Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Snart starthäst igen?

Spöket har varit ute och provloppat med treåringen Moa i dag. Det blev några galoppsteg i första sväng men sen hängde hon med på ett alldeles strålande sätt. :bump:

Jag fick flera frågor om när jag skulle starta henne men det kanske ska kvalas först??? :angel:

Så om två veckor försöker vi oss väl på att kvala då.

Förresten fyller hon tre år precis i dag! :idea:

Ja snart starthäst igen, och nu ska jag köra själv igen:laugh: Äntligen slut på den här sjukskrivningen!

Min var också ute i provlopp igår och ska enligt rapporter varit fin och vunnit fri fart-loppet med 30 meter efter lite utrustningskorrigeringar (det kommer att bli jobbigt för mig om jag kör galopp nästa fredag...). Själv var jag igår uppe i Lines trakter och snurrade i regnet och letade efter en häst och trodde i min enfald att det kanske inte kunde finnas mer än en glassbar att vänta vid i Mora, men det visade sig att det fanns det...:p
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Åh vad skönt för dig! :idea::bump:

Och ja, kval kör jag givetvis själv också. Sen får vi se, planen var ju att jag skulle hitta ett Bella-lopp och köra själv men nu vet jag ju inte? :confused:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*kl*

Någon som hittar i Kungsör? Lockmora fridluftsområde gäller det.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Ska dit på hundutställning imorrn o undrar om det är svårt att hitta dit. Det står att det ska vara skyltat från E20 men vill ändå ha lite info.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Någon mer än jag som minns Abo Volos skötare?:angel:
Han är i alla fall kvar honom travet och tränar Oyonnax som startar i Copenhagen Cup.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Av samma anledning som du gissar jag? Så här ser han ut idag;

Vincent_Brazon_telefon_090510_HANOLD_ALN.jpg
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Ska dit på hundutställning imorrn o undrar om det är svårt att hitta dit. Det står att det ska vara skyltat från E20 men vill ändå ha lite info.

Nej, det är lätt o det brukar vara skyltat väl... Ligger ganska nära E20 så det bör inte vara nå problem att hitta :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag kommer inte ihåg honom, men får väl fundera på att ta en sväng över sundet på söndag och öva på franskan :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

:banana::bump::banana::bump:
Så här glad är jag. Fast jag orkar inte hoppa lika högt efter sex dygns slit.
Nu är Puzzel ihopsläppt med Ebony och än så länge verkar det fungera.
Håll alla tummar är ni snälla!
*sticker ut i stallet igen*
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Någon här som har jobbat som hästskötare i USA eller CA? Det är något som jag alltid har velat att göra, men hela tiden hittar på ursäkter för att vänta med. Nu verkar ju hästarna vara lite på gång här hemma, men samtidigt kan man ju inte låsa upp hela livet tills dom är pensionerade. Men tills nästa höst eller så kanske man borde ge sig iväg för att testa på och komma ut och se sig om lite?
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

:banana::bump::banana::bump:
Så här glad är jag. Fast jag orkar inte hoppa lika högt efter sex dygns slit.
Nu är Puzzel ihopsläppt med Ebony och än så länge verkar det fungera.
Håll alla tummar är ni snälla!
*sticker ut i stallet igen*

Hur har natten varit??
Hoppas du har fått sova ut i alla fall.

AM
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Inte mycket sömn nej. Det funkar att ha dem ihop i både box och hage, men Ebony får inte dia om man inte håller i märren. Inatt fick jag dela på dem till slut för att Ebony skulle få sova något. Hon stod och tryckte i ett hörn och vågade inte lägga sig ner.
Nu har jag delat på dem igen. Jag tror att jag ger upp nu.
Nån som vill ha en märr? En femma och ett äpple så är hon din.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Någon här som har jobbat som hästskötare i USA eller CA? Det är något som jag alltid har velat att göra, men hela tiden hittar på ursäkter för att vänta med. Nu verkar ju hästarna vara lite på gång här hemma, men samtidigt kan man ju inte låsa upp hela livet tills dom är pensionerade. Men tills nästa höst eller så kanske man borde ge sig iväg för att testa på och komma ut och se sig om lite?

Vi är ju några forumnissar som varit över, däribland jag.
Vad vill du veta mer specifikt?

Jag misstänker att du redan fått några pm från storstallens representanter här på buke....:angel:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Någon här som har jobbat som hästskötare i USA eller CA? Det är något som jag alltid har velat att göra, men hela tiden hittar på ursäkter för att vänta med. Nu verkar ju hästarna vara lite på gång här hemma, men samtidigt kan man ju inte låsa upp hela livet tills dom är pensionerade. Men tills nästa höst eller så kanske man borde ge sig iväg för att testa på och komma ut och se sig om lite?

åh. jag vill också! har haft det i tankarna en längre tid men det har aldrig blivit av pga jobb osv. men nu när jag inte har något annat än killen här hemma som håller kvar mig så känns det möjligt.. :bump:

har du kollat runt något om tränare osv?

cämela och Yahilweh har varit i usa och jobbat också.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

KL

Sitter och kollar på tävlingarna från Charlottenlund. Det är en bana jag aldrig besökt, och funderar nu på om inte det borde åtgärdas?

Någon som vet hur Lunden ligger i förhållande till Köpenhamn? Är det långt ifrån centrala stan? Svårt att ta sig till Lunden? Nära till Kastrup?

Tacksam för info......:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 972
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
113 195
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp