Bukefalos 28 år!

Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

viveca skrev:
Hallå alla, tänkte bara berätta att Vi har betäckt våran Twiggy nu i år igen, eftersom hon ju tyvärr visade sig var tom iår. Hon ska ulas imorgon på 16 dygnet, tummen upp:bump:

Ja, jag håller tummarna åt alla så kanske någon däruppe håller dom till mig också :p
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Picea skrev:
KL. Min ventan er over! :banana:

Ah...en banana...betyder det att det kommit föl då kanske, eller är det dräktigt eller vad är det?
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Dag 342...
Jag är trött på att vänta nu...:confused: :bump:
Hur länge ska man vänta innan man blir orolig? Nån som vet?
Hon har ljuver, speciellt stora på morronen!

Jinx e du kvar? :smirk: vilka fler e kvar här?
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Åhhh, vad ni kan skatta er luckliga som snart väntat färdigt eller redan fått årets små! En annan går i väntans tider också...fast "på andra sidan"...väntar otåligt på besked om stoet är dräktig eller ej för föl -07. * ler *
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Dag 342 är helt normalt...du behöver inte bli orolig ännu. :)
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

ååh tack! För att du sa så, jag är rätt nervös men nu känns det bättre faktiskt när du sa så. :smirk: :smirk:
Får väl vänta lite till....hehe
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Du å jag, Havanna! :smirk: Förhoppningsvis kommer veterinären ut ikväll och kollar stoet, jag är så nervös så jag nästan spricker av förväntan! Konstigt, förra året var jag inte det, och för några dagar sen var jag inte det, men NU... :crazy: Vill såklart ha en bebis, men framförallt vill jag bara ha ett SVAR! Är hon dräktig eller inte? *aurgh!*
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Gisburne skrev:
Du å jag, Havanna! :smirk: Förhoppningsvis kommer veterinären ut ikväll och kollar stoet, jag är så nervös så jag nästan spricker av förväntan! Konstigt, förra året var jag inte det, och för några dagar sen var jag inte det, men NU... :crazy: Vill såklart ha en bebis, men framförallt vill jag bara ha ett SVAR! Är hon dräktig eller inte? *aurgh!*

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att ha varit sprickfärdig i denna väntan och du då som fått vänta sååå länge på kontroll. Jag tyckte de 18 dagarna verkligen sniglade sig fram och visst har man såna förväntningar. Man har ju gått och sökt och letat tecken på förändringar hos pållan så man blitt tokig för att inte tala om alla gånger man vart och lyft på svansen...men hoppas nu det går bra för dig :d Jag har ju sedan en lika lång väntan igen på besked :crazy:
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Ja, jag är kvar! dag...348 idag om jag har räknat rätt. Det händer lite grann i alla fall, så det känns hoppfullt. Nu har tillochmed juvret börjat växa lite.
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Jag är ju också kvar! och tjoffsan och aldente. Vi är allt några tappra själar som sitter och väntar. :D

Min kicka har faktiskt börjat sätta lite juver, men hon har haft föl förut och då sätts det ju ofta igång lite tidigare. Exakt datum har vi ju inte heller utan får gå på ett ungefär vad vi har räknat ut. Så precis allting kan hända här :banana:
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

*KL*

Jag väntar också fortfarande:crazy:

Juver kommer och går och ena dagen är hon mjuk där bak och andra lite hårdare.
Förstföderskor kan driva en från vettet:crazy:
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Gisburne skrev:
Du å jag, Havanna! :smirk: Förhoppningsvis kommer veterinären ut ikväll och kollar stoet, jag är så nervös så jag nästan spricker av förväntan! Konstigt, förra året var jag inte det, och för några dagar sen var jag inte det, men NU... :crazy: Vill såklart ha en bebis, men framförallt vill jag bara ha ett SVAR! Är hon dräktig eller inte? *aurgh!*

Hur gick det? Kom det någon veterinär? Berätta, berätta ;)
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Aldente: jag skrev just svar på ditt inlägg, då gick strömmen! morr
Jo. Jag kollade på listan över väntade föl. Är det maja du skriver om? I så fall har hon gått över lika mycket som min. Hittills. Visst kan de driva en till vansinne...
Niqita: har ni varit iväg igen?
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

jinx skrev:
Aldente: jag skrev just svar på ditt inlägg, då gick strömmen! morr
Jo. Jag kollade på listan över väntade föl. Är det maja du skriver om? I så fall har hon gått över lika mycket som min. Hittills. Visst kan de driva en till vansinne...
Niqita: har ni varit iväg igen?

Hej hopp!! Japp...nu står hon hos hingsten igen. Veterinärundersöks på torsdag och sen rullar det väl på. Antar att vistelsen blir längre denna gång om hon nu också ska sprutas men något inom mig säger att veterinären kanske hittar något annat på torsdag :D så vi får åka hem igen, men jag ska sluta hoppas för då går allt åt skogen...så varför skrev jag så? Men jag vill ju hoppas...suck...om inte annat så har jag säkert skramlat ihop ett hundratal tummar nu som hålls för nästa betäckning :) Alla är sååå snälla!!

Hur går det själv då? Ska du ta fram bogserlinan kanske?
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

hej hopp!
Dag 343...inget föl i sikte här inte! :(
Hon börjar bli trött på allt dragande i hennes spenar...hehe! Kollar ju febrilt efter "tecken". Men nej då inget nytt där heller...:confused:
Magen har dock växt ofantligt senaste veckan, å jag "tror" att hon har släppt bäckenbanden...jo det e jag säker på förresten:d
Å ljuverna e stora å hårda...vad mer finns att kolla? Inget!! *aaahhh* :devil: :)
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Visst är det lilla Maja som kniper.

Hon har blivit mkt tröttare och betydligt bredare dom sista veckorna så dräktig är hon nog, annars har jag tvivlat ganska länge.:crazy:

Nu har jag en häktisk helg framför mig och fölvak ingick inte riktigt i planen så jag hoppas att hon antingen skyndar sig eller kniper till söndag eftermiddag:angel: :D .
 
Sv: Väntans tider, del 2 (fortsättning)

Skrev i en annan tråd, det blidde inget. :( Hon har antagligen varit dräktig, för det finns en liten svart blåsa i livmodern, men den var väldigt liten och oregelbundet formad. Ett annat sto som gått 25-26 dagar sedan betäckningen, hon var dräktig och hennes fosterblåsa var minst 3 gånger så stor och dessutom syntes ett foster i den. Minihjärtslag! :D

Blir bakterieprov om hon visar brunst nån gång...
 

Liknande trådar

  • Låst
Avel Fortsättning om allt kring våra föl födda 2012. Länk till del 1: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1133920
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
241 477
Senast: Görel
·
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären...
79 80 81
Svar
1 602
· Visningar
158 110
Senast: Leeelot
·
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 532
Senast: Luff
·
Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 460
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp