Bukefalos 28 år!

Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Min 7 årie hankatt heter Tiger (döpt när jag fick honom)
Den 3½ årige heter Quattro (hette Kurre när vi fick honom men sambon döpte om honom)

Dessa två herrar bor numera hos min pappa.

Mina 2 röda långhåriga älsklingar på 1 år heter Solis och Norris (döpta efter solskenet och norrskenet)

Dessa bor med oss och ommer inte överns med dom två ovanstående herrarna.

Sen har vi en liten tjej på 10 månader som heter Fly som för tillfället är hos sambons pappa.
 
Sv: Vad heter era katter???

Jag vet inte vad jag skall kalla nytillskottet för.
En liten Ragdollflika som har ett stamtavle namn, men inget dagligt namn.

Någon som har ett förslag till en oerhört charmig social terroristflicka ?
 
Sv: Vad heter era katter???

Du kanske kan döpa henne efter någon av dockorna i serien "trasdockorna"? :)
Tex Sessan, Skrajsan, Påsan, Duttan, Bak å fram? :D

På engelska heter de bla; Dotty, Hi-Fi, Lucy, Princess & RaggyMuffin.
 
Sv: Vad heter era katter???

KL

Katfan, Boffan, Sessan, Molly, Cortez Miss Ting aka Micro och Cortez Spaderdam aka Snusan :)

Dom bor inte på samma ställe, mina föräldrar är skillda.
 
Sv: Vad heter era katter???

*kl*

Hämtade mina två kattungar i Lördags och de heter Turbo och Diesel =)

Den gråa är Turbo och den gula är Diesel =) Kommer ända borta från Linköping, :P
 
Sv: Vad heter era katter???

Här är min Rufus! (Rufs :p)


Han hette Sulan när han kom, blev omdöpt i ramlösavatten på nyårsafton :D
 
Sv: Vad heter era katter???

kl

Våran katt heter Mat-Glass. Det var dottern som döpte henne. :angel:
8219_161931178029_528978029_2970759_67281_n.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

Min "gamla" katt, som är 7,5, heter Stina, men hette Grynet förr.
Vår kattunge heter murre.
 
Sv: Vad heter era katter???

Baloo :D Heter .com i tavlan (dot com) men det kan man ju fan inte kalla en katt :)
TUtUjhGOu.jpg

Tossan :)
wwjeOKJpD.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

Ludentass, Gosan, Sixten och Figaro bor hos oss nu. Våra tidigare katter har hetat Wimse, Drutten, Zilu och Musse.

De enda som fått namnen efter någon liknelse är Wimse och Ludentass. Wimse för att han alltid verkade lite vimsig i sin tillvaro och Ludde för att han hade enormt stora och lurviga tassar som liten kattunge. Övriga har bara fått ett namn.


Gira
 
Sv: Vad heter era katter???

*kl*
Katter som inte bor hos mig längre:
Lady (död)
Grålle (död)
och deras ungar(1:a kullen) Toker, Kloker och Buse (2:a kullen) Linus, Laban, Lennart och Ludwig
Lord Nelson (död)
Leif
Miss Lee

De jag har nu är Morsan och hennes son Lennart II
 
Sv: Vad heter era katter???

Roligt att läsa en hel drös med namn! Håller på att försöka fundera ut namn till mina små 13 veckors pojkar som kommer hem på fredag. De är 50% norsk skogskatt, och vita. Överväger Tudor och Tippex.
 
Sv: Vad heter era katter???

Terroristen har sedan lång tid tillbaka ett dagligt namn som står helt i paritet med hennes personlighet:
Bråkan !
 
Sv: Vad heter era katter???

vi har en Frasse Fransson, Pelle och förra katten vi hade hos pappa hette Cicciolina (Ja, döpt efter precis den Cicciolina!)
 
Sv: Vad heter era katter???

Den gamla heter Mysan och började vid ca 6-7 års ålder så smått leva upp till sitt namn. Är nu snart 13 år och häromveckan låg hon på min mage i säkert 5-10 minuter, personligt rekord (hennes alltså, inte mitt). Social är hon dock men för mycket kel uppskattas inte.

När vi sedan skaffade katt nr. 2 2007 så hade vi lärt oss en läxa, hon fick heta Selma. Kallas ibland Pipet, Mask-Selma, Pisse-Selma och Transkatten för att illustrera några av hennes egenskaper/ovanor.

En rolig sak med dessa två är att Den Gamla använder sina klor till allt utom att klättra i träd (stegar är roligare) och Den Lilla är löjligt snäll med sina klor och använder dem nästan bara när hon klättrar i träd.
 
Sv: Vad heter era katter???

Osäker på huruvida jag har svarat här tidigare, men iaf. :D

Vi har två hankatter vid namn Stinky och Hemulen. Fina namn va? :laugh:

Hemulen fick sitt namn dels pga sin personlighet (han är den tystlåtne, vise farbrorn typ, och har alltid varit lite "egen", hihi), och dels efter sin mammas namn, Lilla My.

Stinky å andra sidan har en lite mer.. ehm.. pinsam historia bakom sitt namn :angel: I bilen påväg hem från "uppfödaren" (huskatt) satt han nämligen och fes, hela bilturen på en halvtimme, och avslutade det hela med ett lagom väldoftande lass i transportburen... :crazy: Så med Mumintemat i åtanke föll sig namnvalet ganska självklart.. :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 515
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 245
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp