Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillade du inte allas åsikter o sen få tråden sabbad av tjafs :D
På den sidan måste man ha skin på näsan och var helt oöm.:idea:

Hahaha, jag har inte så mycket emot folks åsikter där. Kände bara att efter jag tackat för alla svar och att jag hade kommit på en lösning så slutade folk aldrig att diskutera. Jag, som TS, var nöjd med diskussionen men folk ville väl spinna vidare och vad kan jag göra åt det :D

Inget i tråden som jag stör mig på dock. Mest intressant att se vilket hett ämne jag råkade ta upp. Sedan att jag var nöjd ganska tidigt i tråden och inte behövde fler svar verkar inte spela någon roll fö de flesta. Helt okej det med. :angel:
 
Nöjd! :) Brukar köra drag med cykel (eller skidor när vi var i fjällen över påsk) med Stoja och har varit på min (väldigt cykelintresserade) sambo en del om att han borde börja träna med henne. Igår tog han plötsligt med sig hunden ut på en cykeltur och 1) Tyckte det var kul och gick bra och 2) tröttade ut henne rejält. Han har planer på hur han ska lägga upp vidare träning så jag hoppas det håller i sig och att han kanske vill ge sig på nåt mentalt också. Bra att få lite hjälp med hennes aktivering samtidigt som hon dessutom lyssnar bättre på honom :p
 
Det har kommit snö idag :cry: Zeppe var överlycklig men Lemmy kunde det kvitta för. Jag vill ju ha barmark nu!:arghh:

Du bor i fel del av landet. Vi har haft snö som mest... 3 dagar i rad kanske? :angel:
Inte många dagar totalt heller. Nästan så att till och med jag skulle önska liite mer snö (men bara nästan, jag starkt ogillar snö) ;)
 
Du bor i fel del av landet. Vi har haft snö som mest... 3 dagar i rad kanske? :angel:
Inte många dagar totalt heller. Nästan så att till och med jag skulle önska liite mer snö (men bara nästan, jag starkt ogillar snö) ;)
Jag älskar snö! Men det är på vintern :p Nu fick jag vakna till sol och 5 plusgrader så det kanske inte kommer nått mer :D
 
Mitt lilla dumhuvud till hund bestämde sig häromdagen för att i smyg, rakt nedanför fötterna på både husse och matte, käka stoppning från en gammal dyna. :eek:

Upptäckte det ganska snabbt, max två minuter höll han på, och sambon trodde inte ens han hunnit få i sig något. Sherlock hade haft upp ett typ 2x1cm stort hål i dynan och jag tyckte att det såg ut som att han kunde fått i sig lite av stoppningen men var inte säker. Han brukar vara en ljudlig ätare och vi hade inte hört nånting så jag hoppades på det bästa.

Men icke. :arghh: Det poopades en del stoppning i förrgår och vi trodde det var allt. Han mådde bra hela dagen och det kom ut bra. Igår blev han lite låg på morgonen, fick hicka och satt och smaskade en hel del. Men så fort han fick komma utomhus så slutade han och efter det var han som vanligt. Åt med god aptit och så. Men senare under dagen kom det ungefär lika mycket stoppning till.

Han var litelite smaskig imorse också men har skitit en gång helt normalt så jag hoppas att det är bra nu. :nailbiting:
 
Kosmos har varit MEGAGOSIG de senaste dagarna?! Han har lagt sig nära och blivit kliad läääänge varje morgon och kväll. Han tycker vanligtvis att det är helt OK att bli klappad men han ber aldrig om att bli gosad med och dessutom brukar han gå sin väg efter en stund. Jag tror han kanske är lite (med betoning på lite) förvirrad och orolig över att vi håller på att flytta och alla våra prylar ligger i lådor, och lite mer kontaktsökande på grund av det? Om det ger en gosigare hund kan jag tänka mig att flytta ofta :o :D :love:
 
Så, ja.. IPO-lägret blir inte av, och nu har jag förlorat jobbet också, för de har inte råd att ha mig kvar.

Jäkla skitbajs. Livet känns inte roligt just nu. :(
 
Så, ja.. IPO-lägret blir inte av, och nu har jag förlorat jobbet också, för de har inte råd att ha mig kvar.

Jäkla skitbajs. Livet känns inte roligt just nu. :(
Meeh, vad hände med jobbet?
biteme_bigarmhug.gif
 
De har helt enkelt inte råd att ha kvar mig. De har tappat typ 10 hundar på dagis, det är 30 000 i intäkter varje månad som går förlorat, och de drog typ precis jämnt innan. Så då förlorade jag jobbet :(

Men! I Stockholm va? Hur kan de tappat så många hundar? Det verkar ju helt omöjligt att hitta dagisplats här?! Fattar ingenting. Fan vad surt, åh :(
 
Men! I Stockholm va? Hur kan de tappat så många hundar? Det verkar ju helt omöjligt att hitta dagisplats här?! Fattar ingenting. Fan vad surt, åh :(
Ja, norrort. Folk har flyttat och bytt jobb, mest. Så de måste byta dagis pga såna anledningar. Dagiset har många hundar på kö, men inskolningarna kan ta flera månader. En hund i taget, den hunden skolas i några veckor- nehej, det funkade inte, då tar vi nästa ect. De är väldigt noggranna med att hundarna ska fungera och trivas på dagis, vilket är bra, men det tar ju sin tid.. Tid de inte har råd att betala mig för :(
 
Ja, norrort. Folk har flyttat och bytt jobb, mest. Så de måste byta dagis pga såna anledningar. Dagiset har många hundar på kö, men inskolningarna kan ta flera månader. En hund i taget, den hunden skolas i några veckor- nehej, det funkade inte, då tar vi nästa ect. De är väldigt noggranna med att hundarna ska fungera och trivas på dagis, vilket är bra, men det tar ju sin tid.. Tid de inte har råd att betala mig för :(

Åh vad tråkigt! Det verkar verkligen jättesvårt att driva ett vettigt hunddagis; jag kan tänka mig att kostnaderna lätt drar iväg som tusan men samtidigt kan ju inte folk betala hur mycket som helst... Hoppas de kan ta in dig igen om det vänder eller att du hittar något annat. Jag höll förresten på att söka det här jobbet för ett tag sedan - det måste ju vara upp åt ditt håll och är ju i alla fall djurrelaterat - innan jag insåg att jag nog inte borde tvärbyta bransch... Så du kan få det jobbet av mig ;)
 
Åh vad tråkigt! Det verkar verkligen jättesvårt att driva ett vettigt hunddagis; jag kan tänka mig att kostnaderna lätt drar iväg som tusan men samtidigt kan ju inte folk betala hur mycket som helst... Hoppas de kan ta in dig igen om det vänder eller att du hittar något annat. Jag höll förresten på att söka det här jobbet för ett tag sedan - det måste ju vara upp åt ditt håll och är ju i alla fall djurrelaterat - innan jag insåg att jag nog inte borde tvärbyta bransch... Så du kan få det jobbet av mig ;)

Wow. Lite av ett drömjobb :eek:
 
Åh vad tråkigt! Det verkar verkligen jättesvårt att driva ett vettigt hunddagis; jag kan tänka mig att kostnaderna lätt drar iväg som tusan men samtidigt kan ju inte folk betala hur mycket som helst... Hoppas de kan ta in dig igen om det vänder eller att du hittar något annat. Jag höll förresten på att söka det här jobbet för ett tag sedan - det måste ju vara upp åt ditt håll och är ju i alla fall djurrelaterat - innan jag insåg att jag nog inte borde tvärbyta bransch... Så du kan få det jobbet av mig ;)
Jag känner mig ändå rätt klar, nu när jag fått tänka efter. Min kropp orkar inte riktigt med ett jobb på hunddagis, inte ens när det bara är 45 hundar. Jag har tuffat på, men det märks att jag blir sjuk oftare och har ondare.

Och haha tack, skulle vara ett härligt jobb, men herre, det där är nog långt över min kompetens! Jag har bara gymnasieutbildning i media..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 379
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 502
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp