Bukefalos 28 år!

Vad är det hemska med att vara hora?

muppia

Trådstartare
Ja egentligen vad är det som gör det så mycket värre än alla andra jobb där man gör nåt man egentligen inte vill mot pengar? Eller rentav vill jobba i den branschen.

Visst arbetsvillkoren idag är ju lika med noll med tanke på torskarna osv, men om vi utgår från utopin om en frilansande hora som behåller alla pengar, hon tjänar mer på en timme än en gruvarbetare gör på en dag bland annat, är det då hemskt att hon är hora?

Är det ok att arbeta som prostituerad och skulle ni kunna tänka er att göra det?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hur stor tror du lönen hade varit ifall den skattades? Det är väl som för massvis med andra olagligheter. Man tjänar just för att man inte skattar, eller?

Annars ser jag faktiskt inte det hemska i det du beskriver.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

En konsekvens av att legalisera den typen av arbete är att vem som helst då som arbetslös kan få platsanvisningar av arbetsförmedlingen och få sin arbetslöshetsersättning indragen om de inte söker jobbet. Inte så kul, kanske?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

De situationer då det inte är ok är väl som med allt annat när det är mot ens vilja.

I övrigt är det mesta ok i min värld så länge folk är överens. :D
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det beror nog mycket på vad man har för syn på sex. I mitt fall vore det ett otänkbart yrkesval då sex är starkt förknippat med kärlek för mig. Jag kan inte alls förstå vitsen med kk och liknande, jag tycker det är moraliskt fel och det äcklar mig.
Men för en person som inte har samma värderingar som jag är det naturligtvis inte lika fel. Säkerheten är ju ett problem naturligtvis, men det är det ju i många andra yrken också. Sedan får man inte glömma bort att på en frivillig hora går det säkert väldigt många ofrivilliga horor.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

En konsekvens av att legalisera den typen av arbete är att vem som helst då som arbetslös kan få platsanvisningar av arbetsförmedlingen och få sin arbetslöshetsersättning indragen om de inte söker jobbet. Inte så kul, kanske?

Inte så kul, men tror du att vi hamnar i det läget att det är det enda jobbet man kan söka?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

En konsekvens av att legalisera den typen av arbete är att vem som helst då som arbetslös kan få platsanvisningar av arbetsförmedlingen och få sin arbetslöshetsersättning indragen om de inte söker jobbet. Inte så kul, kanske?
Usch, vilken mardröm. :crazy:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det hemska är väl just deras status. Är det likadant med lyxprostituerade?

Tror du på allvar att en hora tjänar "lika mycket" som alla andra? en avsugning på 500 spänn tar inte mer än 10 minuter, om ens det. Klart man tjänar på det.


Asa_S - tror du på allvar att man skulle bli uppmuntrad till att sälja sin kropp? Det finns väl gränser på vad man uppmuntrar andra att göra? Hor är något man själv väljer, inget man rekommenderar andra.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

tror du på allvar att man skulle bli uppmuntrad till att sälja sin kropp? Det finns väl gränser på vad man uppmuntrar andra att göra? Hor är något man själv väljer, inget man rekommenderar andra.

Men om det skulle bli lagligt skulle det säkert finnas en hel del som inte får andra jobb, som blir desperata och tar det som sista utväg, och sedan måste leva med det. Så jag tror inte att det bara handlar om dom som väljer det själva.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej, det tror jag inte. Det finns ju jobb i olika löneklasser. Vad jag menar är att prostituerade skulle åka ner ett par stora kliv i löneklasser ifall man började räkna med skatt och andra kostnader.

Likadant med t.ex. droghandlare.

Vad vill du egentligen diskutera? Sophämtare har väl ingen vidare status heller. Eller städare.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är inte svaret på din fråga ganska logiskt och grundläggande mänskligt egentligen, bara du tänker efter lite? :banghead:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja egentligen vad är det som gör det så mycket värre än alla andra jobb där man gör nåt man egentligen inte vill mot pengar? Eller rentav vill jobba i den branschen.

Visst arbetsvillkoren idag är ju lika med noll med tanke på torskarna osv, men om vi utgår från utopin om en frilansande hora som behåller alla pengar, hon tjänar mer på en timme än en gruvarbetare gör på en dag bland annat, är det då hemskt att hon är hora?

Är det ok att arbeta som prostituerad och skulle ni kunna tänka er att göra det?

Det skulle jag absolut inte kunna tänka mig.

För mig är sex inte samma sak som vilket annat fysiskt göromål som helst.

Jag ska försöka förklara hur jag tänker och varför jag tycker att det är skillnad.
I mitt vardagsliv utför jag jättemånga olika fysiska sysslor, en del som jag tycker är roliga och en del som jag tycker är rätt tråkiga.
Ibland är det rent av kul att klippa gräset, och i bland är det supertråkigt.. men det är bara en syssla bland andra.
När jag har sex däremot så är jag kåt, och det är ju liksom det som är hela poängen med det.
Om jag inte är kåt, så "ställer jag inte upp" på sex efter som att jag a) inte njuter av det, och b) därför att jag upplever att det dödar sexlusten att göra så.

Så för mig är sex något som skiljer ut sig från annat vardagspysel på så sätt att jag bara gör det när jag är kåt.

Så här långt hoppas jag att jag lyckats förklara varför jag personligen då inte ser sex som en syssla som vilken som helst som kan jämföras med att ge massage eller att klippa gräs.

Så om vi då antar att jag skulle jobba som prostituerad så skulle jag ställas inför två val.
a) Ha sex men män jag inte blir kåt av, vid tillfällen då jag inte är kåt.
b) Bara sälja sex till män som gör mig kåt.

Alternativ a går fetbort efter som att jag inte är beredd att offra min egen sexuella lust och efter som att jag skulle må väldigt dåligt.

Alternativ b ser jag som väldigt osannolikt efter som att jag ser att jag skulle ha extremt svårt att tända på en man som köper sex. En person som njuter av att ligga med något trots att han vet att den han har sex med egentligen inte vill det är inte en man jag tänder på.
Möjligtvis skulle jag kanske kunna tänka sig nån slags scenario med några få snygga trevliga förmögna män som betalade mitt liv i sus och dus - där vi ändå är vänner, har kul tillsammans, de visar respekt och vet att de inte kan kräva sex när de vill utan bara få det när jag känner för det. Men det känns ju rätt så osannolikt...

Så med det sagt - jo, jag tycker att det är "värre" att sälja sex mot sin vilja än att klippa gräs mot sin vilja. Och nej, jag skulle alltså inte kunna tänka mig att jobba som hora.

Om nån annan däremot vill göra det så lägger jag inte moraliska värderingar i det.
Jag skulle aldrig döma någon för att de gör det valet, jag tycker inte att de som gör det gör något dåligt.
Men (kanske fördomsfullt), jag tror inte att någon mår bra av att jobba som hora.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad som är hemskt med att vara hora? Tja, förutom psykiska och fysiska skador så kan du ha oturen att inte komma därifrån levandes...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL

Jag älskar att ni tror att jag är dum eller att jag inte ens tänker till. Jag ville bara diskutera det och se hur ni resonerade.

Det var fler nej-sägare här än på ett annat forum.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är inte svaret på din fråga ganska logiskt och grundläggande mänskligt egentligen, bara du tänker efter lite? :banghead:

Exakt. Av någon anledning verkar ofta de som undrar om inte hora är som vilket kneg som helst aldrig ha prövat. Trots att det vore skitenkelt att ta reda på hur det känns.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men om det skulle bli lagligt skulle det säkert finnas en hel del som inte får andra jobb, som blir desperata och tar det som sista utväg, och sedan måste leva med det. Så jag tror inte att det bara handlar om dom som väljer det själva.

Men det är ju redan lagligt att sälja sex.

Nej, det tror jag inte. Det finns ju jobb i olika löneklasser. Vad jag menar är att prostituerade skulle åka ner ett par stora kliv i löneklasser ifall man började räkna med skatt och andra kostnader.

Likadant med t.ex. droghandlare.

Vad vill du egentligen diskutera? Sophämtare har väl ingen vidare status heller. Eller städare.

Nu är ju droger inte lagligt att sälja men det är lagligt att sälja sin egen kropp.
Finns det inte skillnad på prostituerad och prostituerad? Jag tänker på att det finns bordeller i Danmark där de tar bra priser för sex, jag har svårt att se att tjejerna tjänar lika dåligt som en städerska eller sjuksköterska.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Exakt. Av någon anledning verkar ofta de som undrar om inte hora är som vilket kneg som helst aldrig ha prövat. Trots att det vore skitenkelt att ta reda på hur det känns.

Det finns säkert en (viss begränsad) marknad för de som vill sälja sig som levande spottkoppar eller bajamajor också, det är köparens marknad men säljarens integritet (bland annat) som avgör exakt hur existerande och bred den marknaden är.

Jag tycker ärligt att frågan är skitdum, det innebär dock inte att jag tycker muppia är skitdum ska tilläggas.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men det är ju redan lagligt att sälja sex.



Nu är ju droger inte lagligt att sälja men det är lagligt att sälja sin egen kropp.
Finns det inte skillnad på prostituerad och prostituerad? Jag tänker på att det finns bordeller i Danmark där de tar bra priser för sex, jag har svårt att se att tjejerna tjänar lika dåligt som en städerska eller sjuksköterska.

Det finns tre klara orsaker till att inte befatta sig med prostitution.

1. Prostitution är en av de starkaste smittkällorna för tyngre kriminalitet. Droger, människohandel o våld är intimt förknippade med verksamheten.
2. Priset för de kvinnor o män som av fri vilja eller tvång, är verksamma i branschen är extremt högt. Drogberoende, fysiska o psykiska skador är det normala som i stort sett drabbar alla tjejer o killar utan undantag.
3 De olägenheter som beskrivs i 1 o 2 drar sedan vanliga Svensson;s med hem genom att de har besökt prostituerade.

Då jag jobbar en del utomlands så har det hänt att man efter en avslutat affär blivit erbjuden att följa med till en "röd krog". Har alltid tackat nej med samma motivering. Dels är ölen på dessa ställen förbaskat dyr och dels med tanke 1,2 o 3.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja, det handlar ju om säljarens integritet även när det gäller sexhandel. Plus det historiska faktum att prostituerade alltid varit kvinnor som utan makt (och pengar) som sålt sig till män med makt (och pengar).
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 845
Senast: Enya
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 633
Senast: Klara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 591
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp