknas för en fullständig korv-med-bröd-feeling.
 
Vi ska grilla korv med bröd till middag. Anammas vego. Tänkte göra potatismos och pickla rödlök till. Kan inte bestämma mig för om det är något ytterligare som saknas för en fullständig korv-med-bröd-feeling.
Vegan räksallad?

(Senap och ketchup nämner jag inte ens.)

Sån där fet, rostad lök?

Själv fick jag lite feeling på Hemköp nyss, pga nya varianter av Bullens korv, lämpade för grillen! Köpte dock inga, men har det i åtanke.
 
Idag har jag ätit miserabel falafel. Smaken var väl överkomlig egentligen, men formen!! :eek: Det såg ut som friterad Frolic modell stor :down:
 
Idag fick jag nog av att se buskarna digna med röda vinbär som ingen annan än koltrastarna äter. Så nu har jag gjort saft på dem plus rabarber, fläderblommorna som fanns kvar plus lite vanilj och citron. Hade riktig Ernst-feeling och det blev himla gott, faktiskt. Nu dricker jag iofs inte saft, men det är det många andra som gör. :)
 
Hade väninna på besök, vi lagade halloumi/morotsbiffar efter detta recept. En gul lök och extra chili i bara. Blev jättegoda! Ljummen potatissallad med potatis och sockerärter från en bekants land, salladsblad från mammas trädgård och resterande grönsaker från Möllan. Tzatziki och en flaska rött till, och mörk choklad och bigarråer till efterrätt.
 
Lunch på Berit & Elvy. Jag tog Buddha boel med pulled oumph och annat. Det var gott!

Stärkt av denna nyttiga lunch, serverade jag färdigköpt pyttipanna med stekt ägg och inlagda rödbetor till middag. Jag älskar industritillverkad pyttipanna. Öl från Tyska Eken och nubbe till.
 
Jag har ett.miserabelt odlingsår i år av många skäl. Nästan inga hallon! Massor av vinbär. Mest röda. Vad ska man göra med dem? Jag kommer inte på något alls som jag vill ha.
 
Jag har ett.miserabelt odlingsår i år av många skäl. Nästan inga hallon! Massor av vinbär. Mest röda. Vad ska man göra med dem? Jag kommer inte på något alls som jag vill ha.

Jag gjorde chutney förra året. Blev intressant, om inte annat:D
Parfait kan man göra, med vinbär istället för lingon.
Och paj!
Miserabelt år även här, allt torkar bort. Vi tröstar oss med Irish coffee på pulverkaffe och jordgubbar.
 
Gelé eller saft? @Petruska

Annars tycker hag att röda vinbär är det absolut bästa att ha i sådan där sockerkaka med marängtäcke (min mormor gjorde alltid sådan och vinbären bryter av så bra mot allt det söta). Alltså inte pinocchiotårta eller vad det nu heter, men ändå liknande.
 
Åt sjurätters igår på Lyran, favoritrestaurangen i Malmö :love: UNDERBART gott och väldigt prisvärt. Vi var 4 personer, delade på en flaska cremant och en flaska rött, och med mat och kaffe och dricks gick det på 900 kr/person :up: Ska ta med mina föräldrar dit i höst.
Godaste rätterna var nog en med makrillfiléer och en annan med råbiff på kalv med sommartryffel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 519
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 958
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp