Bukefalos 28 år!

Tråd för värdelöst vetande - Del 34!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe var måttligt trötta på rännande möss i stallet. Igår satte jag dit en fälla med jordnötssmör och choklad. Idag hade fyra st av dem gått i fällan.
Syrran och jag körde bort med dem till den stora blåbärsskogen och släppte ut dem där. De verkade lite tjuriga över att bli utkastade:D
 
Jag gick in på gymmet med skyhög ångest över vetskapen att exet (!!!) Gick på passet innan, vilket han aldrig brukar göra. Mådde apa och det var ingen ordning på allting. Jag vet ju dock att ett Bj-pass med vårt lilla enegiknippe botar det mesta så jag försökte andas på bäst det gick.
Idag tog det dock ca 20 min innan det "lossnade" och jag började fatta vad jag höll på med. Sedan försvann tankarna, energierna flödade och glädjen spred sig i hela kroppen.
Gick ut från salen rak i ryggen och med ett leende på läpparna, underbar känsla. Instruktören log och sa "bra jobbat! :) " och jag visste ju att hon sett mitt mående både före, under och efter passet.
Så, faktiskt, när jag kom hem gjorde jag något jag bara kände att jag behövde göra - men som jag aldrig trodde att jag skulle våga! Jag skrev till henne på fb;
"Jag kommer nog aldrig förstå hur det går till, men oavsett hur kaotiskt jag mår före dina pass så går jag därifrån full med energi och ett leende! Du är verkligen en glädje(och energi!) spridare! :)"
Hon blev jätteglad!

Sedan hade jag energi nog till att både duscha och bädda rent i sängen - jag tror jag kommer sova gott inatt! Trots allt :)
 
Varför drömmer jag om det jäkla trädet vid vägen innan Läby? på väg till gamla E4 från Vendel.
det har varit med i diverse drömmar nu det sista.
Och mamma och pappa...plus att jag flyttar till ett trädhus.
Det sista kanske är för att jag kollat för mycket på treehouse masters.
:D
 
Känslan som uppstår när man badat båda hundarna, släpper ut dom en snabbis på baksidan för att skaka av sig värsta vattnet för att strax efter upptäcka att den vita hunden är svart :eek: och rabatten vackert uppgrävd!:mad:
så man gör om allt :meh: och tvättar båda hundarna igen, släpper ut dom igen, denna gången med avspärrad uppgrävd rabatt :devil:, för att se den vita snabbt gräva ett nytt hål mitt i gräsmattan och byta färg igen :banghead: och avsluta med ett galet valpryck :cool: Tur han är söt som få den där 8 åriga valpen :p
 
Varför drömmer jag om det jäkla trädet vid vägen innan Läby? på väg till gamla E4 från Vendel.
det har varit med i diverse drömmar nu det sista.
Och mamma och pappa...plus att jag flyttar till ett trädhus.
Det sista kanske är för att jag kollat för mycket på treehouse masters.
:D

VV - min ena dotter bor i ett trädhus numera. I Indien.
Vi åker antaligen dit och hälsar på i Mars.
 
Känslan som uppstår när man badat båda hundarna, släpper ut dom en snabbis på baksidan för att skaka av sig värsta vattnet för att strax efter upptäcka att den vita hunden är svart :eek: och rabatten vackert uppgrävd!:mad:
så man gör om allt :meh: och tvättar båda hundarna igen, släpper ut dom igen, denna gången med avspärrad uppgrävd rabatt :devil:, för att se den vita snabbt gräva ett nytt hål mitt i gräsmattan och byta färg igen :banghead: och avsluta med ett galet valpryck :cool: Tur han är söt som få den där 8 åriga valpen :p
Hm, var i Sverige bor du??? Vi i norra Stockholm har långt kvar innan hundarna blir skitiga igen... :p
 
OMG min vänstra halsmandel är inte nådig. Jag kan se minst tre sådana äckliga "stenar" och ett hål som är typ djupt, den är dessutom svullen nedåt i halsen och så har jag blåsor i kinden och precis vid halsmadeln. Den högra är snäll, kan man ta bort bara den ena?!
 
@Sonic76 - jag har länge undrat vad det ÄR för träd det där??

Vv: T3 är sämst
Vv 2: köpte semla på bageri och den var äcklig! Bullen var inte färdiggräddad i mitten men seg i övrigt och så typ ett ton mandelmassa på. Blä.
Vv 3: jag mår uppenbarligen otroligt bra av att omge mig med underbara och godhjärtade människor...
...vv 4: Tack vare det gjorde jag en god gärning som verkligen värmde i hjärtat! :love:
 
Jag steg upp 8 i dag :eek: måste vara sjuk! La mig 3 i natt. Har varit iväg med förpackningar till återvinningen och tagit en kort promenad. Skönt. Ätit lunch och mellanmål också. Duktig. :D
Skulle ju kunna gå två promenader om dagen, en på fm och en på em. :idea: Bra idé eller hur?
 
Mår inte helt hundra. Inte syrran heller så jag kanske måste åka ut själv till hästarna i mörkret:cautious:
Ny provtagning på fredag och fått tid till att träffa läkaren på endokrin i mars. Måste nog dock ändra tiden.
 
Tre till möss gått i fällan:up:
Körde dock inte lika långt bort när jag släppte dessa. Den sista vägrade gå ur buren med:mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 278
· Visningar
69 245
Senast: Piaff
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp