Bukefalos 28 år!

Uttalande i TV

H

Helan

Var det någon som reagerade på kommentaren i TV från Globensändningarna där Elisabeth Lundholm (?) sa att Frieserhästen används till Barockdressyr, som är en typ av ridning där hästarna ska gå med höga framben (eller liknande). Jag lyssnade bara med ett halvt öra men reagerade på va fn hon menade .
Var det bara jag som reagerade??
Vad sa hon egentligen??
 
Sv: Uttalande i TV

Ja jag reagerade på det ocskå! Det var typ vad hon sa ju, nån om att det handlar om höga framben.

Jag bara suckade. Som att det är vad barock handlar om :S
 
Sv: Uttalande i TV

Ja jag höll på att skratta ihjäl mig här hemma, hon sa nåt med flashiga gångarter har jag för mig, Det va flera grejer som jag skrattade åt, om man ska vara kommentator så bör man kunna lite grann om varje, tycker jag iaf:D
 
Sv: Uttalande i TV

Jag också.
Tänkte även på kommnetarerna om körhästarna som visades, de med jättehögaframbensrörelser och ihopdragen hals. Fick en flashback från när jag praktiserade i USA och såg träningen av saddlebreds och tenesseewalkinghorse för första gången.
 
Sv: Uttalande i TV

Jag tyckte det såg ut som om en av körhästarna lyfte ena frambenet högre än det andra och då undrade jag om den kanske blivit "specialtränad".
 
Sv: Uttalande i TV

Jag tyckte det såg ut som om en av körhästarna lyfte ena frambenet högre än det andra och då undrade jag om den kanske blivit "specialtränad".

Min sambo som inte är så hästvan (matar & leder hästar och kan fråga om var grimmskaftet är när han egentligtn ska ha grimman:angel: ) reagerade också på det och frågade om den inte var lite halt kanske...

Den hade olika höga vita strumpor. Synvilla?
 
Sv: Uttalande i TV

Jag undrade just om jag missat nåt ang barockridning. :grin:

De var ju helt fascinerade över frihetsdressyren dessutom. Visst, han är enastående och hästarna fantastiska men sååååå komplicerat är det faktiskt inte att få en häst lydig och mjuk. Massa kommentarer som jag bara suckade åt och undrade om de inte fastnat i sitt träsk lite väl länge.
 
Sv: Uttalande i TV

Jaa precis det var jättefint av Pignon och så, men som sagt, jättehäftigt på många sätt men det verkar inte som att hans program blir så mycket mer avancerat ändå...eller? Det voe kul at se lite mer grejer, både tricks och horsemanship:) han e ju himla duktig så det borde ju inte vara jätteavancerat för han att hitta på nåt mer menar jag:)
 
Sv: Uttalande i TV

När kommentatorerna kan sitta och spekulera i om ryttaren ska få högre poäng än h*n fick förra året i Globen så.....
Precis som om det vore maskiner och inte levande djur vi har att göra med!
 
Sv: Uttalande i TV

Satt och kollade på dressyren nu i eftermiddags, och det jag funderade ar att det var ett evigt tjat om slutor/öppnor har de helt tagit bort skänkelvikning från Grand Prix?
 
Sv: Uttalande i TV

När kommentatorerna kan sitta och spekulera i om ryttaren ska få högre poäng än h*n fick förra året i Globen så.....
Precis som om det vore maskiner och inte levande djur vi har att göra med!

Fast är det en så konstig spekulation? Alla ekipage bör ju utvecklas, även på GP-nivå. Om hästen var ung o inte så stark året innan så borde en utveckling av styrka o balans resultera i högre betyg i år (om hästen inte blir alltför störd av omgivningen förstås). Eller hur menar du?
 
Sv: Uttalande i TV

Visst har du rätt i det du skriver.
Men det är trots allt levande varelser vi har att göra med, dagsformen kan variera. Och allt kan hända på en arena, hästen kan bli spänd av någon anledning. Domarna är kanske andra än ifjol osv osv.
 
Sv: Uttalande i TV

Visst har du rätt i det du skriver.
Men det är trots allt levande varelser vi har att göra med, dagsformen kan variera. Och allt kan hända på en arena, hästen kan bli spänd av någon anledning. Domarna är kanske andra än ifjol osv osv.

Fast det ser dom ju, så inte sitter dom och kommenterar om dom får bättre poäng än förra året om ekipaget har massa misstag :confused:

Det händer rätt mkt i styrka, koordination och utförande över ett år på en ung grand prix häst, jämför inte med AR som tar 5 år för att ens kunna trava :devil: ;)

TS: kommentatorn är inte Elisabeth Lundholm utan Gunilla Byström
 
Sv: Uttalande i TV

haha, bra jämförelse, med en GP ryttare och en nybörjare som uppenbarligen rider för en kass tränare om de inte får lära sig att trava på fem år! :rofl:
 
Sv: Uttalande i TV

haha, bra jämförelse, med en GP ryttare och en nybörjare som uppenbarligen rider för en kass tränare om de inte får lära sig att trava på fem år! :rofl:

Det var ett skämt men uppenbarligen så trampade jag på en massa ömma tår eftersom jag fick en varning för det inlägget :grin:
 
Sv: Uttalande i TV

Fast jag fick inte alls intrycket att kommentatorna såg på hästarna som maskiner.
Tycker som sagt inte alls det var konstigt att undra om betygen skulle bli högre i år. Jag satt själv o undrade det när det gällde t.ex. en helt underbar holländsk häst som utvecklats mycket sedan ifjol. Och betygen blev, alltså helt rättvist, högre i år. Oavsett domarkollegium i år jämfört med ifjol.
Så jag tycker nog fortfarande din kommentar var lite märklig.
 
Sv: Uttalande i TV

hehe en varning var la lite i att ta i men det var en onödig pik trots att du bara ville skämta;)
 
Sv: Uttalande i TV

Själv vart jag arg på att Adeleide vann, tyckte aat´s programm var betydligt mer välridet och bättre energi och glädje.
Och så kommenterar de att : "mycket finare än så här kan det inte bli"

:o:crazy::mad:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 632
Senast: Hazel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 306
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 442
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp