Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Paddi!
Hhe he och jag tänkte att nej, fan det är nog bara ehrmm Mammas som skulle göra en sån sak. O_o:cautious:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Btw - stort tack till alla för en jätterolig lek. och LL - fortsätt med den där barnboken!! Helt underbara statusuppdateringar och teckningar!!!

Men nu vill jag ha en teckning på alla vid lotterihjulet!!! :p

Instämmer till fullo!! :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Tänkte om Habina varit Grisfisken kanske hon inte kände till den oskrivna regeln att skydda sig själv första natten om det finns en spion med i leken... Hörde Sasse muttra i mitt huvud "Det borde vara förbjudet att inte skydda sig själv första natten när det finns en spion med...", som hon sa efter min första lek...

Enda gången det är legitimt att inte skydda sig natt1 är om det också finns en OND spion med i leken ;) :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Hihi jag får skissa ihop en teckning när jag skrivit min tenta :D Och tack! Jag är verkligen jättetaggad på att skriva den där barnboken :banana:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Haha just det DL där du skyddade bumpo var så himla roligt att jag var tvungen att skriva till Myrten om det

"JAG HAR KOMMIT PÅ NÅGOT!!! Jag skyddar bumpo!!"

... Och så är bumpo uttergurka

Mjaaaaaa, riktigt så skrev jag väl inte? Jag tror jag uttryckte att jag fått en tanke, inte kommit på nåt?

Grejen var att jag trodde inte så mycket på det själv, men när jag fick tanken så var det det absolut enda jag kunde komma på som förklarade något (för mig) enormt märkligt: att Cirkus gick med Bumpo i rösten mot Caisa. Bumpos röst på Caisa var riktigt bisarr, och att Cirkus köpte den rakt av och fokuserade lika helhjärtat på Caisa också gick bara att förklara genom att Bumpo var sia, hade siat Caisa (som jag dessförinnan var hyfsat säker på var spion) som ond plus att Cirkus var spionen och därför visste vad som försiggick... Det var det absolut enda jag kunde komma på som förklarade vad som hände, och även om jag fortfarande hade svårt att tro att det var så (jag hade ju varit rätt säker på Caisa och Paddington i de rollerna) så kändes det ju som om Bumpo var sia så skulle hon käkas omedelbums med tanke på hur hon gett sig på Caisa. Så jag trodde inte på det, men jag såg inget annat val i hur jag skulle göra kan man kanske säga.

Och sen när ulvarna inte åt nån höll jag på att störtdö i pur jäkla förvåning - hade det varit så i alla fall, försökte de äta Bumpo!? :eek::eek::eek:

Tills jag fattade att det var Dundertunnan som varit framme...

Jag blev så nöjd med mig själv när jag valde att sia bumpo jag fick ett svar jag inte riktigt hade räknat med, men som var väldigt bra. Därav min tvärvändning angående Caisa - jag var säker på att hon var god.

Direkt då så fattade jag att Paddi var Harald och hade siat först AskoII och sen mig. Eftersom alla ändå röstade på AskoII kunde jag bli så tydlig det bara gick angående bumpo.

Det här är typ första spelet när jag faktiskt haft lite rätt om vem som hade vilken roll.

Åhå, jag fattade aldrig att du siat Bumpo, jag trodde bara du "såg ljuset" typ!

Bra gjort av grisfisken säger jag

Natt 3 när ni försökte käka mig skrev jag faktiskt till LL:

Om inte folk är helt korkade nu så lär ju alla förstå att jag är siaren, vilket gör att jag nog ligger lite pyrt till i dagens nattkäk (antar att gamle Harald längtar hem till lugn och ron i stallet )

Om de nu råkar ha missat detta eller om ängeln skyddar rätt person så vill jag kolla på vad matmissbrukarn kan tänkas ha i kikaren...


Så jag anade ju att alla visste vem jag var vid det laget ;)

Att Caisa var spionen kom jag på direkt efter att hon röstat på Asko, det var bara hon och Ottilia som följde mig på den rösten och det var ju bara spionen som visste att Asko var siad och sedan när Ottilia blev lynchad vad bara Caisa kvar..

Sorry för misstanken Monster - skulle ha läst mina anteckningar bättre, redan efter 3 nattDL hade jag mappat in dig som ängel, men de anteckningarna kikade jag ju inte på igår :o)

Och eftersom jag visste att Cirkus var filliblur så anade jag att hon fått en sia och siat bumpo, därför jag följde efter hennes exempel och såg hennes "testamente" :)

Inga problem att bli misstänkt! Då blir man ju inte käka.... Hm, väääänta lite nu?! :cautious:

Men jag undrar fortfarande vad du menade när du skrev att du inte fick några onda vibbar av mig, och det kändes oroligt!? :D

Vilken jäkla tur att vi fick rätt på det hela!

Anledningen till att jag röstade på dig var att jag tyckte att bumpo var så säker som man bara kan vara när man siat nån så jag trodde att hon var siare, men av nån anledning blev jag ändå tveksam och siade bumpo istället och tänkte att om hon INTE är siare så är ngt skumt och då fattade jag hur det låg till.

Snacka om att du ledde mig galet där först, dock! (Japp, allt är ditt fel! ;))

Samma här - det här är nog första gången jag faktiskt haft så bra koll på alla. Därav min otroliga frustration igår när jag trodde leken var slut och så var det EN uttergurka kvar!! Jäla LL!!! :p

Kunde ju aldrig få in i min skalle att det fanns en förvandling m i lotteriet :banghead: - men eftersom jag visste var jag hade alla andra (förutom habina och monster som jag igår trodde hade lurat mig upp på läktarn *sorry* :( ) Men när monster blev käkad så var det ju bara Habina kvar.

Ja, det var ju något av en lyckträff - varför käka mig!?
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Enda gången det är legitimt att inte skydda sig natt1 är om det också finns en OND spion med i leken ;) :p

Men det visste ju inte jag då, visste inte ens att man fick skydda sif själv alls liksom. :angel:
Tänkte inte det var omöjligt att någon annan mer eller mindre ny inte heller skulle veta det. :p

Men vad frustrerad jag blev när du inte köpte min teori om lotteriet! Jag bah "Men hallå! Du VET väl att jag är spion, tror du jag skulle vara så enveten om nåt så långsökt om jag inte VISSTE att något inte var RÄTT?!" typ. :D
Jag skällde lite på LV för att det kändes elakt att jag var den enda som visste att någon måste ha blivit omvandlad någonstans på vägen... (jag fick ju bara veta hur många som vunnit på lotteri, inte VAD de vunnit på lotteri...) hur fan skulle jag förmedla det utan att skriva "Jag är spion, jag fick den här infon. Hah." typ. :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Hihi jag får skissa ihop en teckning när jag skrivit min tenta :D Och tack! Jag är verkligen jättetaggad på att skriva den där barnboken :banana:

Ja det var verkligen jättekul tema! (Helt plötsligt känns debuten som LL ännu längre bort i en avlägsen framtid... :cautious: ;))
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men vad frustrerad jag blev när du inte köpte min teori om lotteriet! Jag bah "Men hallå! Du VET väl att jag är spion, tror du jag skulle vara så enveten om nåt så långsökt om jag inte VISSTE att något inte var RÄTT?!" typ. :D

Haha, jag "visste" också att du var spion, men inte fanken kopplade jag att du faktiskt visste vad du pratade om, inte! :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ja det var verkligen jättekul tema! (Helt plötsligt känns debuten som LL ännu längre bort i en avlägsen framtid... :cautious: ;))

Typ. Känn ingen press Matmissbrukaren i nästa lek :p
Tycker denna var riktigt rolig :)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Haha, jag "visste" också att du var spion, men inte fanken kopplade jag att du faktiskt visste vad du pratade om, inte! :p

ptja, jag brukar iofs inte veta vad jag pratar om, så det kanske inte är så förvånande egentligen... :p

Rent tekniskt sett var jag inte helt hundra heller, men det var det eller att LL utelämnat en av de goda roller som fanns med på listan. För jag visste ju att det fanns 2 Filiblurer kvar natt 2... :cautious:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men jag undrar fortfarande vad du menade när du skrev att du inte fick några onda vibbar av mig, och det kändes oroligt!? :D

Det var faktiskt för att lägga ut lite falska spår till ulvarna, jag tänkte att även om de fattat vilket roll jag hade så vore det ju inte så dumt om de trodde att jag hade ögonen åt ett litet annat håll också, (vilket skulle göra att de kanske valde ngn annan som käk - OM ängeln nu skulle misslyckas)..... :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Man väljer ut ett lämpligt offer och bestämmer vem denne ska rösta på :p

Eftersom jag var osäker på bumpo (och valde att sia cirkus), bestämde jag att bumpo skulle rösta på Asko (som jag visste var ond).

Sedan kunde jag lugnt luta mig tillbaka och se vad bumpo gjorde - tänkte att om bumpo varit god så hade denne verkligen lagt tid och kraft bakom sin röst även om hon hade tidsbrist, men eftersom hon bara kom in i sista minuten å slängde iväg rösten så förstod jag att hon var ond (sedan bekräftade cirkus mina misstankar också...)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Man väljer ut ett lämpligt offer och bestämmer vem denne ska rösta på :p

Eftersom jag var osäker på bumpo (och valde att sia cirkus), bestämde jag att bumpo skulle rösta på Asko (som jag visste var ond).

Sedan kunde jag lugnt luta mig tillbaka och se vad bumpo gjorde - tänkte att om bumpo varit god så hade denne verkligen lagt tid och kraft bakom sin röst även om hon hade tidsbrist, men eftersom hon bara kom in i sista minuten å slängde iväg rösten så förstod jag att hon var ond (sedan bekräftade cirkus mina misstankar också...)

Ååååååhåååååå....! Men om man som god blir beordrad att rösta på någon som man själv tror är god, skulle man inte göra typ som Bumpo då också?

Och hur fattade du att Cirkus siat Bumpo? :o
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ååååååhåååååå....! Men om man som god blir beordrad att rösta på någon som man själv tror är god, skulle man inte göra typ som Bumpo då också?

Och hur fattade du att Cirkus siat Bumpo? :o

Kanske - men nu visste jag ju att Asko var ond och Asko hade väldigt mycket misstankar mot sig, och eftersom bumpos röst blev lite av en tvärvändning mot dagen innan så kände jag att om hon varit god hade hon förklarat rösten bättre och (om hon varit god å m tidsbrist tänkte jag att hon nog inte väntat ända in i sista minuten m att rösta).

Eftersom jag visste att Cirkus var filliblur och troligen den enda kvar, så efter hennes väldigt avvikande röst på bumpo när vi andra röstade på asko tänkte jag att hon nog siat - men jag var inte helt säker och därför skrev jag mitt inlägg om att "om cirkus håller fast vid sin röst så röstar jag på bumpo"
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Kanske - men nu visste jag ju att Asko var ond och Asko hade väldigt mycket misstankar mot sig, och eftersom bumpos röst blev lite av en tvärvändning mot dagen innan så kände jag att om hon varit god hade hon förklarat rösten bättre och (om hon varit god å m tidsbrist tänkte jag att hon nog inte väntat ända in i sista minuten m att rösta).

Eftersom jag visste att Cirkus var filliblur och troligen den enda kvar, så efter hennes väldigt avvikande röst på bumpo när vi andra röstade på asko tänkte jag att hon nog siat - men jag var inte helt säker och därför skrev jag mitt inlägg om att "om cirkus håller fast vid sin röst så röstar jag på bumpo"

OK! Det där sista ställde till det så alldeles gröndjävligt för mig! Jag trodde ju du var Harald, men så hängde dina val helt plötsligt på en (för mig helt mysko!) annan spelare! Jag fattade verkligen ingenting, siaren ska ju inte behöva följa efter någon annan! Hade jag ännu mer fel, var jag ännu mer vilse, vem var vem egentligen!? :arghh::arghh::arghh:

Det var väldigt elakt skrivet av dig. :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

OK! Det där sista ställde till det så alldeles gröndjävligt för mig! Jag trodde ju du var Harald, men så hängde dina val helt plötsligt på en (för mig helt mysko!) annan spelare! Jag fattade verkligen ingenting, siaren ska ju inte behöva följa efter någon annan! Hade jag ännu mer fel, var jag ännu mer vilse, vem var vem egentligen!? :arghh::arghh::arghh:

Det var väldigt elakt skrivet av dig. :p

Flåt :o

Å jag som inte kunde fatta att du inte fattade!!!
Jag visste ju inte hur i hvete jag skulle kunna förklara å när du ville ha fler å fler förklaringar började jag fundera över om du var uttergurka iaf även om jag inte trodde det egentligen....
:crazy:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Grejen var ju att jag fick en sia i lotteriet!

Det är verkligen sånt som kan ställa till det å det värsta för alla andra.

Jag tyckte att jag var så otroligt tydlig när jag tvärvände från misstankar mot Caisa baserade på bumpos tankar till att i princip godförklara Caisa och ondförklara bumpo(turligt nog så hade hon gjort endel skumma grejer också). Och att jag sen stehårt höll kvar rösten på bumpo även om jag förstod att jag skulle bli mat den natten.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Flåt :o

Å jag som inte kunde fatta att du inte fattade!!!
Jag visste ju inte hur i hvete jag skulle kunna förklara å när du ville ha fler å fler förklaringar började jag fundera över om du var uttergurka iaf även om jag inte trodde det egentligen....
:crazy:

Och jag höll på att bli galen på att du inte ens försökte hinta vad det var som hände egentligen - hade Cirkus varit Harald ändå? Men vem var du i så fall? Var du en superslipad gurka, som låtsats vara siaren!? Men... Varför... Va... Hur... Och sen... Aaaaaarrrgh! :arghh:

Och så började du vända misstankarna mot mig, och jag blev ännu mer förvirrad! Caisa backade inte upp mig heller, och jag trodde hon var spion så då skulle hon ju veta att jag var grisfisken! Kunde det vara så totalbedrövligt att ni var onda båda två, och lurat mig fullständigt!? :nailbiting: :cry:
:laugh:


Grejen var ju att jag fick en sia i lotteriet!

Det är verkligen sånt som kan ställa till det å det värsta för alla andra.

Jag tyckte att jag var så otroligt tydlig när jag tvärvände från misstankar mot Caisa baserade på bumpos tankar till att i princip godförklara Caisa och ondförklara bumpo(turligt nog så hade hon gjort endel skumma grejer också). Och att jag sen stehårt höll kvar rösten på bumpo även om jag förstod att jag skulle bli mat den natten.

Det var säkert jättetydligt! Problemet är bara (förutom att jag är blåst! :p) att jag aldrig spelat med lotteri/brevbärare/whatever (i alla fall inte som jag fattat) och inte lyckades göra plats för det i mina tankar - det fanns en Harald (+Minimorsan, men det var ju inte du i alla fall) så du kunde inte ha siat. Om du inte var Harald... Men det var ju Paddi... Eller? Och så påbörjades nervsammanbrottet... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 558
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Tjatter För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och...
80 81 82
Svar
1 634
· Visningar
60 618
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp