Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
20/4 får Otis säga byebye till sina kulor :up: Tyvärr hade de ingen tidigare tid. Tror det kommer bli toppen med en kastrering på honom. Ladda börjar tydligen lukta gott nu, så han står och slickar på hennes kiss och skallrar tänder efter att hon gjort sitt.. :meh:
 
20/4 får Otis säga byebye till sina kulor :up: Tyvärr hade de ingen tidigare tid. Tror det kommer bli toppen med en kastrering på honom. Ladda börjar tydligen lukta gott nu, så han står och slickar på hennes kiss och skallrar tänder efter att hon gjort sitt.. :meh:
Visst har du planer på att para Ladda? Är det i år eller senare? Hon har väl många jaktmeriter nu? Vill gärna se lite bilder på wachtel valpar, är så otroligt stöta (åtminstone på håll :D, vid närkontakt har jag förstått att de kan vara små monster ;)).
 
20/4 får Otis säga byebye till sina kulor :up: Tyvärr hade de ingen tidigare tid. Tror det kommer bli toppen med en kastrering på honom. Ladda börjar tydligen lukta gott nu, så han står och slickar på hennes kiss och skallrar tänder efter att hon gjort sitt.. :meh:

Det blir nog kanon! Utmaningen blir kanske att hålla honom lugn i läkeprocessen? ;)
 
Visst har du planer på att para Ladda? Är det i år eller senare? Hon har väl många jaktmeriter nu? Vill gärna se lite bilder på wachtel valpar, är så otroligt stöta (åtminstone på håll :D, vid närkontakt har jag förstått att de kan vara små monster ;)).

Ja, jag har lite funderingar på det :) Hade helst velat ha ett godkänt skogsprov på henne först bara, så det blir nog till nästa vår om hon blir godkänd till hösten då. Då är hon 5 år, senare än så vill jag helst inte para henne. Hon har ju gk unghundsprov och ett förstapris i öppen klass sedan innan, samt ett icke gk skogsprov då. Det vill jag gärna väga upp :p
Det lär bli en hel del bilder i så fall :D

Det blir nog kanon! Utmaningen blir kanske att hålla honom lugn i läkeprocessen? ;)

Jag hoppas det! Är ni nöjda med Franks kastrering?
Ja, det lär bli så.. :p Men jag lämnar honom till pappa då, det är ju faktiskt hans hund till 50% :angel:
 
Vi är så nöjda med vår tik. Det känns som att vi med tiden kommer att växa ihop till något helt underbart. Hon är väldigt speciell, lite klurig emellanåt. Verkligen något annat än de flesta andra hundar jag träffat (av andra raser dvs). För oss fungerar hon perfekt. Till och med sambon är positivt överraskad.:D

lZiOlOK.jpg
 
Jag som aldrig varit speciellt frusen förr fryser som fan nu sen jag blev sjuk. Främst när jag ska gå och lägga mig, sover i underställ men hackar tänder ändå.
Gissa vad Lemmy gör? Kryper tätt intill UNDER täcket! Han borde ju koka! Men husse säger att Lemmy ligger där i flera timmar, han går ner när husse kommer och lägger sig.
Mitt lilla element :heart
 
Halt hund! Har sedan i söndags haltat rejält (trebent dvs) till och från. Han kan exempelvis gå normalt i 10 minuter och sedan vara blockhalt i 20 meter. Dock ser jag någon form av rörelsestörning/stelhet om jag inte inbillar mig. Man får klämma/känna/trycka överallt utan reaktion. Min första tanke var att något fastnat i tassen, men inget jag kan se. Ska till vet med honom på torsdag i annat syfte, så då får de kolla hältan också. Men har ni några tankar om vad det kan vara?
Bakben eller framben?
 
Jag som aldrig varit speciellt frusen förr fryser som fan nu sen jag blev sjuk. Främst när jag ska gå och lägga mig, sover i underställ men hackar tänder ändå.
Gissa vad Lemmy gör? Kryper tätt intill UNDER täcket! Han borde ju koka! Men husse säger att Lemmy ligger där i flera timmar, han går ner när husse kommer och lägger sig.
Mitt lilla element :heart

Låter så mysigt, men hur kan du sova under fällningsperioderna när de sover med er? Här är det hundhår ÖVERALLT :eek:
 
Bwah. Bara några få dagar kvar till tävling och jag har hittat nya problem att oroa mig för :p MEN Ebrah beter sig väldigt vuxet nu, vilket är jätteskönt. Dessutom har jag fått en idé för en eventuellt ny flockmedlem :angel: Extremt osäkert än så länge, en del saker som behöver kollas upp och det är som vanligt inte bara mig det hänger på, utan hundar + uppfödare också. Trots det så känns det för tillfället lite kul att ha en klar tanke kring sådant, istället för att vela runt massor kring något så enkelt som val av ras...
 
Kände mig lite dum idag. Skulle träna lite slalom i trädgården för första gången sedan lillpumin skadade tassen och han var så omotiverad! Stod bara och tittade och verkade inte fatta alls vad jag ville. Sen kom jag på att jag hade frolic, som han har fått som belöning när vi tränat inomhus senaste två veckorna. Gick in och hämtade en bit gammal pannkaka istället, plötsligt hade jag en hund som ville träna... :p
 
Jag hoppas det! Är ni nöjda med Franks kastrering? Ja, det lär bli så.. :p Men jag lämnar honom till pappa då, det är ju faktiskt hans hund till 50% :angel:

Ja, han har blivit lugnare överlag, mycket mindre slick på kissfläckar och pinkande stup i kvarten.
Och helt plötsligt har han blivit konstant hungrig, han som inte ens ville ta blodpudding som godis förut!
 
Jag skulle behöva få lite input angående yngsta hundens löp. Hon löpte i oktober/november förra året (löpte i ungefär 3 veckor), i slutet av december börjar mellanhunden löpa och i början av januari börjar yngsta hunden löpa igen, lika långt löp som förra gången. Jag vet ju att en hunds löp kan dra igång en annan hunds löp så då tänkte jag inte mer på det, men förra veckan började yngsta hunden löpa igen så nu är jag lite mer fundersam. Bör jag kolla upp så att hennes täta löp inte beror på cystor/vad det nu kan bero på eller ska jag avvakta och se hur nästa löp blir? Hon ultraljudades i mitten november och då såg livmodern fin ut.
 
Jag skulle behöva få lite input angående yngsta hundens löp. Hon löpte i oktober/november förra året (löpte i ungefär 3 veckor), i slutet av december börjar mellanhunden löpa och i början av januari börjar yngsta hunden löpa igen, lika långt löp som förra gången. Jag vet ju att en hunds löp kan dra igång en annan hunds löp så då tänkte jag inte mer på det, men förra veckan började yngsta hunden löpa igen så nu är jag lite mer fundersam. Bör jag kolla upp så att hennes täta löp inte beror på cystor/vad det nu kan bero på eller ska jag avvakta och se hur nästa löp blir? Hon ultraljudades i mitten november och då såg livmodern fin ut.
Det låter ju väldigt tätt med löp! Jag hade nog kollat upp det om det var min tik… Vet du något om hur ofta hennes nära släktingar löper? Sådant går ju i arv också.
 
Här har jag kört löptiks-träning med Skalman i några dagar. Kompisen sheltietik löper och i vanliga fall som tycker hon att Skalman är en dryg och jobbig skitunge.....men idag började hon ställa upp rumpan mot honom och blev väldigt kärvänlig :D
Skalman sköter sig galet bra. 10 månader nästintill och väldigt sugen på brudar, men så länge han inte går med näsan i röven på löptiken, så har han fullt fokus på annat - främst godis och bollen i mattes ficka :p Få se om detta kommer hålla i sig även när han blir äldre :cool: Jag tycker det är suverän träning att låta unghanar gå med löptikar och lära sig att uppföra sig och framöver kommer även mamma hans löpa igen och då vill jag inte ha något galet gnölande hemma :nailbiting:

Bollen används sällan ute, förutom som extra bra belöning, om jag har med alla hundarna ut (mamma Polly får inte jagas upp med boll ute än) och igår var ett sådant tillfälle när jag gick ensam i skogen och vi fick hundmöte och han var lös. Han stannade, tittade en stund och kom direkt på inkallning och struntade helt i hundarna - då är det bollbelöning som gäller :) Duktig kille i värsta brötåldern, men väldigt förig och uppmärksam på mig och håller sig nära :love: Går inte fram till okända människor eller hundar när han är lös.... så länge folk ger tusan i att börja prata med honom, för då tror han det är kul polare vi träffat :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 746
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 783
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp