Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mandelmusselform-lila-halvfull-300x300.jpg
Verkar bra :up:! Visste inte ens att det fanns....
 
Teflonformar för mandelmusslor. Köpte två ark för två år sedan. Sedan dess är det hur lätt som helst. Köper dessutom malen mandel och hackad mandel i affär - ja jag gillar mandel :angel: det tar bara lite tid men är mycket lite kladd.

Edit: Silikon ska det naturligtvis vara
Åh, vad gott! Mandelmusslor med grädde och sylt!
/bantar(dvs inget socker) och är extra sugen..
 
Har bett en fd kollega om lite material jag måste ha. Bad om vissa specifika filer. Han är världens snällaste dyslektiker och ville vara hjälpsam och är nog rädd att läsa fel/missa ngt. Så han skickade ett toooon med material. Varav mycket av det är högupplösta bilder som tar mkt plats och tar lång tid att skicka ozippat. Har nu laddat ner saker i flera h och funderat över vad fan det är för fel på min uppkoppling idag iom att det inte borde ta 2-3 h att få de där ynka filerna.
Det var inget fel på uppkopplingen.. ;)
 
Ja det ska den göra Har fyllt ut en ordentlig plan så den ligger inte i vägen .Förutom att när han parkerade den så körde han på en lastpall som jag glömt under snön med över 100 bergborrar på .Är inte så rädd att köra andras maskiner med tanke på att jag har 30 års maskinvana och tar det rätt försiktigt för att inte köra sönder .Men med kubikstenar kan det lätt bli skador .Har lånat grävare förut då jag gjort småjobb på tomten
Jag kör ju bara traktor. (Och 4-hjulningen å gräsklippare men de räknas inte :p)
Däremot vore en grävare en dröm :love: men det lär väl aldrig bli av iaf inte de närmaste 15 åren :cool:
 
Teflonformar för mandelmusslor. Köpte två ark för två år sedan. Sedan dess är det hur lätt som helst. Köper dessutom malen mandel och hackad mandel i affär - ja jag gillar mandel :angel: det tar bara lite tid men är mycket lite kladd.

Edit: Silikon ska det naturligtvis vara
Jag gör min mandelmjöl själv den hårda vägen,skålla o skala sen mala.
 
Åhhhhhhhh,så listigt,då slipper man bli av med fingeravtrycken :up: Nackdelen är att jag behöver ett gäng och att jag även vill ha dom som är avlånga,finns det?

Jag köpte två ark, så jag kan växla i ugnen. Vet inte om de finns som avlånga även om jag håller med om att de är de bästa. Men ja, jäkligt enkelt och inga som går sönder eller fastnar och inget behov av att smörja mellan gräddningen.
 
Har dekorerat julkulor med namn (denna gången silverglittertext på blanka röda kulor) och sen varit iväg och ätit middag med sambon, svärmor och hennes sambo. Helt tokslut nu, och ser inte direkt fram emot morgondagen då hb-värdet ska följas upp. Barnmorskan på min vc ringde upp idag och erbjöd uppföljningstid för järnet redan imorgon, lika bra att få det avklarat direkt antar jag.
 
Jag gör min mandelmjöl själv den hårda vägen,skålla o skala sen mala.

Yikes, hmm, jag har gjort mandel i hushållsassistenten. Skålla och skala mandeln, sedan kör den i assistenten tills det blir mjöl. Har tom gjort den i en riktigt rejäl sån som man gör smoothies i som kan krossa is. Easy peasy.
 
Jag kör ju bara traktor. (Och 4-hjulningen å gräsklippare men de räknas inte :p)
Däremot vore en grävare en dröm :love: men det lär väl aldrig bli av iaf inte de närmaste 15 åren :cool:
Det är kul med grävare .Då jag provat på att köra det mesta förutom skördare och är van både två spaks system och sex spaks system så behövde jag inte ens fundera i grävaren utan det fungerade direkt jag tog tag i spakarna och jag blev förvånad själv men det verkar sitta i ryggraden ..Eller det som är kvar av den :poch inte ihopskruvat
 
Kokar risgrynsgröt,den ska ju ändå kallan innan det blandas i apelsin o grädde så imorgon kan jag gluffa i mig det :d
Funderar på om jag ska skålla o skala 400g mandel med när jag ändå är igång.
Låter gott:d så det får bli en korv med gröt .Grädde och apelsin i coopen i morgon alternativet är att jag våldgästar dig och äter din dobbis istllet
 
Eftersom att PostMord inte lyckats leverera mina skolböcker till denna kurs, som jag beställde förra måndagen och som varit på väg sedan förra tisdagen, så kunde jag inte plugga ikväll. :banghead:
Därför passade jag på att beställa egendesignade julkort istället. Mina antikviteter till föräldrar föredrar att skicka papperskort med PostMord, fast det är 2010-talet sedan länge. Normalt sett brukar det alltid vara en röd layout med juligt motiv, på senaste åren med mig och H.H i tomteluva typ. Alltid beställt från samma fotoaffär i köpcentrumet.
Nu tog jag dock över spakarna i smyg. :devil:
Så nu blir ett vintrigt kort på H.H med vintrig blå/turkos layout (alla som känner mig IRL vet hur mycket jag älskar de färgerna...:p) och skrivstilstext.
Förhoppningsvis uppskattar mina föräldrar mitt lilla "prank". :up:
 
Snackar med en kompis i Michigan och har tagit en paus i pluggandet. Är såååå trött! Mår som en påse skit och sover som en sådan också :meh: Får jag inte sova i natt blir jag fasen knäpp
 
Eftersom att PostMord inte lyckats leverera mina skolböcker till denna kurs, som jag beställde förra måndagen och som varit på väg sedan förra tisdagen, så kunde jag inte plugga ikväll. :banghead:
Därför passade jag på att beställa egendesignade julkort istället. Mina antikviteter till föräldrar föredrar att skicka papperskort med PostMord, fast det är 2010-talet sedan länge. Normalt sett brukar det alltid vara en röd layout med juligt motiv, på senaste åren med mig och H.H i tomteluva typ. Alltid beställt från samma fotoaffär i köpcentrumet.
Nu tog jag dock över spakarna i smyg. :devil:
Så nu blir ett vintrigt kort på H.H med vintrig blå/turkos layout (alla som känner mig IRL vet hur mycket jag älskar de färgerna...:p) och skrivstilstext.
Förhoppningsvis uppskattar mina föräldrar mitt lilla "prank". :up:

Helt rätt ibland får man ta itu med saker i smyg för att få folk att se bortom sina vanliga trygga traditioner.
Hoppas dom blir glatt förvånade av resultatet. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 009
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 948
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp