Bukefalos 28 år!

Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Hej!!

Jag har tre katter(alla från djurens vänner) Sören, Nizze, Äskil. (Jag har sååå fruktansvärt dålig fantasi!!!:)
Hälsningar från Ekedalen!
 
Sv: Vad heter era katter???

har inga katter själv men har en kompis som har en katt som heter Kisserompa.
Vilket jag fortfarande tycker är väldigt roligt.
Är nog ingen speciel anledning, kom nog bara inte på ngt bättre ;D?
 
Sv: Vad heter era katter???

*KL*

Min kattpojke på snart ett år heter Caspian. Efter Narnia filmen. :D

Mina föräldrars katter heter Millan (12 år) och Izor (4 år). Izor lystrar till vardags på Izze. :)
 
Sv: Vad heter era katter???

min ena katt var den enda som överlevde i hans kull. Mamman dog (försvann) och jag hittade honom kämpande för sitt liv efter 4 dygn räknade vi ut. Han var bara 3 veckor då..uttorkad lille stackarn.. Men en riktig överlevare. Så han fick namnet Rambo :D
efter några veckor tog jag hand om en vildkattbebis som var 8 veckor som skulle skjutas (alla var vilda och skulle skjutas).. Han var en tuffing som slogs med tassen åt oss.. så Rocky var ett passande namn :banana::banana:
 
Sv: Vad heter era katter???

Vi har haft och döpt massor av kisar,med tanke på att vi tagit hand om oönskade kisar i omgångar sen-91.
Nämner några: Sture,Sixten,Bosse Bus,Bonus,Nelson,Milton,Sesam,Engla,Paddington,Pudding,Sötnos,Elvis,Morrgan,Mork,Mindy,Lillebror,Mini,Hobbe,Junior,Maya,Tigris,Idris,Isis,Bob,Bill,Bruno,Isak,Tubbe,Truls,Petronella,Snuttan...
Just nu sitter katten Knubbe i knäet.
Har aldrig upplevt att de måste ha ett S med i namnet,de lyssnar ändå!
Ibland kommer namnet direkt,ibland får man prova sej fram lite.
Ibland har jag döpt dem efter nån jag träffat eller pratat med just då jag fått hand om dem,eller nåt fint namn i almanackan den veckan.
Hade förut lilla Emma med totalt 16 olika smeknamn..man e väl lite fånig ibland:p men med rätt tonfall lyssnar de till de flesta namn!!
 
Sv: Vad heter era katter???

min kisse heter Agust.. han var en hane men sen fick han ungar :S....... Men det är svårt att hitta ett annat namn när man kallat "honom" för de i ett halvår så hon heter fortfarande Agust..
 
Sv: Vad heter era katter???

min kisse heter Agust.. han var en hane men sen fick han ungar :S....... Men det är svårt att hitta ett annat namn när man kallat "honom" för de i ett halvår så hon heter fortfarande Agust..

Farmor hade en supersöt hona som hette Agusta.
En av ungarna hon fick kallades Gustaf.
Mina små kusiner kallade båda "Usta"...:laugh:
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter heter Mimmi (döpt när jag fick henne som 1-åring) , Bimbo (hittekatt döpt av tjejen som fann henne) och slutligen Salmiak (hittekatt döpt av mig, hon är svart, därför namnet.) Hade en hittekatt jag fick nytt hem till och hon hette Lakrits (också svart men långhårig, heter numer Alice.
Mammas katt hette Bazil men hette först Basillen för han var så klängig :p
 
Sv: Vad heter era katter???

Min hona heter Vimsan :)
Var ett sött namn som skulle visa sig vara ytterst passande då hon är väldigt vimsig och inte har alla indianer i kanoten om man säger så :angel:

Min hane heter Olle Olsson, men kallas rätt och slätt för Olle eller Lollo :)

Brorsans katt heter Logan. Efter Johnny Logan, uppfödarna hade tema på sångare när de döpte den kullen :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Min katt hos mamma heter Nopp Nopp (vet själv inte hur det ska stavas:crazy:). Det är bara något som jag satt o tänkte på i bilen "tänk om ens hund hette NoppNopp" Sen fick jag en katt och då fick den heta det:D

Hemma hos pappa heter den katten Lovis efter Ronja Rövardotters mamma;)
Hon fick år 08 tre kattungar, två hanar o en hona.
Honan fick ju så klart heta Ronja:p
Den svarta hanen fick namnet Prince (efter artisten)
Den andra hanen fick namnet Ozzy (efter Ozzy osbourne)

Have a nice day!:D
:banana::banana::banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad heter era katter???

Hemma hos min pappa har jag 2 katter som är bröder. Dom ser exatk likadana ut med ekaxt samma teckning. fast en är grå-vit och en är röd-vit

Vispen hette först Blixten mc Queen men senare blev Blixten hans smeknamn. Sedan började pappa säga "Vispa-fan" av nån anledning. Sen fick det bli Vispen :heart

Gustav har hetat Gustav sedan födseln. Jag var med när dom föddes :heart När han kom såg man direkt att det var en Gustav. :D

Gustav är röd-vit och Vispen är grå-vit. :) Ganska överviktiga måste jag säga... :D Båda väger 7-8 kilo. Fast dom är ju blandraser... ;)
 
Sv: Vad heter era katter???

Min första hette Prillan. En långhårig, sköldpaddshona. Efter henne ville jag återigen ha en långhårig honkatt men av olika anledningar har det passerat tre korthåriga hankatter :confused::angel: Ossi,Balder och Dennis. Alla tre borta nu.
För några år sedan fick jag av en tillfällighet en fantastiskt vacker långhårig honkatt, svartsmoke med smaragdgröna ögon. Tio veckor gammal och skulle avlivas om ingen tog henne. Julia fick självklart följa med hem. Hon är en av de vackraste katter jag har sett.:love:
Ska nu hämta en till, liten långhårig honkatt. Sköldpaddsfärgad och även hon otroligt fin!:love: Siri ska hon heta,
 
Sv: Vad heter era katter???

Primus Panter :D

1224855445_resized.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

Familjens katt heter Måns, är döpt efter Elaka Måns i Pelle Svanslös, dels för att han är röd och dels för att han kan vara just elak. Han är snart 17 år och vi har haft honom sen han var unge.

I stallet har vi en katt som jag hoppas att vi kan ta hem till oss snart, hon heter Stickan. Hon var så mager när hon kom (hittekatt) och så skulle väl katter lyssna till s-ljudet, så hon blev bara en Stickan. Dock trodde vi nog mer att det var en han från första början.
 
Sv: Vad heter era katter???

kl

Jag har en Swarley som egentligen heter Noodles på pappret, men jag bytte namn på honom när jag adopterade honom. Namnet kommer från How I met your mother.
gHxxlOsPN.jpg


Den andra är en liten 5 månaders kattunge. Taiga heter hon och kommer från en animeserie som heter Toradora!
JcffvvhDY.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina två hankatter(bröder) på 1 ½ år heter Izor och Tarzan.
Izor har jag döpt och Tarzan har morbrors son döpt.
Izor tycker jag är fint namn och Tarzan är döpt efter just Tarzan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 586
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 318
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp