Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla huliganen då! Hoppas det läker bra, men han lär väl som sagt inte vara glad över att bli lämnad hemma!

Grannlagets basset tog genvägen tillbaka efter avslutat drev över en sjö idag, tyvärr bar inte isen och han kom inte upp. Innan de lyckats få fatt i en båt och ta sig ut så orkade inte hunden mer. :cry: Isarna är verkligen förrädiska just nu!!
Fy vad sorgligt :(
 
har nu gått två längre rundor med dom stora pga den lilla är skotträdd hörde några smällar men ingen som hon reagerade på :up: hör inget nu när vi är inne heller så hoppas de inte hörs in så mycket när alla börjar smälla vid tolv
Nu ligge jag o dom små hundarna i en soffa o den stora i den andra :)
 
(kanske har missat något inlägg) Har du igång musik som distraherar lite, persienner nere och filtar eller liknande i fönstren för ljuddämpning?

Japp persinennerna nere där de finns annars gardinerna helt för, båda tv är på
Hon ligger just nu i hallen där de inte finns några fönster i suris väska hon darrade inte iaf så de är bra :up: blir nog värre vid tolv..
 
Förlåt för bombning nu ikväll :o
Är så glad att suris fortfarande inte visat rädsla för raketerna, var ute och det smällde till flera gånger men han kollade bara upp :up:
Nu ligger alla tre hundar och jag i sängen och hoppas min lilla rädda hund kan fortsätta ligga här och sova resten av kvällen
 
Och jag är såå glad över att Ebun kan sova i lugn och ro i fåtöljen en natt som denna!
Vi har, här ute i ödemarken, hört några enstaka poffar på håll för någon timma sedan och dom maskerades lätt med lite musik.
 
Jag inledde året med att råka ha mobilen på väckning.... Sååå jag vaknade betydligt tidigare än planerat. Passade på att ta en tur till skogen med hundarna och nu efter en sen frukost ligger vi i sängen igen. Mina ljuddämpare i fönstret har visat sig stänga ute ljus väldigt bra också, så nu ska jag försöka sova :p
 
Hund har kissat och tuggar på sitt oxknä. Helt oberörd av gårdagkvällens explosioner som skakade huset. Hon tittade ut en snabbis på tolvslaget, suckade, och gick och lade sig. Kattfröken däremot satt fascinerat och stirrade på fyrverkerierna ända tills det lugnat sig.
 
Och här har jag varit hundvakt, lugnt i stugan, enbart ett fåtal raketer runt tolvslaget och inga som brydde sig. Så himla skönt :) för både min lilla och en annan var det deras första nyårs, men det var inga problem alls :)
 
En fråga: Fn ger jag min hund de gröna purenatural-korvarna, grönsaker, vom, lax, kyckling och nötkött får hon. I kycklingen är det ben enligt hemsidan, och i nöten är det lunga. Men visst borde jag tillsätta vitaminer, för hon får ju inte i sig några organ direkt? Funkar Standardt Laga mat bra? Ska jag tillsätta kalk också, hon får ju inte i sig mycket ben heller? Tuggar inte mycket färska ben utöver tyvärr, eftersom den andra hunden inte får och det blir orättvist då ;)
 
En fråga: Fn ger jag min hund de gröna purenatural-korvarna, grönsaker, vom, lax, kyckling och nötkött får hon. I kycklingen är det ben enligt hemsidan, och i nöten är det lunga. Men visst borde jag tillsätta vitaminer, för hon får ju inte i sig några organ direkt? Funkar Standardt Laga mat bra? Ska jag tillsätta kalk också, hon får ju inte i sig mycket ben heller? Tuggar inte mycket färska ben utöver tyvärr, eftersom den andra hunden inte får och det blir orättvist då ;)

Laga mat är ju komplett och kan blandas i enbart kött för att täcka allt - alltså även kalcium :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
809
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 309
Senast: Sel
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 197
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp