Bukefalos 28 år!

Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Mina tre katter heter Pärlan, Nala och Airbus.
Pärlan och Nala är katter som redan hade sina namn när jag fick de och Airbus fick det bli för både jag och min sambo är flygplansintresserade :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Vår eldste katt heter Mia Miau, den mellomste katten heter Siri Sue Stateham og ungkatten heter Sander
 
Sv: Vad heter era katter???

Katten jag hade för några år sedan, men som fortfarande har en speciell plats i mitt hjärta hette Hagge. Ingen aning om varför, det var min bror som döpte honom.
Min ena katt jag har nu heter Cesar, efter Caesar den store, eftersom han är enormt stor :D
Den andra heter Sessan och det är bara för att hon är söt som en prinsesstårta :p
 
Sv: Vad heter era katter???

Min hankatt heter Tim. När han var liten fick han namnet Tingo, men det "utvecklades" till Tim...
Min honkatt heter Fina Flisan. För att hon är fin och för att hon var smal som en flisa när hon flyttade hit.
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina 2 katter som stannade kvar hemma hos mina föräldrar när jag flyttade, den ena heter Bus. Han var halvt vild när vi fick honom. Varför det blev Bus vet jag inte riktigt. Min andra katt hos mamma heter Piaff, just för att han trampar på stället så fort man pratar med honom eller tittar på honom :)

Mina 2 katter jag nu har här hemma, min stora flicka som nu är lite över året heter Saga. Det var bara ett fint namn!:) Hehe!

Min lilla kille nu på 11 veckor heter Pip. Han räddade jag från stallet då hans mamma övergav honom. Han pep hela tiden under hans 3 veckor i stallet då han ständigt var hungrig!! :)

Kanske blev det långt, men mina kissar fick tala om vad de heter i alla fall! :)
 
Sv: Vad heter era katter???

sp_a0241_51833573.jpg


Min pisse heter Laban, för att han är lika vit som Spöket Laban! När vi sedan ska köpa en tjejkompis till honom så får det väl bli en Labolina antar jag!
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter heter Zingo, Mia, Jiu och Scooby :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Playboy, Vincent och Bissan (Som egentligen heter Bitchen, men hon lugnade sig efter stereliseringen så vi döpte om henne :D)
 
Sv: Vad heter era katter???

vår svarta katt heter Plumpen, efter spökplumpen i musse pigg :D
 
Sv: Vad heter era katter???

kl


Missen här i huset heter Tessy
Och missen hemma hos mina föräldrar heter Cheetah (eftersom hon har gepard-mönster på magen)
 
Sv: Vad heter era katter???

Såfin -finast av alla!

Jag vet ingen annan som heter likadant som min. Hon fick sitt namn før att hon så gærna vill høra att hon ær så fin... Ju mer go-ord och smicker, dess stoltare, gladare och keligare blir hon! Då hon fyllde 15 hade jag en fest till hennes æra. Jag sa till alla att dett hon helst villa ha var just komplimanger.
Hon satt dær på soffan och blev matad med rækor och fick høra att hon var så vacker, så underbart gullig, sååå fiiin.... Hon kænde sig verkligen som kvællens drottning. Spann, kråmade sig, læt sig klappas av alla... Och låg sedan dær och såg på alla med lysande grøna øgon.
 
Sv: Vad heter era katter???

Randbrallan och Fröken Kvist.

Randbrallan har såklart randiga brallor, därav namnet,men kallas oftast Brallan.
Fröken Kvist kom in min blomsteraffär för drygt ett år sen och berättade att hon var hemlös, hungrig och trött och ville flytta in hos mig. Det var precis när den första Mimosan kommit så då döpte jag henne till "Lilla Fröken Mimosakvist" men numera är det bara "Kvisten, Kvist, Kvistas eller Kvirren" som gäller.
 
Sv: Vad heter era katter???

Kl

Mini-Mau (hona), Gasse-Gangster (hane) och tills för knappt ett år sedan då hon fick avlivas pga en tumör: Miosi-Miot (hona).

Mvh
 
Sv: Vad heter era katter???

Lily Allen och Katy Perry :D

Lily döpte jag själv då hon föddes och Katy kalldes för "Skrållan" på katthemmet men fick byta namn eftersom det inte passade henne alls.
 
Sv: Vad heter era katter???

kl

Har ingen katt för tillfället men de vi har haft hette:

*Mozart - döpt efter fågeln i Lilla sjöjungfrun :D Svart bondkatt

*Skrållan - redan döpt när vi fick henne. Brun sköldpaddsfärgad

*Djingis Kahn - redan döpt. Svartfläckig cornish rex

*Leo - för att han hade samma färg som ett lejon :p röd bondkatt
 
Sv: Vad heter era katter???

KL
Jag har idag sju katter, Katja Kissinger (alias mormorkatt gick bort för ett år sen) vi har kvar
Nian ( fantasin var slut då vi ett tillfälle hade nio katter )
Stig
Spöket
Snoppy
Kodden
Gråbär
Ture

/B
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 586
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 318
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp