Nej, jag säger ca 70 miljarder vilket är den totala beräkningen från Finansdepartementet för 2017. Fortfarande är det ganska intressant hur man anser sig vilja använda de 93% av statsbudgeten som inte ens har en indirekt koppling till människors rörlighet.

Det vore som att starta Pensionspartiet och säga "avskaffa pensionerna" det är enda sättet att finansiera mer välfärd. Då har man dessutom runt 300 miljarder kronor att förfoga över, 4 gånger mer än migrationens kostnader. Under tiden som det inte sker några stora pensionsborttaganden så tänker man inte kommentera andra politikområden, för det är faktiskt det enda som kan göra skillnad.

Det vore efterblivet, om än inte lika efterblivet som att ta en ännu mindre utgiftspost och föra samma knäppa resonemang.
Pensionerna har man visserligen förändrat och minskat och man höjer pensionsåldern. Då skulle man dessutom flytta kostnader från att betala pension till försörjningsstöd osv så du duckar inte kostnaderna. Den stora frågan med migrationen för många svenskar är nog att varför ska Sverige betala mer än alla andra länder och varför ska pengarna spenderas så ineffektivt om man nu ska göra det.

För dessa personer är inte att "alla länder borde ta ansvar" (för det görs inte) och "varför inte både spendera här och i närområdet" ett svar. Kombinera det med dåligt användande av siffror och allmänna floskler så har ni gett SD 25%.
 
Pensionerna har man visserligen förändrat och minskat och man höjer pensionsåldern. Då skulle man dessutom flytta kostnader från att betala pension till försörjningsstöd osv så du duckar inte kostnaderna. Den stora frågan med migrationen för många svenskar är nog att varför ska Sverige betala mer än alla andra länder och varför ska pengarna spenderas så ineffektivt om man nu ska göra det.

För dessa personer är inte att "alla länder borde ta ansvar" (för det görs inte) och "varför inte både spendera här och i närområdet" ett svar. Kombinera det med dåligt användande av siffror och allmänna floskler så har ni gett SD 25%.

Nej, det svenska folket har då gett SD 25% genom bejakande av främlingsfientlighet, accepterande av en total avsaknad av politik på viktiga områden och accepterande av ett rasistiskt parti.

Jag ingår inte i detta ni som gett SD en enda röst. Så funkar inte systemet.
 
Det är statsministern som gafflar om att minska invandringen. Återigen vilka är "ni".
Eftersom du själv benämner SD som ”vi” i följande inlägg:
Troligen för att väljarna tycker vi redan har en bra miljö o jämställdhet. Men när SD för sin huvudfråga och andra partier ser att SD når framgång med att väljarna så kan ju dom andra inte bara sitta o titta på när deras röster bara försvinner över till SD. Därav tvingas nu statsministern att köra sitt kapplöpningsracet mot minskad invandring. Gör han inte det så blir han ju en loser (Det är ju vad han tror ska ske annars). Tänk på att det var inte så länge sedan som S hade över 50% nu är man nere i 25% om inte statsministern lyckas med sitt race
... så bör du själv vara väl medveten om vilka jag menar.
 
Har jag sagt att jag tillhör SD. Källa på det tack?

Jag har väl rätt precis som statsministern att säga att vi ska minska invandringen. Men han säger inte hur vi ska minska invandringen
Du vet alltså inte vad ni för för politik utöver invandrarfrågan? Ny användare som säger att ni har spin och enbart diskuterar invandrarpolitiken och säger "när vi fått 800 miljoner över från invandrarna DÅ ska vi lägga dem på vården" men inte har en aning hur man ska bedriva sakfrågor i övrigt.

I rest my case.
 
Du vet alltså inte vad ni för för politik utöver invandrarfrågan? Ny användare som säger att ni har spin och enbart diskuterar invandrarpolitiken och säger "när vi fått 800 miljoner över från invandrarna DÅ ska vi lägga dem på vården" men inte har en aning hur man ska bedriva sakfrågor i övrigt.

I rest my case.
Läs ordentligt. Jag sa att Åkesson har spinn. "Vi" är lika med samhället, skattebetalarna. Jag säger inte att "vi" är lika med SD.
 
Läs ordentligt. Jag sa att Åkesson har spinn. "Vi" är lika med samhället, skattebetalarna. Jag säger inte att "vi" är lika med SD.
Jag tillhör inte ditt samhälle. Jag skulle aldrig sitta och försvara SDs åsikter så sluta benämna det som vi och börja diskutera övriga frågor om du inte vill verka som någon betald från SD för att sprida dynga. Det är lite så man ses här om man reggar sig enbart för att sprida skit om flyktungsituationen. Så sorry. Vi är nog flera som inte tror dig här. Men jag förstår att det blev jobbigt om du fick frågor du inte kan något om.
 
Jag tillhör inte ditt samhälle. Jag skulle aldrig sitta och försvara SDs åsikter så sluta benämna det som vi och börja diskutera övriga frågor om du inte vill verka som någon betald från SD för att sprida dynga. Det är lite så man ses här om man reggar sig enbart för att sprida skit om flyktungsituationen. Så sorry. Vi är nog flera som inte tror dig här. Men jag förstår att det blev jobbigt om du fick frågor du inte kan något om.
Det var ett konstigt Forum detta. Jag trodde man fick skriva sina åsikter här och använda sina egna ord utan att gå i ditt och andras ledband
 
Nej jag benämner inte "vi" lika med SD. Jag säger att väljarna troligen tycker att samhället redan har en bra miljö o jämställdhet
Jaså, det tror du? Så vitt jag vet pågår det både uppror, debatter och framförallt forskning på området som talar emot att vi har bra miljö och jämställdhet. Så visst finns det många väljare som inte är nöjda med hur samhället ser på dessa frågor.
 
Jaså, det tror du? Så vitt jag vet pågår det både uppror, debatter och framförallt forskning på området som talar emot att vi har bra miljö och jämställdhet. Så visst finns det många väljare som inte är nöjda med hur samhället ser på dessa frågor.
Hur kommer det sig då att MP håller på att åka ur om många väljare inte är nöjda med miljön. Då borde man väl rösta på MP mer än vad man gör. Men det är väl så att om många inte är nöjda med miljö o annat så verkar många väljare se andra områden som mer viktiga tex invandring och sjukvård, då enligt undersökningar
 
Hur kommer det sig då att MP håller på att åka ur om många väljare inte är nöjda med miljön. Då borde man väl rösta på MP mer än vad man gör. Men det är väl så att om många inte är nöjda med miljö o annat så verkar många väljare se andra områden som mer viktiga tex invandring och sjukvård, då enligt undersökningar

Du vet, alla partier utom SD, har en miljöpolitik med stora satsningar, men väldigt olika metoder. Själv tror jag mer på modellerna som C och L lägger fram för klimatpolitiken, men MP och V har också goda poänger där emellan. M är enligt min bedömning lite för veka mot industrin och lutar för hårt åt att "inte skada företagen".

Och SD; ja de har ju inget svar alls på frågan, för de har ju inga pengar att fördela innan invandringen stoppats.
 
Man bör nog vara lite försiktig med vad man säger om man inte vill framstå som ett betalt troll.
För mig spelar det ingen roll vilket eller vilka partier som tänker och som verkligen ser till att invandringen minskar. Om statsministern säger att han ska se till att invandringen minskar så kommer jag ju naturligtvis att fundera på att rösta på S eftersom det är större chans att det blir så än att rösta på SD. Å säger M att dom ska se till att invandringen minskar så kommer jag att fundera på det alternativet också. Även där är det större chans att rösta på M än SD för att invandringen ska minska
 
För mig spelar det ingen roll vilket eller vilka partier som tänker och som verkligen ser till att invandringen minskar. Om statsministern säger att han ska se till att invandringen minskar så kommer jag ju naturligtvis att fundera på att rösta på S eftersom det är större chans att det blir så än att rösta på SD. Å säger M att dom ska se till att invandringen minskar så kommer jag att fundera på det alternativet också. Även där är det större chans att rösta på M än SD för att invandringen ska minska

Och då borde alltså SD nu krympa till en liten boll?

Nej, just ja, det är ju inte så det funkar när rasism och extremism släpps in. Det visar all erfarenhet från andra länder. Sverige har åtminstone lyckats hålla idiotin och rasismen stången längre än andra länder. Om vi lyckas bättre på sikt eller inte, det får vi se.
 
Hur kommer det sig då att MP håller på att åka ur om många väljare inte är nöjda med miljön. Då borde man väl rösta på MP mer än vad man gör. Men det är väl så att om många inte är nöjda med miljö o annat så verkar många väljare se andra områden som mer viktiga tex invandring och sjukvård, då enligt undersökningar
Det finns ett komplext problem, i det här fallet miljöproblemen. När det gäller sådana problem uppstår lätt olika åsikter om vad som är grunden till problemet men även hur de ska lösas. Vi har nu ett parti som arbetar för att lösa problemen men de arbetar i motvind både för att många ser problemet från ett annat håll vilket gör att man inte ser nyttan med partiets väg för att lösa det. Till detta kommer problemet med närhetsprincipen. Det är naturligt att vara mer orolig över om man får en läkartid imorgon än om stora delar av världen blir översvämmad om 30 år. Både tid och avstånd minskar vårt intresse för frågor.
 
Och då borde alltså SD nu krympa till en liten boll?

Nej, just ja, det är ju inte så det funkar när rasism och extremism släpps in. Det visar all erfarenhet från andra länder. Sverige har åtminstone lyckats hålla idiotin och rasismen stången längre än andra länder. Om vi lyckas bättre på sikt eller inte, det får vi se.
Som sagt det spelar ingen roll vilket eller vilka partier som ser till att invandringen minskar. Det vi vet är att dom två största partierna inom blocken är nu villiga att se till så att invandringen minskar. Det har man gjort med div nya lagar och mer är på gång, eller hur
 
Det finns ett komplext problem, i det här fallet miljöproblemen. När det gäller sådana problem uppstår lätt olika åsikter om vad som är grunden till problemet men även hur de ska lösas. Vi har nu ett parti som arbetar för att lösa problemen men de arbetar i motvind både för att många ser problemet från ett annat håll vilket gör att man inte ser nyttan med partiets väg för att lösa det. Till detta kommer problemet med närhetsprincipen. Det är naturligt att vara mer orolig över om man får en läkartid imorgon än om stora delar av världen blir översvämmad om 30 år. Både tid och avstånd minskar vårt intresse för frågor.
Ja det är väl klart. Folk är väl inte dumma. Kom du ihåg den där kolbiten som Fridolin höll upp i tv-rutan och vad det sen blev av det hele. Dom är ju inte trovärdiga. Å den där Lövin som gillar att flyga :grin:
 
Miljöpolitik är väl mest floskler oavsett. Alla vet ju vad som måste eller borde ske men sen har man lite olika saker man väljer att skylla på - stödja sig på.

SD har väl säkert också lite snygga ord om rädda haven och skärpta straff mot miljöförstöringen i sitt program?
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 116
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: __sofia__
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 766
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp