Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Synd :( Alltid kul med nya "kändigennisar" För vi har väl inte träffats IRL... än ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

KL*

Påminner om att anmälningstiden går ut för tävlingen i Vartofta,Falköping om två dagar.
De finns mkt att välja på i Allbreed klasserna. Ni som har appaloosa kan starta både Aphc och Allbreed.
De finns mkt klasser att välja på. Reining, Pleasure,Barrelrace, Trail, Freestylereining, Maskeradpleasure. mm.
Första start framflyttad till kl 9.00. Vetrinär besiktning kl 8.00 och en kl 13.00-13.00.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Så som starlistan ser ut nu kommer ju inte förmiddagen ta speciellt många timmar, kommer vet.bes ligga kl 13 ändå och att klasserna går efter, eller kommer ni packa ihop hela kalaset? :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

kl

Dags att presentera oss också här!

32364502.jpg


Gina, paint e Equinox LB -9år.
Har ridit Gina i ett år nu och det händer grejjer hela tiden! :D

Våra träningsmål är att jobba vidare med joggen, ffa bärigheten och hastigheten. Galoppen utvecklas hela tiden men där gäller samma mål som i joggen.
Ut på clinicar både för utvecklingen men även för "socialträning". Kosseclinic planerad till i början på juni.

Vad det gäller tävlingsmål så tycker inte jag vi är "där" riktigt än. Hennes ägare tycker vi ska med henne ut på tävlingar men jag vet inte jag;) Får se vad som händer här i vår och sommar. Till hösten kanske vi kan ställa upp på någon E-tävling.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vi har anmält oss. Vi kommer med två appaloosor i både Halter och ridklasser.
Roligt med så många anmälningar.
Det ska bli kul att träffa alla trevliga människor och hästar :-)

Corners Appaloosas
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag har en hatt i barnstorlek! Passar utmärkt till oss med små huven ;), dessutom är dom mycket billigare, köpte en stetson för ca. 300kr :D. Så det är nästan bara fördelar med barnhattar, det enda negativa är att det kan vara svårt att hitta hatten man vill ha, alla är typ rosa eller har konstiga brätten eller mönster på sig :grin:

Annars ska jag och Katie ut på våran tävlingsdebut för säsongen nu till helgen på Hanaskede :crazy: blir skitnervös bara jag tänker på det!! Har precis kommit igång efter att ha varit barnledig från hästar i 1 1/2 år, så vi är ju inte direkt på topp :angel: Vi ska vara med i horsemanship w&t, trail w&t och trail D, ska bli spännande, fast jag förstår inte riktigt vad dommaren tänkte när hon gjorde mönstern, dom är betydligt svårare än E/D-nivå tycker jag, bland svårigheterna på trial mönstret finns galoppfattning från stillastående över en bom, galoppbommar på böjt spår med olika avstånd mellan bommarna, avsaktning från galopp till trav drekt in på 4 serpentiner i trav, från sidepass, där man inte får gå över bommen för att börja sidepassen direkt in i backmomentet där man heller inte påbörjar backningen innanför bommarna. Vi får se om vi tar oss helskinnade igenom denna bana! Men det ska i alla fall bli kul att komma ut på tävling igen :).
 
Sv: Träning & Tävling 2011

det enda negativa är att det kan vara svårt att hitta hatten man vill ha, alla är typ rosa eller har konstiga brätten eller mönster på sig :grin:

Larvigt förtjust i ROSA :love:
Men kanske inte rosa tävlingsmysse för visso.

Vi ska vara med i horsemanship w&t

Då blir vi konkurenter :D Eller ja.. Vi lär inte vara någon hård konkurens :p
Vi är mest där för att det är skôj och för att hästen ska få nått å fundera över.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Haha, jo rosa är jättefint, men hatt vete katten, en rosa slinky eller sadelfilt däremot är toppen :)
Vi är inte heller nån stenhård konkurrent precis :D är där för att försöka få kontroll över mina nerver och inte stressa ihjäl hästen :o
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Jag & Skunk har varit iväg på boskapsclinic! Första gången både jag och hästen är i närheten av kossor på detta sättet.

Lite filmer:

Öppnar grinden för första gången


Vårt livs första ko!


Däremot slutade helgen med att hästen blev skrämd och reste sig och föll ner baklänges med mig under. Detta med 14 ungdjur inne i rundcorallen samt ytterligare en häst. För min del blev det ambulans till sjukhuset men har nog haft änglavakt för inget är brutet, bara väääldigt blåslagen. Så nu är vi båda sjukskrivna ett bra tag framöver..:crazy:

Det var den tävlingssäsongen..
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Men oj:eek:

Nu blev jag ju riktigt orolig över vår debut med kossorna. Gina är livrädd för kor i dagsläget!
Med tanke på hur er helg slutade så lär ju vi avlida, Skunk är ju inte ens rädd:crazy:

Skönt att det slutade bra för er iaf!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Kossorna var ingen fara.. Däremot en plastpåse på en långpisk:grin:

Min modiga häst:angel:

Haha idag har jag kunnat gå på toa själv! Att man kan bli så glad för så lite:rofl:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hej
Jag har suttit och läst era olika mål de flesta av er har ett mål i att starta i en E eller D klass ,men varför är det så lite deltagare på just de westerntävlingarna runt om i landet.
Var inne och titta i WRAS tävlingskalender och såg antalet deltagare till tävlingarna i E-D men var är ni ?
Vi behöver er !!! Kom igen nu vi måste börja bygga grunden så ta klivet och våga
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag tävlar enbart D-klass i år!;)

Här uppe är det flest starter på just D-nivån, däremot får B-klasserna ställa in.... Hemskt trist!:cry:

Tror att så många inom western tror att det måste vara PERFEKT innan man går ut på tävling, men just dessa nivåer är ju till för dem som inte kommit särskilt långt ännu....

Vi får helt enkelt pusha på våra westernkompisar och försöka ragga fler "icke-western" till E-tävlingarna!:idea:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Och så är det låååååång väntan att få inlogg till wras hemsida så man kan anmäla.. så den första tävlingen som jag tänkte åka på skiter sig nog tyvärr.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja precis PM:a till Texas ni som vill ha hjälp.! Som sagt ett påhittat andvändarnamn eller sitt eget och ett eget lösenord sen är det klart och det är ju bara till D-klasserna
E-klasserna kan man anmäla sig direkt till klubben som anordnar tävlingen.
Att tävla i E och D är en klass där man kan träna in sig i att tävla på högre nivå , att finslipa sin träning , första gångs tävlande , unghästträning ,nybörjare inom westernridningen man kan jämföra E- klassen som en clear round.
Det ska vara roligt och för att man själv ska bli en bättre ryttare ska man ställa lite krav på sig själv
Lycka till nu med era mål så syns vi på en E eller på en D klass
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Bara en liten rättelse...

Även i D-klasserna ska man använda sig av det nya systemet;)

Ev kommer även E-klasserna att administreras i detta men så är inte fallet just nu.

SÅ, D-B-nivå anmäls i systemet, E-klasser direkt till klubben!:idea:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vore ju toppen om man hade fått det nya systemet att fungera INNAN man släpper det. Jag har framfört detta till ansvarig, så jag har redan "gnällt" på rätt person, men jag ville bara framföra min åsikt... Fantastiskt att man ska gissa på personer och hästar med samma namn, och inte kan rapportera resultat p.g.a. hästar och ryttare inte finns med. Frågade hur jag ska särskilja hästar och ryttare med samma namn, och fick till svar att jag skulle chansa :crazy: Sedan ligger servern ändå nere när man ska skriva ut startlistor :grin:

Nä, ingen rapportering via programmet tills det funkar från vår klubb...

Appropå starter i D-klasserna, vi hade upp till 16 starter / klass på vår senaste tävling på D-nivå, det måste väl vara godkänt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
327
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp