Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Haha just det DL där du skyddade bumpo var så himla roligt att jag var tvungen att skriva till Myrten om det :o :rofl:


"JAG HAR KOMMIT PÅ NÅGOT!!! Jag skyddar bumpo!!"

... Och så är bumpo uttergurka :rofl::rofl:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag har verkligen inte haft tid för leken alls den här gången. Jag har kunnat skumma leken men inte mer. Jag var på vippen att PM:a LindgrenV och be om att bli utbytt men sen insåg jag att jag skulle ryka i den närmaste eller nästa DL. Tyckte jag kunde glida med den sista tiden jag levde med.

Och Caisa: Jag var så sjukt stressad och irriterad när du verkligen inte verkade förstå vad jag menade när jag skrev det otroligt elaka inlägget. Jag hade dåligt samvete i flera dagar. Även om jag inte visste att du var god så hade jag reagerat på hur du formulerade dig. Jag kännde verkligen inte igen det från din vanliga förvirring.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag fattade inte ett ord du sa, i princip, och blev lika stressad och framförallt frustrerad när du vägrade förstå vad JAG sa, så whatever, det är lugnt. :p

Internet is serious business. :cool:

Men jag ÄR naiv, och skriver oftast precis vad jag tänker, ibland skriver jag tillochmed helt fel ord för att mitt huvud tänker snabbare än mina fingrar skriver så det blir fel. :p
Och jag tycker ju att när JKAG tycker det hela makes perfect sense, så borde alla andra göra det också... :D
 
Senast ändrad:
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag blev så nöjd med mig själv när jag valde att sia bumpo jag fick ett svar jag inte riktigt hade räknat med, men som var väldigt bra. Därav min tvärvändning angående Caisa - jag var säker på att hon var god.

Direkt då så fattade jag att Paddi var Harald och hade siat först AskoII och sen mig. Eftersom alla ändå röstade på AskoII kunde jag bli så tydlig det bara gick angående bumpo.

Det här är typ första spelet när jag faktiskt haft lite rätt om vem som hade vilken roll.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Alltså, den där känslan av att alla andra borde fatta när det är så solklart vad jag menar men de inte fattar. Jag köper, och relaterar, fullt ut med den. :rofl: Folk är korkade helt enkelt. För inte kan det vara fel på vår fattnings- och formuleringsförmåga. ;)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag var också väldigt nöjd med att få misstänkte mig när jag var god, äntligen har jag börjat lära mig att formulera mig. Även om jag var lite snabb att posta mina anteckningar om goda. :o

Sedan sammanföll min omvandling med att jag fick mindre tid, så jag blev slarvigare. :(
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag blev så nöjd med mig själv när jag valde att sia bumpo jag fick ett svar jag inte riktigt hade räknat med, men som var väldigt bra. Därav min tvärvändning angående Caisa - jag var säker på att hon var god.

Direkt då så fattade jag att Paddi var Harald och hade siat först AskoII och sen mig. Eftersom alla ändå röstade på AskoII kunde jag bli så tydlig det bara gick angående bumpo.

Det här är typ första spelet när jag faktiskt haft lite rätt om vem som hade vilken roll.

Och jag var säker på att Bumpo var god men du ond... tills jag såg att de försökte käka dig den natten. Jag fattade inte att någon kunde fatta vad Bumpo menade! Och DU, som jag ändå tyckte borde veta att jag kan tyckas vara förvirrad, även som god. :cry: ;)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Alltså, den där känslan av att alla andra borde fatta när det är så solklart vad jag menar men de inte fattar. Jag köper, och relaterar, fullt ut med den. :rofl: Folk är korkade helt enkelt. För inte kan det vara fel på vår fattnings- och formuleringsförmåga. ;)

Absolut inte vårat fel, helt omöjligt! :angel: :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag var också väldigt nöjd med att få misstänkte mig när jag var god, äntligen har jag börjat lära mig att formulera mig. Även om jag var lite snabb att posta mina anteckningar om goda. :o

Sedan sammanföll min omvandling med att jag fick mindre tid, så jag blev slarvigare. :(

Hade tyvärr inte spelat så stor roll dock, MM och Cirkus var siade, och Paddi verkade koppla ganska snabbt att jag var spion, Monster skyddade dig själv första natten så jag var ju _ganska_ säker på henne också... Det fanns liksom bara du kvar. ;)

Dock visste jag ju inte VILKEN natt någon omvandlats, så helt säker var jag inte... Det hade kunnat vara någon annan i teorin...
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det tackar jag särskilt för!

Jag förstod att jag låg i riskzonen för att käkas den natten!
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Hey! Vi hittade visst Paddi, inte vårt fel att ängeln och dundertunnan förstörde det hela :mad:

Bra gjort av grisfisken säger jag :D

Natt 3 när ni försökte käka mig skrev jag faktiskt till LL:

Om inte folk är helt korkade nu så lär ju alla förstå att jag är siaren, vilket gör att jag nog ligger lite pyrt till i dagens nattkäk (antar att gamle Harald längtar hem till lugn och ron i stallet :p ;))

Om de nu råkar ha missat detta eller om ängeln skyddar rätt person så vill jag kolla på vad matmissbrukarn kan tänkas ha i kikaren...


Så jag anade ju att alla visste vem jag var vid det laget ;)

Att Caisa var spionen kom jag på direkt efter att hon röstat på Asko, det var bara hon och Ottilia som följde mig på den rösten och det var ju bara spionen som visste att Asko var siad och sedan när Ottilia blev lynchad vad bara Caisa kvar..

Sorry för misstanken Monster - skulle ha läst mina anteckningar bättre, redan efter 3 nattDL hade jag mappat in dig som ängel, men de anteckningarna kikade jag ju inte på igår :o)

Och eftersom jag visste att Cirkus var filliblur så anade jag att hon fått en sia och siat bumpo, därför jag följde efter hennes exempel och såg hennes "testamente" :)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det tackar jag särskilt för!

Jag förstod att jag låg i riskzonen för att käkas den natten!

Ja, jag skrev faktiskt till LL första natten att någon kunde få ätas den natten :p
Men andra natten så kändes det som att det var dags.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Och jag var säker på att Bumpo var god men du ond... tills jag såg att de försökte käka dig den natten. Jag fattade inte att någon kunde fatta vad Bumpo menade! Och DU, som jag ändå tyckte borde veta att jag kan tyckas vara förvirrad, även som god. :cry: ;)

Vilken jäkla tur att vi fick rätt på det hela!

Anledningen till att jag röstade på dig var att jag tyckte att bumpo var så säker som man bara kan vara när man siat nån så jag trodde att hon var siare, men av nån anledning blev jag ändå tveksam och siade bumpo istället och tänkte att om hon INTE är siare så är ngt skumt och då fattade jag hur det låg till.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Direkt då så fattade jag att Paddi var Harald och hade siat först AskoII och sen mig. Eftersom alla ändå röstade på AskoII kunde jag bli så tydlig det bara gick angående bumpo.

Och jag visste att endera du el bumpo var ond så först tvekade jag om vem jag skulle sia, men sedan kom jag på att skicka förtrollningen på bumpo å se hur denne hanterade den, och sia dig och jag hade gjorde ju helt rätt m facit i hand :)

Och tack vare det så fångade jag ju upp ditt "testamente" också :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Btw - stort tack till alla för en jätterolig lek. och LL - fortsätt med den där barnboken!! Helt underbara statusuppdateringar och teckningar!!!

Men nu vill jag ha en teckning på alla vid lotterihjulet!!! :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag förstod att du var siare som sagt och hade siat först AskoII och sen mig och till sist MM.

Men i nån liten mörkare stund (under dagen idag) så tänkte jag att tänk om hon är en sån otroligt skickligt spelande ulv att hon röstar ut sina kollegor och beter sig som en siare.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Det här är typ första spelet när jag faktiskt haft lite rätt om vem som hade vilken roll.

Samma här - det här är nog första gången jag faktiskt haft så bra koll på alla. Därav min otroliga frustration igår när jag trodde leken var slut och så var det EN uttergurka kvar!! Jäla LL!!! :p

Kunde ju aldrig få in i min skalle att det fanns en förvandling m i lotteriet :banghead: - men eftersom jag visste var jag hade alla andra (förutom habina och monster som jag igår trodde hade lurat mig upp på läktarn *sorry* :( ) Men när monster blev käkad så var det ju bara Habina kvar.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Vem menar du med det sista du skrev?
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag tror hon menar mig - men sååå ruskig är jag inte, det är nog bara Mammas som skulle kunna göra en sån sak ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 558
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Tjatter För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och...
80 81 82
Svar
1 634
· Visningar
60 620
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp