Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänta på att alvedon, allergitablett och kaffe ska kicka in så jag slipper huvudvärken och kanske kan orka tänka och skriva. :cautious: Hade ett hyfsat bra samtal med min handledare, det blev uppenbart att han tänkte något helt annat än vad jag hade tänkt, men vi kompromissar lite, jag plockat bort en artikel och lägger till en annan bok och artikel för att backa upp vad jag vill få fram.
 
På lördag åker jag till Rhodos.
Visa bifogad fil 15311
:meh:
(Tror Grekland har nåt emot mig, det var samma sak sist jag var där. Åskstormar en hel vecka.)

Du får komma till Helsingborg istället :angel::D

Screenshot_20180523-094135_Weather.jpg
 
Känns segt idag. Blev ändå sent igår fast jag tänkte lägga mig tidigare.
Är iaf nästan färdig ute, stallet är färdigt. Bara uteboxarna kvar.
Borde börja mocka ut vinterhagar. Får annordna en städdag snart.
Vet inte om jag ska börja göra nästa sommarhage idag eller vänta nån dag. Det är ingen panik med den men alltid skönt när saker blir gjorda.
Bara så varmt att stå ute flera timmar. Jag har iaf inte bränt mig i år :)!
 
Är det redan dags för flytt? :eek: Jag har ju inte bokat plats ännu för att se spektaklet :D

:rofl:

Alltså allt har liksom urartat inredningsmässigt. Misstänker att det kommer se förjävligt ut och att jag kanske kommer psyka ihop.
Min ömma mor bara ”ska du verkligen ta med den där gigantiska franslampan”? (hon hatar den)
Jag bara: ”jo tänker mig också porslinshundar”!

36611C5E-3E62-440F-93B8-5E3DB382E1BC.jpeg


:rofl:

Jag har ju sagt att målet är garderob med art deco-bordell-stil med kitschinlag

Kaos!
 
Konstaterar att sydveds planläggare borde ha sydved skyltar på bilen när de ska ut runt stall och jobba. Särskilt om grannen som kollade upp reg nr tar en siffra fel och får upp en avställd skåpbil. :nailbiting:
Nåväl, vi pratade med den stackars mannen som tog det hela bra när vi förklarade varför vi stoppade honom. Har själv jobbat på samma sätt, men vi hade skyltar på bilarna, telefonnr mm för att det skulle synas var vi kom ifrån. Hatar att känna mig så misstänksam :( men det blev ett trevligt samtal iaf.
 
Okej. 2 timmar promenerande i strålande solsken kanske inte var min bästa idé :p
Men dagens motion är gjord iaf!
Hunden ligger däckad och lär väl inte röra sig mer idag :D
Svalkar av mig med ett stooort glas Pepsi Max :d och strax in i duschen innan jag måste iväg och fixa lite ärenden. Har dock glömt hälften av vad jag skulle göra :p
 
Viker mappar och fyller dem med lockande informatuion om kommunen inför fredagens event.
Sedan drabbas jag av ett högst oväntat och märkligt problem.

JAG FÅR SLUT PÅ GEM :arghh:

Har ni ens hört talas om en privatperson som får slut på gem? Gem har man väl normalt i mängder?

Nåväl. Får väl ge mig iväg lite tidigare på eftermiddagen och fixa det, men så märkligt. Slut på gem. Detta är en dag att minnas.
 
Viker mappar och fyller dem med lockande informatuion om kommunen inför fredagens event.
Sedan drabbas jag av ett högst oväntat och märkligt problem.

JAG FÅR SLUT PÅ GEM :arghh:

Har ni ens hört talas om en privatperson som får slut på gem? Gem har man väl normalt i mängder?

Nåväl. Får väl ge mig iväg lite tidigare på eftermiddagen och fixa det, men så märkligt. Slut på gem. Detta är en dag att minnas.
Jag kan presentera dig för min mamma, sen kommer du aldrig har slut på något sånt igen :rofl: Vi har kontor hemma, alltså kommer hon pytsande med mängder med kontorsvaror, mycket har jag hivat vidare till fritids, skolan osv men är ändå fascinerad över att hon tror att hon behöver handla sånt, trots att jag har sagt nej ett antal gånger. :cautious:
 
Jag kan presentera dig för min mamma, sen kommer du aldrig har slut på något sånt igen :rofl: Vi har kontor hemma, alltså kommer hon pytsande med mängder med kontorsvaror, mycket har jag hivat vidare till fritids, skolan osv men är ändå fascinerad över att hon tror att hon behöver handla sånt, trots att jag har sagt nej ett antal gånger. :cautious:
Morsor är ett särskilt släkte. Min kommer med kläder trots att jag har sagt ifrån.
 
Jag har precis tagit hand om massor av porslinsbitar efter att en assiett fick för sig att landa i golvet. Så köket dammsuget och resten av disken får stå kvar i diskmaskinen ett tag :banghead:
 
Viker mappar och fyller dem med lockande informatuion om kommunen inför fredagens event.
Sedan drabbas jag av ett högst oväntat och märkligt problem.

JAG FÅR SLUT PÅ GEM :arghh:

Har ni ens hört talas om en privatperson som får slut på gem? Gem har man väl normalt i mängder?

Nåväl. Får väl ge mig iväg lite tidigare på eftermiddagen och fixa det, men så märkligt. Slut på gem. Detta är en dag att minnas.

Har absolut inga gem hemma, senast jag såg ett gem var nog i typ högstadiet. Dvs relativt länge sen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 346
Senast: Sirap
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 614
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp