Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är hon hemma

Men vi har problem med vad hon ska heta...

Sonen vill att hon ska heta Chaika som hon heter av uppfödaren, medan mannen som ska ta hand om henne på dagarna vill att hon ska heta Lotta.

För mig kvittar det, men hon måste väl kallas samma sak? Man kan väl inte ha två namn?
 

Bifogade filer

  • 23790815-8D13-44CE-9E57-FF0EE9F4BE15.jpeg
    23790815-8D13-44CE-9E57-FF0EE9F4BE15.jpeg
    188 KB · Visningar: 131
Nu är hon hemma

Men vi har problem med vad hon ska heta...

Sonen vill att hon ska heta Chaika som hon heter av uppfödaren, medan mannen som ska ta hand om henne på dagarna vill att hon ska heta Lotta.

För mig kvittar det, men hon måste väl kallas samma sak? Man kan väl inte ha två namn?

De flesta av mina har ett par olika tilltalsnamn som de lyssnar på. De är förvånansvärt duktiga på att känna igen sina smeknamn ;)
 
Nu är hon hemma

Men vi har problem med vad hon ska heta...

Sonen vill att hon ska heta Chaika som hon heter av uppfödaren, medan mannen som ska ta hand om henne på dagarna vill att hon ska heta Lotta.

För mig kvittar det, men hon måste väl kallas samma sak? Man kan väl inte ha två namn?

Mina har typ tre namn var då dom lyssnar på smeknamnen med. :)
 
Ingen egen valp för min del men min äldsta tik är parad (på självaste alla :heart dag) och ska förhoppningsvis ha valpar :love: det blir hennes tredje och sista kull.
Nu går jag och väntar och väntar på dräktighetstecken och ultraljudet.
Kombinationen känns jättebra och jag tror att det blir härliga, trevliga och glada valpar med mycket träningsglädje och fina kompakta kroppar och sträva pälsar! Dvärgschnauzerbebbar :love:
 
Det har dykt upp ytterligare en intressant kombination för min del. Tiken löper nu (låt oss kalla henne N) och ska paras med en avkomma till min favorittik (den som jag vill ha valp ifrån).

Favorittiken (låt oss kalla henne A) har dessutom en dotter som ska paras (låt oss kalla dottern B). Hennes tilltänkta kaveljer är tik N’s pappa. Han har lämnat väldigt bra mentalitet efter sig som jag förstått, däremot har en bror till honom lämnat en katastrofal kull. Men tik C’s och tik B’s kullar blir två ganska lika kullar helt enkelt.

Tik C löper ju redan, men gillar verkligen vad jag sett av henne och hanen hon ska paras med verkar trevlig. Inte många jaktliga meriter på någon av dem, men hanen kommer ju från mina favoritlinjer där det finns många trevliga jakthundar. Sett tiken i jaktträning och det ser lovande ut.

Tik A + den tyska hanen som jag tidigare nämnt (minst sagt nämnt, är ju helt förälskad i den här kombinationen) planeras löpa/paras i april. Är sååå pepp på den men där finns nog tyvärr ingen chans att få tik då både uppfödare+ hennes tidigare fodervärd ska ha tik. Även andra av uppfödarens tidigare valpköpare ska ha tik därifrån. Attans! Sablans, skit. Vill så gärna. :o

Slutrantat. Förlåt om jag tjatar här, har för få i min vänskapskrets att tjata på. :angel::D
 
Är det en sheltie? :) Det känns som att hon har en rätt så ovanlig färg :O

Ja hon är en sheltie :D Hennes färg kallas Bi blue och det är som en Blue merle fast utan tan tecknen.
Vi var på brukshundsklubben idag och körde lite miljöträning och kollade in lite agility hinder och hon va super duktig! :love:
Vågade till och med gå in i en tunnel med lite hjälp av en kotte :angel:.

ulgSQRv.jpg


IOi20AA.jpg


Hon är såå fluffig haha

X4ajzpO.jpg
 
Ja hon är en sheltie :D Hennes färg kallas Bi blue och det är som en Blue merle fast utan tan tecknen.
Vi var på brukshundsklubben idag och körde lite miljöträning och kollade in lite agility hinder och hon va super duktig! :love:
Vågade till och med gå in i en tunnel med lite hjälp av en kotte :angel:.

ulgSQRv.jpg


IOi20AA.jpg


Hon är såå fluffig haha

X4ajzpO.jpg

Söt hon är. :love::love::love:
 
Jag är så sugen på en liten valp sedan jag fick gosa med en liten Kopov bebis. :arghh: Hjälper sedan inte alls att jag senast idag träffade på två aussievalpar på klubben också, jag som tidigare har varit så allergisk mot valpar vill nu ha valp, helst idag, gärna nu. :confused:
 
Idag har jag bokat biljetter inför min resa till Tyskland då jag ska hämta hem min lilla tjej. Jag ska åka dit 9:e mars. Det blir en lång resa, och dessutom min första utlandsresa så jag är väldigt nervös. :nailbiting: Sträckan är: Göteborg - Frankfurt Am Main - Nürnberg - Kiel - Göteborg. Jag tar tåget till Göteborg på morgonen och sedan flyg till Frankfurt och sedan tåg till Nürnberg och hämtar min valp där. Sedan ska vi med tåg till Kiel och färja till Göteborg och sedan är vi nästan hemma. Jag kan inte ta flyg hem då min valp beräknas vara för stor för att åka i kabinen, och varken jag eller uppfödaren vill låta valpen vara i lastutrymmet då vi tycker att det blir för stressigt för henne.

Jag har bestämt att min grosspitz ska heta Xana här i Sverige, förresten. :love: Eller hon kommer säkerligen kallas både Xana och Pina (som är hennes namn i Tyskland).

Har spanat in en första kurs till lilltjejen redan och anmält intresse, men det blir nog inte förrän senare i mars eller april eller maj. :angel::)
 
Jag har skrivit "jag hoppas att jag kommer att kunna" i många valptrådar. Nu verkar det faktiskt som att det kommer att ske. Jag står i officiell kö på en sheltievalp i en kull. Och i dag frågade min närmaste chef vilka datum jag mer exakt behöver vara ledig.

.... Det ska ske! Tomrummet efter min senaste hund är enormt, så denna valp är kolossalt efterlängtad. I april kommer han, om allt går som planerat nu. Nu törs jag längta.
 
Jag har skrivit "jag hoppas att jag kommer att kunna" i många valptrådar. Nu verkar det faktiskt som att det kommer att ske. Jag står i officiell kö på en sheltievalp i en kull. Och i dag frågade min närmaste chef vilka datum jag mer exakt behöver vara ledig.

.... Det ska ske! Tomrummet efter min senaste hund är enormt, så denna valp är kolossalt efterlängtad. I april kommer han, om allt går som planerat nu. Nu törs jag längta.

Får man fråga vilken kennel? :d:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 662
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 558
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
294
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 798
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp