Bukefalos 28 år!

Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Tragiskt och orättvist! En stor negativ del med prostitution är just samhällets syn på det. Det är tragiskt att man maste prostituera sig men inte rätt att ta priset ifrån henne, typ sparka på den som ligger ( ja ja, det blev lite vitsigt, det var inte meningen ).
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja, jag håller med dig! Tar dem priser också från snubbar som man upptäckt har gått till prostituerade?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

I viss mån är jag redo att hålla öppet för att stripp så att säga hotar samma värden som prostitution hotar, fast hotet kan väl ses som mindre eller mildare. Att besöka en stripshow är att köpa tillgång till nakenhet och då en nakenhet som är utan alla de moment av relation och kontakt mellan människor som nakenhet oftast brukar vara förknippad med. Brist på ömsesidighet, alltså, och möjligen brist på samtycke (fast det beror väl lite på hur strippans alternativ ser ut).

Synen på (kvinno)kroppen som handelsvara finns alltså där, och härbärgeras i någon mening av både strippan och hennes betraktare.

Sen tänker jag väl också att det ovanstående är sådant som inte direkt gynnar strippans kroppsliga/sexuella integritet.

Rent faktiskt verkar ju liknande mönster av självdestruktivitet etc finnas bland strippor som bland prostituerade (och den ena verksamheten utesluter inte den andra i 100% av fallen), vilket väl ytterligare problematiserar det hela.

Men jag lutar också åt att man till stora delar skulle kunna säga samma saker om nakenbilder av mer "rumsren" eller "kulturell" karaktär. Jag har funderat på det under mer än en "seriös" film, om vi säger så.

Det verkar ju helt orimligt att förbjuda (konsumtion av) avbildad nakenhet i det offentliga rummet, i alla fall.
Jag tanker nagot liknande. Det ar egentligen samma typ av tillganglighet man saljer om an i ganska mycket mildare form.
Sedan ar det som du sager orimligt att forbjuda nagot sa abstrakt som konsumtion av nakenhet, var ska man da dra gransen?

halvt kl

Pa satt och vis kan jag forsta det envisa "lycklig hora" argumentet eftersom jag ocksa haft det tveksamma nojet att fa mitt inre forklarat av manniskor som just mott mig. Det gor verkligen inget annat an provocerar - hur valvilligt det an ar.
Men det ar ju inte enskilda manniskors kanslor det handlar om.
Jag kunde saga att jag var dar av fri vilja, vilket var sant, att jag overlag var nojd med mitt jobb, vilket var sant, men jag skulle aldrig i livet ga in i en strippklubb och inbilla mig att intresset dansarna visar mig ar 100% genuint.

Hur vissa kan ga in i sexindustrin och forvanta sig nagot genuint och omsesidigt ar en gata... Det ar absurt att forvanta sig det helt enkelt. Och det ar dar problemet ligger.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Pa satt och vis kan jag forsta det envisa "lycklig hora" argumentet eftersom jag ocksa haft det tveksamma nojet att fa mitt inre forklarat av manniskor som just mott mig. Det gor verkligen inget annat an provocerar - hur valvilligt det an ar.
Men det ar ju inte enskilda manniskors kanslor det handlar om.
Jag kunde saga att jag var dar av fri vilja, vilket var sant, att jag overlag var nojd med mitt jobb, vilket var sant, men jag skulle aldrig i livet ga in i en strippklubb och inbilla mig att intresset dansarna visar mig ar 100% genuint.

Fast det gäller ju i det fallet det är horan själv som argumenterar för sin lycka. Vilket det ju för all del ibland är. Men inte enbart, också andra argumenterar på det viset - och jag har svårt att förstå vad som driver dem, varför man anser att den poängen är viktig att göra.

Utan att spekulera över din person, så tänker jag att det möjligen finns ett moment av bekräftelse i att strippa. Och bekräftelse känns ju bra. Men med en utifråntolkning, skulle ju tex jag ändå säga att just den bekräftelsen "egentligen" inte är så himla bra och att det är en form av bekräftelse som det kanske inte är så himla bra att vara beroende av. Bekräftelse är vi dock alla beroende av, och det är olika var vi (tror att vi) kan få den.

Om betraktarna tänker sig att dansarnas intresse är 100% genuint eller inte, kan jag inte riktigt genomskåda. För mig verkar det extremt konstigt att tro något sådant.

Men du menar ungefär att just det bidrar till att skapa den situation där betraktaren har (upplever sig ha) tillgång till något som han inte har tillgång till, och att faktiskt ha tillgång till samma sak på riktigt, kräver mycket mer av betraktaren? Dvs man kan helt enkelt inte få samma nakenhet (eller samma sex) när man betalar som när det är ömsesidigt på riktigt?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast det gäller ju i det fallet det är horan själv som argumenterar för sin lycka. Vilket det ju för all del ibland är. Men inte enbart, också andra argumenterar på det viset - och jag har svårt att förstå vad som driver dem, varför man anser att den poängen är viktig att göra.

Utan att spekulera över din person, så tänker jag att det möjligen finns ett moment av bekräftelse i att strippa. Och bekräftelse känns ju bra. Men med en utifråntolkning, skulle ju tex jag ändå säga att just den bekräftelsen "egentligen" inte är så himla bra och att det är en form av bekräftelse som det kanske inte är så himla bra att vara beroende av. Bekräftelse är vi dock alla beroende av, och det är olika var vi (tror att vi) kan få den.

Om betraktarna tänker sig att dansarnas intresse är 100% genuint eller inte, kan jag inte riktigt genomskåda. För mig verkar det extremt konstigt att tro något sådant.

Men du menar ungefär att just det bidrar till att skapa den situation där betraktaren har (upplever sig ha) tillgång till något som han inte har tillgång till, och att faktiskt ha tillgång till samma sak på riktigt, kräver mycket mer av betraktaren? Dvs man kan helt enkelt inte få samma nakenhet (eller samma sex) när man betalar som när det är ömsesidigt på riktigt?
Ja, nar det galler de som inte forsvarar sig sjalva och sina val vet jag inte vad som driver dem. Kanske handlar det om att identifiera sig med en utsatt grupp? Vara allmant liberal? Jag tror motiven kan skifta.

Det ger definitivt en typ av bekraftelse som man kan bli beroende av, men jag tror pengarna spelar en annu storre roll.

Ja det ar extremt konstigt att tro att det ar helt omsesidigt. Min poang ar att precis samma forutsattningar galler i sexkop, det finns inte en prostituerad som inte tanker pa pengarna overhuvudtaget, men nar det kommer till sexkop finns det genast de som havdar att det hela ar 100% genuint och omsesidigt, de skulle aldrig ha sex med nagon som inte ville osv. Det ar konstigt att vissa later sig luras sa. Sedan finns det de som forstar och som inte bryr sig om huruvida sexet ar omsesidigt, och de utgor en annan typ av problem.
Vissa efterfragade faktiskt nagot 100% genuint, ville ha bekraftelsen att jag inte "gjorde det for pengarna" osv, och jag tyckte alltid det var smatt bisarrt att liksom latsas att det inte spelade nagon roll huruvida jag tjanade nagot eller inte. Det var ju trots allt darfor jag var dar. Och han (oftast en han) var dar for att jag var naken och tillganglig, inte for mitt djupa intellekt eller nagot sadant. Att latsas nagot annat var lojligt tyckte jag, men en del ville ha en typ av flickvansupplevelse. Jag gav en lank tidigare i traden till en artikel som behandlade just det har, fast ur en prostituerads perspektiv, hur vissa forvantar sig mer av sexindustrin an vad som faktiskt finns att hamta. Jag tror alla som arbetat inom nagon del av sexindustrin kanner igen den har typen av "kund". De forstar inte, eller kanske snarare vill inte latsas om, att det ar en transaktion. Och jag tanker att manga av de som tycker att sexkop inte ar sa farligt inte heller riktigt forstar att det ar en transaktion, att nagot saljs och inte bara en sexuell handling. Inte bara en fysisk rorelse.

Det ar det jag menar. Man far inte samma manniska. Inte samma nakenhet. Inte samma sex. Det ar i praktiken i princip omojligt att fa exakt samma sak for pengar. Den som koper ar ibland naivt omedveten om det men det spelar liksom ingen roll hur roligt man har tillsammans - i slutandan handlar det om pengar och som saljare ar man inte riktigt sig sjalv utan en karaktar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

halvt kl igen

Jag vet inte varfor jag upprepar mig sjalv sa mycket egentligen, jag har redan sagt om och om igen att det inte finns omsesidighet i sexkop.

Det kanns som att ju mer jag forsoker forklara det, och liksom peka pa de olika perspektiv kring det som jag mott, desto svarare blir det att forsta. Kanske gor jag det mer komplicerat an det ar? Men om det var sa enkelt att greppa, borde inte alla forsta vid det har laget?

Jag tror inte jag kan tillfora mer pa amnet.

Jag hittade dock det har:

http://goodmenproject.com/ethics-values/the-good-life-confessions-of-a-call-girl-client/

En artikel skriven av en sexkopare som var ute efter mer an vad man faktiskt kan fa i den affarstransaktion som ett sexkop ar. Han ger sken av att vara en typisk "sexkopare i fornekelse".
(Det finns en del grava fel i "The Science Bit" av artikeln, det ar bara att ignorera. Det intressanta ar den upplevelse han beskriver.)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad för fråga?
Varför jag anser att det är rätt att sälja? Helt enkelt så att jag inte anser att det är mera fel än att sälja någonting annat. Så enkelt är det med det. Mycket pengar för en rolig trevlig grej. Inte svårare än så.

Och jag tillhör dom som faktiskt tror att en del människor kan sälja sex utan att bli påverkad av det, men det som är konstaterat att personen blir påverkad av är när inkomsterna ligger lägre. Det lider ofta dessa människor mer av, dvs om de har mindre pengar att röra sig med. Det är så unga tjejer börjar, de vill ha något som kostar mer pengar än vad de kan få av föräldrar så säljer man sex och skaffar sig på så sätt pengar.

Så visst är prostitution sammankopplat med någon form av tvång, påstå inte annat. Det är bara det att den som är drabbad inte ser det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Att det är fullt naturligt (idag) att tjejen stannar hemma när ungarna är sjuka inser nog de flesta som kan räkna. För så länge tjejerna oftast jobbar i lägre betalda tjänster så måste ju AB familjen prioritera de egna inkomsterna före ideologin.

Du jag var hemma med barnen, samtidigt som jag tjänade mer än maken så han fick allt vara så vänlig och dra sitt strå till stacken mellan varven.:p;)
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 845
Senast: Enya
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 633
Senast: Klara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 592
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp