Bukefalos 28 år!

Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad du sager ar alltsa att fler vuxna man an kvinnor saljer/har salt sex, globalt sett? Tillagg: Dvs att fler man och pojkar prostituerar sig, an kvinnor och flickor, ar det det du menar?

Eller antyder du att heterosexuella kvinnor har forhallanden med barn?

Nej, det var ett svar på att kvinnor och barn prostituerar sig. Det finns en del poänger med att dela upp barn på samman sätt som du delar upp män och kvinnor.

I Sverige är det vanligare (undersökningarna är väl lite si så där) vanligare att unga killar än unga tjejer har sex mot ersättning.

Svenska kvinnor köper sex i Gambia. Få gambianska kvinnor har möjlighet att åka till Sverige och köpa sex av Svenska män.

I princip handlar det inte om män och kvinnor utan om makt och pengar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Kunde inte hålla med mer! :)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Utsatta lågavlönade kvinnor i klassisk kvinnofälla?
Utsatta lågavlönade som ligger med sina män för att få pengar och för att han ska vara kvar. Knappast alltid helt utsatta, dom har bara vant sig vid ett bekvämt liv och är beredda att uppehålla det livet genom att göra männen nöjda så inte dom gör slut. Dom säljer sig fast på ett annat sätt. En stamkund kan man säga som hon ligger regelbundet med för att få tillgång till livet som han kan erbjuda.

Ärligt talat inte särskilt stor skillnad. Bara olika sätt att sälja sig.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Utsatta lågavlönade som ligger med sina män för att få pengar och för att han ska vara kvar. Knappast alltid helt utsatta, dom har bara vant sig vid ett bekvämt liv och är beredda att uppehålla det livet genom att göra männen nöjda så inte dom gör slut. Dom säljer sig fast på ett annat sätt. En stamkund kan man säga som hon ligger regelbundet med för att få tillgång till livet som han kan erbjuda.

Ärligt talat inte särskilt stor skillnad. Bara olika sätt att sälja sig.
Jag håller med.
Det är bara en förfinad variant av prostitution att stanna kvar hos en man man inte älskar eller vill vara kvar hos, eftersom man vill upprätthålla levnadsstandarden man skaffat sig.

Tyvärr är det fler kvinnor än vad man tror som tänker så. :(
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men ärligt talat! Nu blir jag fan besviken på er... Vet ni alls vad ni pratar om - egentligen...?

Ja, det finns säkert såna kvinnor. Men det är definitivt INTE i majoritet! Det finns MASSOR av kvinnor som sitter i en jävla fälla som de de facto inte kan ta sig ur, alldeles oavsett om de vill eller inte. De kan bero på massor av saker men i de allra flesta fall handlar det just om den klassiska fällan - lågavlönad, deltidsarbetande sen urminnes tider (pga barn som pappan inte anser sig vara lika mycket förälder till som mamman), huset som mannen många gånger äger själv...

Jag hatar att behöva säga det men ibland krävs det nog att man vandrar en mil i någons skor som det så vackert heter.

Vakna upp för bövelen och öppna ögonen! Det är verkligheten vi lever i, inte nån slags önskedröm om hur det borde vara!!
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast vem har sagt att de kvinnorna är i majoritet?


Sen handlar mycket om vilka värderingar man har och hur man väljer att leva sitt liv. Det finns många kvinnor (och män) som väljer att leva med en person för att den kan erbjuda en viss livsstil. Äkta kärlek saknas, men de har kompromissat med sig själva för att få leva i alla fall delar av sin dröm.


Däremot förstår jag inte hur du menar att det finns kvinnor som sitter fast på riktigt, för det finns det inte. Man har alltid ett val. Det andra valet är kanske inte ett attraktivt val, men det finns ett annat val än att leva med en person som man inte vill leva med bara för att man inte har råd att flytta. Tack och lov bor vi i Sverige och står man utan någonting så hjälper myndigheterna till.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag hatar att behöva säga det men ibland krävs det nog att man vandrar en mil i någons skor som det så vackert heter.
Precis, så borde även dom som har så starka åsikter om eskorter göra innan dom uttalar sig om hur det är eller hur eskorterna mår etc etc. För många vill inte förstå att det faktiskt är möjligt att vara eskort och gilla det.
Vakna upp för bövelen och öppna ögonen! Det är verkligheten vi lever i, inte nån slags önskedröm om hur det borde vara!!
Men faktum kvarstår ändå att det är många som gifter sig för pengar trots att det inte finns känslor att prata om knappt. Det är ingenting nytt men det är accepterat..för det mesta.

Faktum kvarstår ändå att många faktiskt stannar kvar hellre än att bli ensamstående för att det just är enklare. Dom behöver inte ge upp häst och gård osv för en liten lägenhet och utan häst. Många gör det enklare valet att stanna och få tillgång till allt. För det är ett val dom gör och många vill inte byta till ett enkelt fattigare liv helt enkelt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Utsatta lågavlönade kvinnor i klassisk kvinnofälla?

Njae kvinnofällan ligger i att kvinnor dominerar ett yrke. Gör de det så sjunker både status och lön i förhållande till vad det var tidigare.
Typexempel är väl lärar yrket. För var det mansdominerat och därför hög status/lön numera är det tvärtom.

Så valet att skaffa sig en utbildning och börja jobba i ett kvinnodominerat yrke blir i sig en kvinnofälla. välj ngt annat istället.

Som det ser ut nu, med att tjejerna presterar bättre i skolan så är det väl bara en tidsfråga innan advokater, civilingenjörer o andra nu mansdominerade yrken kommer att sjunka i status o lön;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag håller med.
Det är bara en förfinad variant av prostitution att stanna kvar hos en man man inte älskar eller vill vara kvar hos, eftersom man vill upprätthålla levnadsstandarden man skaffat sig.

Tyvärr är det fler kvinnor än vad man tror som tänker så. :(

det är nog inte bara kvinnor som upprätthåller staus quo av bekvämlighetsskäl....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Precis, så borde även dom som har så starka åsikter om eskorter göra innan dom uttalar sig om hur det är eller hur eskorterna mår etc etc. För många vill inte förstå att det faktiskt är möjligt att vara eskort och gilla det.

Skrev inte du förut att du inte säljer sex?

Vad spelar det för roll om det nu finns någon som säljer sex och mår bra av det? Det är liksom inte där problemet ligger (som bland annat Foinix försökt förklara).

Att man har svårt att tro det är för att det finns rätt många som jag, som de första åren jag sålde lät så här: "jag gillar att ligga så varför inte ta betalt för det? två flugor i en smäll liksom, jobb och nöje kombinerat och bra betalt!". Några månader senare satt jag på prostitutionsenheten, helt förstörd och insåg vad allt det här gjort med mig. Det slutar givetvis inte så för alla, men jag har träffat många som tycker att det här är ett skitbra extrajobb och sen har det bara gått utför.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är i mina ögon en jäkla faktiskt.


Kvinnofälla för mig är för övrigt mycket mer än att välja att jobba inom hemtjänst eller deltid för att prioritera barnen eller liknande. Jag kan förstå att man stannar i ett "dött" äktenskap där det kanske bara finns vänskap kvar, för att bibehålla det liv man gemensamt byggt upp. Det behöver ju inte vara misär, det kan tvärtom vara trevligt - från båda sidor.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Njae kvinnofällan ligger i att kvinnor dominerar ett yrke.

Njae, kvinnofällan är den man hamnar i när man oavsett vilket yrke man än valt, väljer att vara den svaga osjälvständiga parten som i större utsträckning stannar hemma med barn och hushåll och som därvidlag är beroende av sin mans högre inkomster eller pension och kanske iom detta kommer längre och längre bort från arbetsmarknad och eget yrkesliv och självständighet. Försök nu inte med något annat!
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skrev inte du förut att du inte säljer sex?
Som jag skrivit flera gånger, jag har vänner som säljer. Jag pratar med mina vänner. Jag har en del kontakt med en hel del som säljer genom dom också.
Att man har svårt att tro det är för att det finns rätt många som jag, som de första åren jag sålde lät så här: "jag gillar att ligga så varför inte ta betalt för det? två flugor i en smäll liksom, jobb och nöje kombinerat och bra betalt!".
Och det är många som inte är som du, är det svårt för dig att förstå det?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och det är många som inte är som du, är det svårt för dig att förstå det?

Du har fortfarande inte svarat på hur många pensionerade prostituerade du känner/har pratat med som är nöjda med sina val som prostituerad....:meh:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du har fortfarande inte svarat på hur många pensionerade prostituerade du känner/har pratat med som är nöjda med sina val som prostituerad....:meh:
Jag har inte fått den frågan men okej :meh: Och nej, jag känner inte ens några åldringar faktiskt. Jag känner dock till flera äldre alltså runt 40-50 som säljer och har sålt ett bra tag trots en stadig familj och ett stadigt jobb. Sen om dom säljer som åldringar på hemmet sedan kan väl inte jag veta. Dom slutar nog när dom känner för det, dom kan nog ta ansvar för sig själva.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Njae, kvinnofällan är den man hamnar i när man oavsett vilket yrke man än valt, väljer att vara den svaga osjälvständiga parten som i större utsträckning stannar hemma med barn och hushåll och som därvidlag är beroende av sin mans högre inkomster eller pension och kanske iom detta kommer längre och längre bort från arbetsmarknad och eget yrkesliv och självständighet. Försök nu inte med något annat!

Att det är fullt naturligt (idag) att tjejen stannar hemma när ungarna är sjuka inser nog de flesta som kan räkna. För så länge tjejerna oftast jobbar i lägre betalda tjänster så måste ju AB familjen prioritera de egna inkomsterna före ideologin.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Inlägg 221 och 250
Då missade jag uppenbart dom frågorna, ursäkta mig så otroligt mycket. Du är inte nöjd med svaret du fick heller antar jag eftersom du vill komma fram till att eskorter alltid kommer att ångra sig i längden?

För jag gissar att inget svar jag skriver kommer vara rätt sålänge inte det är svar som riktar åt det hållet att folk som säljer alltid mår dåligt..även om dom inte vet om det..och kommer ångra valen.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 845
Senast: Enya
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 637
Senast: Klara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 606
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp