Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig ändå rätt klar, nu när jag fått tänka efter. Min kropp orkar inte riktigt med ett jobb på hunddagis, inte ens när det bara är 45 hundar. Jag har tuffat på, men det märks att jag blir sjuk oftare och har ondare.

Och haha tack, skulle vara ett härligt jobb, men herre, det där är nog långt över min kompetens! Jag har bara gymnasieutbildning i media..

Du är inte underkvalificerad för det där! Klart som tusan du ska söka.

Ibland överraskar man sig själv med vad man är kvalificerad till. Själv blev jag erbjuden ett jobb som det i jobbannonsen stod att man skulle ha högskoleutbildning inom juridik. Själv har jag bara gått gymnasiet (sökte egentligen ett annat jobb hos företaget men de gillade mig så pass att de som sagt erbjöd mig ett annat). Fick tyvärr tacka nej för att restiden skulle bli alldeles för lång (enkel resa 2,5h kollektivtrafik).

Sök för sjutton! Annars stalkar jag dig och skickar in en smygansökan åt dig. :D
 
Jag känner mig ändå rätt klar, nu när jag fått tänka efter. Min kropp orkar inte riktigt med ett jobb på hunddagis, inte ens när det bara är 45 hundar. Jag har tuffat på, men det märks att jag blir sjuk oftare och har ondare.

Och haha tack, skulle vara ett härligt jobb, men herre, det där är nog långt över min kompetens! Jag har bara gymnasieutbildning i media..
Annars går du den där kursen och startar ett eget hunddagis. Eller så köper du en stor skåpbil, och åker hem till folk och hämtar hundar och går promenad med dem i konstellationer som passar ihop, innan du kör tillbaka dem. Tror att det skulle gå att försörja sig så innan man får för höga fasta kostnader. Och en stor hundbil kommer du att behöva om du ska köpa fler hundar.
 
Eller hur, det låter ju jätteroligt! Jobba nära ett team med veterinärgenier - check. Jobba med djur - check. Jobba med människor - check. Styra upp och koordinera - check. Inga direkta krav på djurvårdsutbildning - check. Sök vetja, vad är det värsta som kan hända!? :D

Lite det jag menar i mitt inlägg till @Fisherling
Check på allt!!! Hade jag inte bestämt mig för att bo kvar här ett tag till hade jag sökt utan att tänka en sekund. :D
 
Jag känner mig ändå rätt klar, nu när jag fått tänka efter. Min kropp orkar inte riktigt med ett jobb på hunddagis, inte ens när det bara är 45 hundar. Jag har tuffat på, men det märks att jag blir sjuk oftare och har ondare.

Och haha tack, skulle vara ett härligt jobb, men herre, det där är nog långt över min kompetens! Jag har bara gymnasieutbildning i media..
Du förlorar inget på att söka jobbet! :)
Jag har ett rätt nytt talesätt: sätt inte upp begränsningar på dig själv!
 
Tror ni verkligen jag skulle klara av något som har med koordinering att göra? :nailbiting:

Gillar du att styra upp och ordna saker på bästa möjliga sätt? Får du en kick av att se ett riktigt bra planerat schema? Är du duktig på att hålla flera saker i huvudet samtidigt? Tror du att du skulle gilla ett jobb där ett av dina huvuduppdrag är att göra livet lite lättare för ett gäng experter som förmodligen har alldeles för mycket att göra? Tycker du att det är roligt att prata med kunder och ge ett trevligt bemötande?

...och så vidare :D
 
Tror ni verkligen jag skulle klara av något som har med koordinering att göra? :nailbiting:

Sen måste jag säga att du inte ska dissa dina mediakunskaper. Nu har jag inte sett sådär jättemycket mer än din snygga logo men jag har haft ENORMT bra hjälp av mina graphic skillz i precis alla mina jobb. Visuell kommunikation är guld värt i en miljö där folk har mycket att göra och om du planerar att söka ett mer administrativt jobb ska du absolut trycka på att du är bra på att kommunicera visuellt! Timelines, ansvarsområden, processer, diagram, presentationer... Allt blir liksom mer lättsmält och går snabbt att ta till sig om det ser snyggt ut och hänger på väggen i stort format. Det är verkligen en perfekt bonus-grej som t ex koordinator, och dessutom är det roligt att pyssla med.

... och ännu en anledning till att du ska bli expert på Illustrator :D

MVH person som just i detta nu sitter och skriver om sina visual communication skills i en ansökan till en projektledarroll :angel:
 
@Fisherling klart du ska söka, vad har du att förlora? Bara för att man söker ett jobb är det inte säkert att man får det och får man det måste man inte tacka ja ifall man ändrat sig. Får man jobbet och tackar ja och sen efter ett tag känner att det inte var rätt så kan man sluta.
 
Gillar du att styra upp och ordna saker på bästa möjliga sätt? Får du en kick av att se ett riktigt bra planerat schema? Är du duktig på att hålla flera saker i huvudet samtidigt? Tror du att du skulle gilla ett jobb där ett av dina huvuduppdrag är att göra livet lite lättare för ett gäng experter som förmodligen har alldeles för mycket att göra? Tycker du att det är roligt att prata med kunder och ge ett trevligt bemötande?

...och så vidare :D
Jag har.. Aldrig gjort ett schema :rofl: Jag kan hålla flera saker i huvudet samtidigt, när jag väl kommit in i något. Har ju jobbat lite extra med bokföring och omorganisering av postutskick åt företag, det tyckte jag faktiskt var roligt. Jag gillar att göra i ordning saker, åt andra. Inte åt mig själv :angel: Och jag tycker definitivt det är roligt att bemöta kunder :D Dock så kommer jag antagligen inte kunna jobba mer än 50%.. Jag har varken råd eller lust att ha Tinja på dagis, och inte får man väl ha hunden på jobbet bara för att man jobbar på djursjukhus, eller..?
 
Jag har.. Aldrig gjort ett schema :rofl: Jag kan hålla flera saker i huvudet samtidigt, när jag väl kommit in i något. Har ju jobbat lite extra med bokföring och omorganisering av postutskick åt företag, det tyckte jag faktiskt var roligt. Jag gillar att göra i ordning saker, åt andra. Inte åt mig själv :angel: Och jag tycker definitivt det är roligt att bemöta kunder :D Dock så kommer jag antagligen inte kunna jobba mer än 50%.. Jag har varken råd eller lust att ha Tinja på dagis, och inte får man väl ha hunden på jobbet bara för att man jobbar på djursjukhus, eller..?

I just den annonsen står det ju att man kan jobba heltid eller deltid. Ännu en drömgrej liksom, vad är oddsen?! :P

Jag tycker du ska skriva ihop ett snyggt CV och personligt brev där du helt enkelt radar upp en massa bra grejer om dig själv och berättar varför just du skulle blir deras bästa koordinator. Läs ansökan ordentligt och ge exempel på personlighetsdrag och tidigare saker du gjort/åstadkommit som matchar deras önskemål. Att du dessutom är bra på mediagrejer kan ju vara jätteanvändbart för dem, de vet bara inte om det än så det får du förklara i brevet ;) Om du medan du skriver inser att du inte alls är så entusiastisk över jobbet som du låter så skippar du helt enkelt att söka. Och om du söker och det inte leder till någonting så kommer du i alla fall ha ett bra "grundbrev" att bygga på och anpassa för nästa jobb! Jag är själv mitt i söka-jobb-träsket (har tröttnat på min sega frilanskarriär, blah) så jag bollar gärna idéer om CV/personligt brev om du vill, jag är visserligen långt ifrån en expert (har ju liksom inte fått napp än haha!) men ändå :) :up:
 
I just den annonsen står det ju att man kan jobba heltid eller deltid. Ännu en drömgrej liksom, vad är oddsen?! :P

Jag tycker du ska skriva ihop ett snyggt CV och personligt brev där du helt enkelt radar upp en massa bra grejer om dig själv och berättar varför just du skulle blir deras bästa koordinator. Läs ansökan ordentligt och ge exempel på personlighetsdrag och tidigare saker du gjort/åstadkommit som matchar deras önskemål. Att du dessutom är bra på mediagrejer kan ju vara jätteanvändbart för dem, de vet bara inte om det än så det får du förklara i brevet ;) Om du medan du skriver inser att du inte alls är så entusiastisk över jobbet som du låter så skippar du helt enkelt att söka. Och om du söker och det inte leder till någonting så kommer du i alla fall ha ett bra "grundbrev" att bygga på och anpassa för nästa jobb! Jag är själv mitt i söka-jobb-träsket (har tröttnat på min sega frilanskarriär, blah) så jag bollar gärna idéer om CV/personligt brev om du vill, jag är visserligen långt ifrån en expert (har ju liksom inte fått napp än haha!) men ändå :) :up:
Jag är sämst i hela världen på att skriva om mig själv :rofl: Så tar all hjälp jag kan få!
 
Jag är sämst i hela världen på att skriva om mig själv :rofl: Så tar all hjälp jag kan få!

Jag må vara ung, men jag är relativt bra på personliga brev och arbetsintevjuer. Har varit på väldigt många intervjuer under de få åren jag varit i arbetslivet. Var senast på en idag, och en förra veckan. :D
Får ofta höra att jag har ett imponerande CV/personligt brev för min ålder, vilket är en underlig kommentar. Hjälper dig gärna att få det här underbara jobbet om jag kan hjälpa på något vis.

Jag älskar arbetsintervjuer och personliga brev! Man får verkligen ösa ut sig om ens erfarenheter och vad man kan bidra till i ett företag. Att sitta och prata om sig själv på det viset passar mig perfekt :D:o
 
Åh vad tråkigt! Det verkar verkligen jättesvårt att driva ett vettigt hunddagis; jag kan tänka mig att kostnaderna lätt drar iväg som tusan men samtidigt kan ju inte folk betala hur mycket som helst... Hoppas de kan ta in dig igen om det vänder eller att du hittar något annat. Jag höll förresten på att söka det här jobbet för ett tag sedan - det måste ju vara upp åt ditt håll och är ju i alla fall djurrelaterat - innan jag insåg att jag nog inte borde tvärbyta bransch... Så du kan få det jobbet av mig ;)

Det där är inget enkelt jobb och det är rätt höga krav. Självklart ska man söka om man tycker man är rätt person men en ung person som jobbat på hunddagis är nog inte det dom söker, tyvärr.
Jag jobbar själv på djursjukhus så vet hur viktigt det är med rätt person på just en sådan tjänst.
 
Det där är inget enkelt jobb och det är rätt höga krav. Självklart ska man söka om man tycker man är rätt person men en ung person som jobbat på hunddagis är nog inte det dom söker, tyvärr.
Jag jobbar själv på djursjukhus så vet hur viktigt det är med rätt person på just en sådan tjänst.

Men då borde väl annonsen innehålla fler "hårda" krav på kvalifikationer än den gör? Jag menar absolut inte att det är ett enkelt jobb, men det låter ju som att det skulle kunna vara en lite mer junior roll (inom en krävande funktion - absolut!) där det redan finns ett gäng mer erfarna medarbetare som kan stötta och visa vägen. Skriver man luddiga annonser på totalt tre jättekorta paragrafer så tycker jag att man får leva med att folk som inte är supererfarna ansöker, det går ju liksom inte att vara synsk.... :nailbiting:
 
Men då borde väl annonsen innehålla fler "hårda" krav på kvalifikationer än den gör? Jag menar absolut inte att det är ett enkelt jobb, men det låter ju som att det skulle kunna vara en lite mer junior roll (inom en krävande funktion - absolut!) där det redan finns ett gäng mer erfarna medarbetare som kan stötta och visa vägen. Skriver man luddiga annonser på totalt tre jättekorta paragrafer så tycker jag att man får leva med att folk som inte är supererfarna ansöker, det går ju liksom inte att vara synsk.... :nailbiting:

Jag kan inte uttala mig om mer än att jag inte tror att en oerfaren klarar av yrket. Jag tror inte att man behöver ha erfarenhet av branschen, även om det underlättar enormt att ha någon som kan begreppen, vet vad patienten behöver, vet hur lång tid och hur mycket resurser som krävs etc för att kunna planera och koordinera på ett bra sätt. På min arbetsplats är det absolut inga unga, oerfarna som får den rollen, det skulle bli kaos.
 
Jag trodde väl att jag var för okvalificerad. Äh.

Får hitta jobb på Ica.

Det är fortfarande skriande brist på lamningspersonal Norge. Om du kan tänka dig att gå bredvid och lära några dagar finns det med stor sannolikhet jobb sen. De flesta är i startgroparna med sina lamningar nu. Kan du tänka dig att åka till UK finns ännu mer. Brukar funka fint även om man inte har vallhund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 336
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
699
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 465
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
780
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp