Bukefalos 28 år!

Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Dag 1:
TLV lynchas
Ottilia vinner en förhäxning - ger bort till Paddington

Natt 1:
Mumorsan käkas
Lasse Grisfisk skyddar Monstermom
Harald siar AskoII

Dag 2:
Ottilia lynchas
Paddington använder förhäxning på bumpo (som måste rösta på AskoII)
Cirkus vinner en sia
Habina vinner en enkelbiljett till Uttergurkorna

Natt 2:
Harald siar cirkus
Cirkus siar bumpo
Lasse Grisfisk skyddar bumpo
Uttergurkorna väljer cirkus
Dundertunnan stoppar käk

Dag 3:
AskoII lynchas
Ingen vinner på lotteri

Natt 3:
Lasse Grisfisk skyddar Paddington
Uttergurkorna käkar Paddington
Harald siar Matmissbrukaren

Dag 4:
bumpo lynchas
Ingen vinner på lotteri

Natt 4:
Uttergurkorna käkar Monstermom
Lasse Grisfisk skyddar Caisa
Harald siar Monstermom


Dag 5:
Habina lynchas



... Tror det ska stämma så i alla fall :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

"Habina var en grön och vettig filibur" hon måste blivit omvänd
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Denna gången lyckades jag ju faktiskt hitta Harald rätt så snabbt :)

Å ja, det var jag som hällde glitter över uttergurkan den andra natten. Ville utnyttja min hjälp medans jag fortfarande fanns kvar i spelet :)

Var ju dessutom beredd att offra mig igår när jag skrev från bion att jag så gärna ville lämna ett testamente efter mig men att det var fel tidpunkt. Ville ha kvar specialrollerna så länge som möjligt. Tänkte jag kanske kunde lura dom jäklarna men det gick ju tyvärr inte.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag hade ju så pass mycket info att jag VISSTE att det inte borde finnas en till uttergurka efter Bumpo, lotteriet var enda förklaringen, men ingen ville riktigt tro på mig... :angel:

Blev bra nojjig ett tag, att Cirkus trots allt skulle ha varit Grisfisken och att Monster kanske inte alls var det... Men jo, Harald hittade jag också ganska snabbt... :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Vi hade väl tur som fick oerfarna ulvar så dom inte hittade specialrollerna :p

Men du fick en roll du ville testa på, kul :)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag trodde jag hade koll på dig och Paddi tidigt, sen blev jag helt nipprig när Cirkus hängde efter Bumpo mot dig så bergsäkert... Tänkte jag fattat helt fel, kanske var de två siare och spion! :laugh:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det har var nog den roligaste leken jag deltagit i (om än som LL) hittills. Popcornen var uppe länge, särskilt efter chocken att ytterligare en uttergurka fanns kvar! :rofl::rofl:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag trodde jag hade koll på dig och Paddi tidigt, sen blev jag helt nipprig när Cirkus hängde efter Bumpo mot dig så bergsäkert... Tänkte jag fattat helt fel, kanske var de två siare och spion! :laugh:

Haha, ahh, okej. :p

Nä, men när vi lynchat Bumpo och det fortfarande fanns en ond kvar så var det ju bara du och Habina kvar som inte var siade goda liksom, därav att jag var tvungen att misstänka dig liiiite då. Tänkte om Habina varit Grisfisken kanske hon inte kände till den oskrivna regeln att skydda sig själv första natten om det finns en spion med i leken... Hörde Sasse muttra i mitt huvud "Det borde vara förbjudet att inte skydda sig själv första natten när det finns en spion med...", som hon sa efter min första lek... jag var ängel, hon spion, jag skyddade Hedinn första natten som sen visade sig vara ond. :angel:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

"Habina var en grön och vettig filibur" hon måste blivit omvänd

Jag var så nöjd med mitt spel, hade fyra, fem stycken som jag var hyfsat säker på var goda (bland annat paddi) och så vinner jag att bli ond! :arghh:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det har var nog den roligaste leken jag deltagit i (om än som LL) hittills. Popcornen var uppe länge, särskilt efter chocken att ytterligare en uttergurka fanns kvar! :rofl::rofl:

Ja, och tror du jag blev frustrerad när varken Grisfisken eller Harald ville tro på mig om varför det fanns en till?!
Jag såg framför mig hur (om det INTE var Habina som var ond) Paddi käkades inatt och jag satt ensam med MM och Cirkus... Paddi siare, och har totalt godförklarat dem båda två, med mig nåååååååååågot mer misstänkt. Hur svårt hade det varit för den ulven då att vända den andra mot mig? :mad:

Men spion är den roligaste rollen jag haft hittills! :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Och nu har ni fattat att jag spelar skumt även som god. Stackars er som har mig som LL i nästa lek. Tänker inte vara snäll :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Haha, ahh, okej. :p

Nä, men när vi lynchat Bumpo och det fortfarande fanns en ond kvar så var det ju bara du och Habina kvar som inte var siade goda liksom, därav att jag var tvungen att misstänka dig liiiite då. Tänkte om Habina varit Grisfisken kanske hon inte kände till den oskrivna regeln att skydda sig själv första natten om det finns en spion med i leken... Hörde Sasse muttra i mitt huvud "Det borde vara förbjudet att inte skydda sig själv första natten när det finns en spion med...", som hon sa efter min första lek... jag var ängel, hon spion, jag skyddade Hedinn första natten som sen visade sig vara ond. :angel:

Haha, jag måste ha drivit LL vansinnig, jag bytte måltavla tusen ggr per DL kändes det som - när jag blev käkad hade jag skrivit "hoppas gurkan tar mig!" när jag bestämde mig för att skydda dig... :p

Jag blir så stressad av det jäkla ansvaret att skydda rätt! :D Men när jag valde Bumpo var det en riktigt vild chansning, men jag tänkte OM hon var sian så hade hon ju avslöjat sig grovt med den usla motivering hon hade mot dig så då skulle hon ju garanterat bli en måltavla - och då skulle jag ju veta säkert då. Och så slog Dundertunnan till!!! :laugh:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det var en ruskigt rolig lek, med extra plus för berättelserna som dessutom var illustrerade.

Men var är min gröna filliblur?
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Och nu har ni fattat att jag spelar skumt även som god. Stackars er som har mig som LL i nästa lek. Tänker inte vara snäll :D

Men hallå, jag misstänkte ju faktiskt aldrig dig ens innan du blev siad, du var bara med på misstankelistan då för att jag inte visste säkert. :p
(Så mig borde du vara snäll mot! Funderar på att hoppa på trots att jag kanske inte borde... har långhelg den här helgen... borde gå... kanske...;) )
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Haha, jag måste ha drivit LL vansinnig, jag bytte måltavla tusen ggr per DL kändes det som - när jag blev käkad hade jag skrivit "hoppas gurkan tar mig!" när jag bestämde mig för att skydda dig... :p

Jag blir så stressad av det jäkla ansvaret att skydda rätt! :D Men när jag valde Bumpo var det en riktigt vild chansning, men jag tänkte OM hon var sian så hade hon ju avslöjat sig grovt med den usla motivering hon hade mot dig så då skulle hon ju garanterat bli en måltavla - och då skulle jag ju veta säkert då. Och så slog Dundertunnan till!!! :laugh:

Haha, jag förstår! Tycker också det är jobbigt att vara ängel! :D Men tack för skyddet, det var snällt, nu glömde LL ge mig info om nattens händelser igår, de fick jag när jag frågade i förmiddags, så jag visste inte att du skyddat mig förren då... därav en ganska lång utläggning om "de kanske trodde hon skyddade den de trodde var siare, och misstänkte henne för att vara grisfisken, så käkade henne..." typ... :p

Föredrar alla gånger spion, lite ansvar, mycket info. Hur bra som helst. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 669
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 637
Senast: Imna
·
Tjatter För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och...
80 81 82
Svar
1 634
· Visningar
60 961
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp