Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det är samma med mig - så länge som allt är "straight forward" utan förhäxningar, förvandlingar och nya skills så kan tycker jag att jag kan tänka rätt så klart. Men när det plötsligt händer sånt som brevbärare eller så blir jag helt lost. Utom just när det hände mig...O_o
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Och jag höll på att bli galen på att du inte ens försökte hinta vad det var som hände egentligen - hade Cirkus varit Harald ändå? Men vem var du i så fall? Var du en superslipad gurka, som låtsats vara siaren!? Men... Varför... Va... Hur... Och sen... Aaaaaarrrgh! :arghh:

Och så började du vända misstankarna mot mig, och jag blev ännu mer förvirrad! Caisa backade inte upp mig heller, och jag trodde hon var spion så då skulle hon ju veta att jag var grisfisken! Kunde det vara så totalbedrövligt att ni var onda båda två, och lurat mig fullständigt!? :nailbiting: :cry:
:laugh:

Å jag var såååå frustrerad å visste inte vad jag skulle skriva så till slut PMade jag LL för att se var gränsen för "hintning" gick - men sedan valde jag att inte skriva ngt iaf för det gick helt enkelt inte att formulera mig på ett sätt som inte var över gränsen :arghh:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Nåja, det gick ju ändå till slut... Och jag dog bara i leken, vilket jag ser som framgång med tanke på hur nära det var att jag skulle dö på riktigt - av att mitt huvud exploderade! :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det var säkert jättetydligt! Problemet är bara (förutom att jag är blåst! :p) att jag aldrig spelat med lotteri/brevbärare/whatever (i alla fall inte som jag fattat) och inte lyckades göra plats för det i mina tankar

Ahhh - jag var brevbärare i min sista lek innan jag höll mina egna två lekar så jag hade ju brevbäraren färskt i minnet. Därför jag fattade på en gång att man kunde vinna en sia (men vägrade få in i skallen ang förvandlingen :banghead: )

Men när jag förklarade brevbäraren här i leken så skrev du ju att du hängde med?? :confused:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Nåja, det gick ju ändå till slut... Och jag dog bara i leken, vilket jag ser som framgång med tanke på hur nära det var att jag skulle dö på riktigt - av att mitt huvud exploderade! :D

Å sedan undrar folk hur goda kan rösta på goda.... :D

De har helt enkelt inte spelat ulvlekar själv!!! :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Tack för förhäxningen Ottilia - men hur vågade du ge den till mig??
Alla brukar ju alltid misstänka mig :p

Jo men jag var rätt säker på att du var god och gissade att du skulle ha bättre koll än vad jag brukar ha.. sedan var det lite synd att jag och LL missförstod varandra ( jag var otydlig) när jag skulle ge den till dig, tanken var att du skulle få den och så försökte jag hinta om att någon skulle få något så att du skulle fatta att jag också var god.. Men nu vart det så att du fick förhäxningen efter att jag lynchades men det slutade ändå väl :-)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men fick ni ge bort sakerna ni kunde vinna i lotteriet? Det fattade jag aldrig.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ahhh - jag var brevbärare i min sista lek innan jag höll mina egna två lekar så jag hade ju brevbäraren färskt i minnet. Därför jag fattade på en gång att man kunde vinna en sia (men vägrade få in i skallen ang förvandlingen :banghead: )

Men när jag förklarade brevbäraren här i leken så skrev du ju att du hängde med?? :confused:

Jag ljög. :p :rofl:

Det var under en period där jag var bergsäker på vem du var, och jag ville helt enkelt inte snärja in mig i nån diskussion med dig då... Smaaaaaart. :meh:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jo men jag var rätt säker på att du var god och gissade att du skulle ha bättre koll än vad jag brukar ha.. sedan var det lite synd att jag och LL missförstod varandra ( jag var otydlig) när jag skulle ge den till dig, tanken var att du skulle få den och så försökte jag hinta om att någon skulle få något så att du skulle fatta att jag också var god.. Men nu vart det så att du fick förhäxningen efter att jag lynchades men det slutade ändå väl :-)

Sorry för drevet mot dig, Ottilia... Jag var så jäkla säker... :o
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Haha det är lugnt.. Jag har gjort liknande själv, brukar sällan ha rätt i mina misstankar, därför det är värre än att se en skräckis att spela ;)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Och jag trodde du visste något jag inte visste så jag hängde på :meh:

Haha, trodde du jag hade siat? Får be dig om ursäkt också då... :o

Jag är nästan alltid övertygad dock, framförallt tidigt i leken! Annars skulle jag aldrig palla att rösta ut folk till höger och vänster... ;)
Senare "vet" man alldeles för mycket, då blir det svårt att vara lika säker. Men när man bara har rösterna i sitt eget huvud att lyssna på, då är det lätt att få en samstämmig kör! :D

Sen blev det ju inte bättre av att jag hade rätt om TLV också, det var en onödig skjuts för självförtroendet! ;)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag visste inte vem som var siaren förens senare så jag visste inte vad jag skulle tro. Paddington var så säker på AskoII så jag blev förvirrad vid den röstningen. Visste inte om jag skulle ändrat till AskoII just för att hon försökte rädda sig själv, men det gör ju även goda.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag visste inte vem som var siaren förens senare så jag visste inte vad jag skulle tro. Paddington var så säker på AskoII så jag blev förvirrad vid den röstningen. Visste inte om jag skulle ändrat till AskoII just för att hon försökte rädda sig själv, men det gör ju även goda.

Jag var redan där hyfsat säker på att Paddi var Harald (och Caisa Joliho), och att Askoll var ond därför - men jag var också säker på att Ottilia måste vara ond, och alla fattade ju ändå att Paddington siat Askoll så jag behövde ju inte hänga med där utan kunde leta mina egna onda... Kan bäst själv! :banghead:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag var redan där hyfsat säker på att Paddi var Harald (och Caisa Joliho), och att Askoll var ond därför - men jag var också säker på att Ottilia måste vara ond, och alla fattade ju ändå att Paddington siat Askoll så jag behövde ju inte hänga med där utan kunde leta mina egna onda... Kan bäst själv! :banghead:

Nu vet du bättre - lita bara på mig så ska du se att allt ordnar sig :D;)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag var redan där hyfsat säker på att Paddi var Harald (och Caisa Joliho), och att Askoll var ond därför - men jag var också säker på att Ottilia måste vara ond, och alla fattade ju ändå att Paddington siat Askoll så jag behövde ju inte hänga med där utan kunde leta mina egna onda... Kan bäst själv! :banghead:

:rofl::rofl::laugh::laugh::up::grin:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

KL

Grejen med lotteriet är ju att det är ett nytt påhitt. (Med lite barnsjukdomar på det såklart). Men principen var i alla fall att vad som helst kunde finnas i potten, jag hade med en sia, en extra röst, förvandling, att Minimorsan och Harald får kontakt, att Benedict och uttergurkorna får kontakt, ett skydd o.s.v.

Grundprincipen är lite som i förhållandet antal goda/antal onda - dvs fler goda än onda fördelar (för att det skulle bli jämnt). Den som får en vinst får använda den själv eller ge bort den (det sistnämnda glömde jag dock att berätta till cirkus, och vissa saker - som omvandlingen, går inte att ge bort) men måste använda den inom en viss tid (kontakter och omvandlingar sker naturligtvis direkt).

Så det är inte rakt av brevbärar-roll. Jag valde att ha med lottpoolen för att spacea till det lite eftersom det var så många roller utan specialförmågor och rätt få deltagare. Och det funkade ju ganska bra! Leken höll ju ut länge :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 555
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Tjatter För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och...
80 81 82
Svar
1 634
· Visningar
60 616
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp