Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tvättat det sista i poolen och slambilen har sugit ut det sista men har haft mycket kringjobb så det har tagit tid. Nu ska vi pensla på något medel på rostfläckarna sedan fylla det och det kommer att ta en vecka men i morgon blir det gräsmatta för hela slanten. Sitter i skuggan och vilar då jag mår skit av värmen
Duktig du är,sitt kvar o glöm inte dricka.
 
JamemdåKLART betyder "hunden ska alltid vara kopplad" att det är ok att den.är.lös när jag inte är i stallet :meh::rage:
För grannarna uppskattar säkert en lös hund som springer i deras stallar och tomter...
Dessutom höll den på att bli lunch till min hund...
Just nu ifrågasätter jag om det är värt att ha inackorderade...
Folk! :meh::rage:

På jobbet en sommar för ett par år sedan. På staketet runt skolgården står det tydligt skyltat: Rastning av hundar förbjudet. En ung kille kommer i på gården och släpper som hund. Jag säger till honom att han inte får och får då till svar: Jag rastar honom inte, han går bara springa lös lite. :meh:O_o

Folk! Det borde vara förbjudet med folk.
 
Idag är första dagen jag känner mig påverkad av värmen. Fram tills nu har jag bara njutit. Men idag är det tryckande och jobbigt. Vilket betyder att jag druckit för dåligt idag. Så just nu sitter jag utanför stallet, i solen, med en flaska vatten. Jag behöver verkligen rida, men vet inte om jag orkar.

Å andra sidan har han gått minst 5 dagar i veckan, oftast mer, sedan förra sommaren utan någon längre vika. Han kanske inte för av att vila idag också. Han vilade igår, i måndags tog vi en promenad, i söndags lekte han och tonåringen följa John på ridbanan, i lördags red hon ett kort lugnt pass och i fredags red jag lektion. Det lutar åt vila ändå...
 
Mellanbarnet har åkt med sin faster för att bada. Maken köpte jag ett 4 månaders gymkort till innan. Tyckte han kan behöva lite fritid, och biffa till sig lite på köpet :D
Nä men med ny tjänst på jobbet kan han nog få igång träningen igen :)

Köpte glass innan som vi ska äta senare :d
Ska nog göra en kopp vaniljlatte nu och fixa middag.
 
Jag sitter har och tittar, lite tjurigt, pa solen som vraker ner 7 pa morgonen. Det borjar redan bli for varmt for att jobba hundar ... Fast Mallen's fot gaende i gar var fantastiskt. Han holl sig exact "lagom" langt fram/bak och var rak som en spik i kroppen. :banana:
Undrar om man hinner bygga upp "muscle memory" under den varma arstiden tillrackligt for att det ska sitta i nar hans lilla art hjarna borjar bete sig som en gutaperka boll igen? :cautious:
 
Hemma efter jobbet och ladda igen för att åka till mamma och köra möbler till tippen .
Var på toa innan jag åkte från jobbet men men var skithård i magen så jag tog i rätt mycket och plötsligt pluppade det ut en bula i ljumsken som jag förvånat tryckte tillbaka .Konstigt nog så gjorde det inte ont .Nu känns det bara stelt och lite ömt .Men det är klart kommer inte skiten ut på ett ställe måste den ta en annan väg :laugh:.Längtar efter regn och lite svalare temperaturer så det inte är så olidligt att jobba ute men verkar inte vara regn i sikte på 10 dagar och det skulle bli varmare i morgon så det blir nog slitsamt med att lägga gräsmatta
 
Hemma efter jobbet och ladda igen för att åka till mamma och köra möbler till tippen .
Var på toa innan jag åkte från jobbet men men var skithård i magen så jag tog i rätt mycket och plötsligt pluppade det ut en bula i ljumsken som jag förvånat tryckte tillbaka .Konstigt nog så gjorde det inte ont .Nu känns det bara stelt och lite ömt .Men det är klart kommer inte skiten ut på ett ställe måste den ta en annan väg :laugh:.Längtar efter regn och lite svalare temperaturer så det inte är så olidligt att jobba ute men verkar inte vara regn i sikte på 10 dagar och det skulle bli varmare i morgon så det blir nog slitsamt med att lägga gräsmatta
Ljumskbråck!

Vårdcentralen!!
 
Folk! :meh::rage:

På jobbet en sommar för ett par år sedan. På staketet runt skolgården står det tydligt skyltat: Rastning av hundar förbjudet. En ung kille kommer i på gården och släpper som hund. Jag säger till honom att han inte får och får då till svar: Jag rastar honom inte, han går bara springa lös lite. :meh:O_o

Folk! Det borde vara förbjudet med folk.
Typ!
Hon blev dessutom sur när jag så till henne. Igen.
Och tyckte att den hade varit med henne it men stuckit :cautious: Och började tjafs emot. Jag har inget tålamod med det. Så jag blev rätt barsk och satte stopp på det. Jag förväntar mig att hon kommer säga upp boxen.
 
Typ!
Hon blev dessutom sur när jag så till henne. Igen.
Och tyckte att den hade varit med henne it men stuckit :cautious: Och började tjafs emot. Jag har inget tålamod med det. Så jag blev rätt barsk och satte stopp på det. Jag förväntar mig att hon kommer säga upp boxen.
Suck! :meh: Hur svårt kan det vara att följa regler liksom.
 
Är både förbannad och ledsen nu.
Förbannad för att hen har lurat mig. Ledsen över att herr "snigel" måste avlivas. Har redan fäst mig vid den...
 
Får ta en kaffe och åka till morsan och bära möbler men mår pyton av värmen men det blir några timmar bara tills återvinningen stänger sedan får det bli en dusch och vila då magen svider och överdraget åxo då jag har bränt mig ordentligt i poolen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 973
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 949
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp