Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

kl

Vart hittar man info om avelshingsten Quiet Easy? En granne har betäckt med honom o jag finner ingen info eller ens på denna stavning ?? Help Me!!
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

vad ska man göra när man börjar bli sugen på egen pålle igen?.. vet ju att det inte fungerar, inte som jag jobbar nu :crazy:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

åh, hittade just ett sött sto efter wall street banker på annons...... :D

Hmmm...man ska aldrig kolla på annonser när man har "häst-suget"... Men det är fruktansvärt svårt att låta bliii !!:bump:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Är det vanligt att ingen av de utbjudna hästarna har kommit upp i reservationspris när det är ett par timmar kvar?

Skummade bara igenom bland starthästarna men fann ingen skimmel! ;)
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Ägaren till hästen får sätta vilket reservationspris denna vill, dock får han välja om han vill sälja till högstbjudande ändå, bud är alltid bindande. Tror dock att ingen av hästarna blir sålda för jag tror att ägarna har satt betydligt högre pris... Även om hästarna inte kanske alltid är värda det. Det är första gången de har auktionen så de behöver väl ha in hästar överlag, sedan att det blir lite dyrt eller att de inte blir sålda...:grin:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Vill önska alla här en riktigt trevlig och solig Midsommarkväll!!!

835_master.jpg


AM
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

... och den firar vi genom att ringa ut distriktsvet klockan åtta på morgonen... :crazy: Pojken har fått en ful spark av en av sina brudar inatt, så det blev till att testa veterinärens broderikunskaper, vilka visade sig vara goda :D 1 h och 45 min tog det för honom att fixa ihop såret... 2 dm långt och glipade 5 cm, med en liten ficka, strax under bärbensknölen på ena bakbenet... Så nu väntar 10 dagar i sjukhage (väldigt ledsen över gräset :cry: ) och om 14 dar kan jag förhoppningsvis ta stygnen, håller tummarna för att det inte spricker... (även om dist.vet. var superbra! :love: ) Sen får vi se när ridning funkar igen. Som flugskydd har han fått låna ett eksemtäcke, bra med kompisar med islandshäst :D
Bilder kommer, för dom som vill... :crazy:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Tråkig början på midsommarafton, men vilken tur att du fick tag i en vet med goda broderikunskaper.
Du får gärna lägga ut bilder.
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Dom kommer... datorerna bråkar med mig, men allt är förevigat. Och pojken är JÄTTEARG på sin mamma som stänger in honom i den lilla hagen utan sin flickvän! :mad:
 
Sv: Travfolkets snacktråd!

Så, nu har jag fått in några från igår kväll iaf... Inga "före veterinären"-bilder, dom ligger i mobilen och vill inte laddas över till datorn... Men dom kommer så småningom. Så här vacker är hans rumpa nu... (alla bilder är klickbara)


Flickvännen är den lilla vita i bakgrunden :D
En liten närbild lockar kanske?



Full hagutstyrsel a´la Islandshäst :D



och så här tycker vi om det här...

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 957
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 260
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp