Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
ps har någon kollat att den valpen inte har tex gomspalt?
Det antar jag att de erfarna uppfödarna kollade.. Men hon ser helt normal ut, det syns väl tydligt om dom har gomspalt? Eller det är nog harmynt jag tänker på.. Hade hon haft gomspalt hade hon väl inte kunnat suga? Och då borde hon väl ha varit hungrig och skrikit?
 
Det antar jag att de erfarna uppfödarna kollade.. Men hon ser helt normal ut, det syns väl tydligt om dom har gomspalt? Eller det är nog harmynt jag tänker på.. Hade hon haft gomspalt hade hon väl inte kunnat suga? Och då borde hon väl ha varit hungrig och skrikit?
gomspalt syns inte förrän man öppnar munnen o tittar efter och ibland är det så långt in att man kan missa det utan ficklampa,är det litet så kan dom äta men får inte lika mycket i sig och ibland kommer det ut genom näsan men det kan det göra på sluken också :D är man glupsk får man lida!
 
gomspalt syns inte förrän man öppnar munnen o tittar efter och ibland är det så långt in att man kan missa det utan ficklampa,är det litet så kan dom äta men får inte lika mycket i sig och ibland kommer det ut genom näsan men det kan det göra på sluken också :D är man glupsk får man lida!
Jisses. Vad jag älskar det här.. :arghh::arghh:
 
Visst är buke fantastiskt? Uppfödarakuten har öppet mitt i natten! Skönt att du fick "hands on" hjälp. Hade någon utsatt mig för det du fått gå igenom hade jag anmält personen till SKKs disciplinnämnd samt vägrat denne att hämta tik o valpar annat än om de tvunget måste forslas till vet, o även då är det bara du som gör detta samt skickar räkningen till tikägaren:rage::rage::rage:
Vad är det för fel på folk?:banghead::banghead::banghead:
Kontakta djurskyddet oxå tikägaren borde få djurförbud o bli utesluten ur SKK.
 
forts.....
Hoppas hen blir utesluten ur rasklubben o ur SKK, samt att denne inte får valphänvisning via rasklubben o SKK. Beteendet är inte OK på en endaste liten fläck oavsett ras.
 
@vallhund

Jag är alltså hos ägaren, inte hunden hos mig. Måste ha skrivit luddigt för alla har missuppfattat det :p

Finns mycket jag skulle kunna skriva ang det du skriver om SKK och uteslutningar, men det är inte lämpligt här.
 
@vallhund

Jag är alltså hos ägaren, inte hunden hos mig. Måste ha skrivit luddigt för alla har missuppfattat det :p

Finns mycket jag skulle kunna skriva ang det du skriver om SKK och uteslutningar, men det är inte lämpligt här.

Men oj vilket jobb! För en tävlings skull...!?
Skönt att det verkar gått bra i alla fall.
 
Men oj vilket jobb! För en tävlings skull...!?
Skönt att det verkar gått bra i alla fall.
Ja, som sagt så hade jag aldrig sagt ja till att hjälpa till om jag visste att det skulle bli såhär.. Har två kullar till med respektive mammor, en på 4 veckor och en på 10 veckor (visserligen BARA 4 kvar ;) ). Plus ytterligare en dräktig tik, en äldre tik samt två unga hanar som inte går ihop. Plus paniken när man inte lyckas få eld i spisen :arghh::p
 
Ja, som sagt så hade jag aldrig sagt ja till att hjälpa till om jag visste att det skulle bli såhär.. Har två kullar till med respektive mammor, en på 4 veckor och en på 10 veckor (visserligen BARA 4 kvar ;) ). Plus ytterligare en dräktig tik, en äldre tik samt två unga hanar som inte går ihop. Plus paniken när man inte lyckas få eld i spisen :arghh::p
Låter som du behöver rejält betalt för hjälpen :crazy:
 
Ja, som sagt så hade jag aldrig sagt ja till att hjälpa till om jag visste att det skulle bli såhär.. Har två kullar till med respektive mammor, en på 4 veckor och en på 10 veckor (visserligen BARA 4 kvar ;) ). Plus ytterligare en dräktig tik, en äldre tik samt två unga hanar som inte går ihop. Plus paniken när man inte lyckas få eld i spisen :arghh::p

Hjälp! Är de flera uppfödare? Låter som en jäkla massa valpar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
252
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 157
Senast: Lingon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp