Status
Stängd för vidare inlägg.
Är besviken och ledsen :(

Gårdagen gick ju inte som planerat..

Vi var 4 stycken som stod förväntasfulla och väntade på Arlanda flygplats. Vi hade rest från olika delar av Sverige och alla pratade med varandra och hade sina koppel, sele och halsband framme.

Mem vi fick aldrig några valpar. Dom hade fastnat i tullen :down:. Saknades handels intyg på dom. Min saknade även en signatur i sitt pass.
Så det var bara för valparna att åka tillbaka.

Vilken skit situation! Fattar inget då uppfödaren importerat minst 12 valpar innan.
Måste varit stress eller något. Maximal otur.. jag har betalat 3000 minst för resan :(.

Nu kanske dom kommer på onsdag istället. Men får se :confused:

Nej vilken skit dag!

Men näe?! :eek: Fyfan, hade ställt mig och tjutit rakt upp och ner.
 
Men näe?! :eek: Fyfan, hade ställt mig och tjutit rakt upp och ner.

Ja en av valpköparna gjorde just det :cry:. Jag blev mer förbannad! Har väntat i 13 veckor på min valp :arghh:.
Men detta har inte hänt innan och har ju som sagt varit noggrann och pratat med minst 12 andra valpköpare. Så måste varit stress eller slarv.

Men håller på att prata med uppfödaren så får vi se vad vi kommer fram till.
 
Idag börjar leveransen för den valpkull jag länge funderade på att ta valp ifrån. Till slut blev det att tacka nej till den erbjudna valpen, men visst svider det ändå lite att se de söta knoddarna som nu är åtta veckor :o
 
Valpköpet är spikat nu så jag kan börja avslöja lite fler detaljer. Bilder på min valp får ni se när jag hämtat henne i mars. Idag fick hon rabiesvaccinationen och är redo att åka hem till Sverige från och med 8 mars. Vi har dock inte bestämt vilken dag jag ska hämta henne ännu. :)

Det blev ingen sheltie som tänkt från början utan det blev en grosspitz den här gången. Att det blev en annan ras känns okej, eftersom grosspitz är en av de raser som jag haft i åtanke i mitt rasval. :)
 
Jag kanske blir med valp i år igen :o För nu är hon iallafall parad, tiken som inte ville ens ta emot den planerade hanen för 1 år sedan. Den hanen var jag tveksam till att ens ta en valp efter ;) Den här gången är hon parad med en annan hane, som även jag gillar :love: Hoppas på en liten Belgare till sommaren :up:
 
Hur går det för dig @border_kelpie ? Har ni spikat något nytt leveransdatum?

Jodå hon ligger och sover bredvid mig i soffan just nu :love:.
Dom kom till Arlanda igår med alla papper denna gången haha. Så var inga problem förutom att planet va 2 h försenat.

Hon var lite chockad och tagen först men sov hela 6-7 h hem från Arlanda. Hon kissade och bajsade dock när jag rastade henne.
Sen när vi kom hem så blev det dusch och lite lek :).
Sov sedan från 00.30 - 06 ut och kissa och sov sen 6 - 8.45 :D

Veterinär 9.30 och gick därifrån med en Godkänd stämpel i rumpan :up:.

Så ja denna gången gick det vägen för oss alla fyra :p.
 
Jodå hon ligger och sover bredvid mig i soffan just nu :love:.
Dom kom till Arlanda igår med alla papper denna gången haha. Så var inga problem förutom att planet va 2 h försenat.

Hon var lite chockad och tagen först men sov hela 6-7 h hem från Arlanda. Hon kissade och bajsade dock när jag rastade henne.
Sen när vi kom hem så blev det dusch och lite lek :).
Sov sedan från 00.30 - 06 ut och kissa och sov sen 6 - 8.45 :D

Veterinär 9.30 och gick därifrån med en Godkänd stämpel i rumpan :up:.

Så ja denna gången gick det vägen för oss alla fyra :p.
Härligt! Men var är de obligatoriska bilderna??? :confused: :p ;)
 
Jodå hon ligger och sover bredvid mig i soffan just nu :love:.
Dom kom till Arlanda igår med alla papper denna gången haha. Så var inga problem förutom att planet va 2 h försenat.

Hon var lite chockad och tagen först men sov hela 6-7 h hem från Arlanda. Hon kissade och bajsade dock när jag rastade henne.
Sen när vi kom hem så blev det dusch och lite lek :).
Sov sedan från 00.30 - 06 ut och kissa och sov sen 6 - 8.45 :D

Veterinär 9.30 och gick därifrån med en Godkänd stämpel i rumpan :up:.

Så ja denna gången gick det vägen för oss alla fyra :p.

Vad skönt att höra att allt gick vägen! Hade uppfödaren någon förklaring till misstagen förra gången? Inte för att det spelar någon roll nu men gud vad det hade brunnit i huvudet på mig om jag hade stått och väntat på en valp som inte släpps in i landet pga en saknad underskrift.
 
Ja det va ju hennes syster som kom med sist och hon hade missat ta med det. Därför hon åkte själv denna gången :).

VA2MW2h.jpg


Hon gillar att titta på sig själv ;)

PCUusdK.jpg


f6ja6Ny.jpg
 
Hej

Vi har sedan i september pratat om att köpa en terapihund till vår 13 åring med ångest.

Vi skulle bara knyta kontakt med en uppfödare idag. Det slutade med att vi köpte en dvärgsnauzer. Ska bara veterinärbesiktas och sen får vi hämta henne.

Hon är född 14/10 2017. Och så söt.
Dessutom gick hon rakt fram till sonen och bestämde att han var hennes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 500
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 434
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
232
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 607
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp