Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det bara 2 dagar kvar om man räknar med idag :D:nailbiting::love:!! Ska köra upp till Stockholm imorgon och sova på hotell och sen kommer jag Äntligen få träffa min bebis :bump:!

3jhTNsN.jpg
Snyggt med blue merle utan tan dessutom. :love:
 
Jag tillhör dom som länge smygläst här på buke men inte själv varit aktiv, men tänkte att nu när jag fick hem min valp i början på januari så är det kanske dags att presentera henne här också. Hallie är en sheltie tik född i början på november.
BdnVsDgnteH

BeDmfkJnTAj

BeOBvIMnkBd

Be6MM-wnKDD
 
Jag tillhör dom som länge smygläst här på buke men inte själv varit aktiv, men tänkte att nu när jag fick hem min valp i början på januari så är det kanske dags att presentera henne här också. Hallie är en sheltie tik född i början på november.
BdnVsDgnteH

BeDmfkJnTAj

BeOBvIMnkBd

Be6MM-wnKDD
Synd att bilderna inte syns.
 
Är besviken och ledsen :(

Gårdagen gick ju inte som planerat..

Vi var 4 stycken som stod förväntasfulla och väntade på Arlanda flygplats. Vi hade rest från olika delar av Sverige och alla pratade med varandra och hade sina koppel, sele och halsband framme.

Mem vi fick aldrig några valpar. Dom hade fastnat i tullen :down:. Saknades handels intyg på dom. Min saknade även en signatur i sitt pass.
Så det var bara för valparna att åka tillbaka.

Vilken skit situation! Fattar inget då uppfödaren importerat minst 12 valpar innan.
Måste varit stress eller något. Maximal otur.. jag har betalat 3000 minst för resan :(.

Nu kanske dom kommer på onsdag istället. Men får se :confused:

Nej vilken skit dag!
 
Är besviken och ledsen :(

Gårdagen gick ju inte som planerat..

Vi var 4 stycken som stod förväntasfulla och väntade på Arlanda flygplats. Vi hade rest från olika delar av Sverige och alla pratade med varandra och hade sina koppel, sele och halsband framme.

Mem vi fick aldrig några valpar. Dom hade fastnat i tullen :down:. Saknades handels intyg på dom. Min saknade även en signatur i sitt pass.
Så det var bara för valparna att åka tillbaka.

Vilken skit situation! Fattar inget då uppfödaren importerat minst 12 valpar innan.
Måste varit stress eller något. Maximal otur.. jag har betalat 3000 minst för resan :(.

Nu kanske dom kommer på onsdag istället. Men får se :confused:

Nej vilken skit dag!

Låter som en måttligt seriös uppfödare/leverantör...
 
Låter som en måttligt seriös uppfödare/leverantör...

Mja, det konstiga här är att den här uppfödaren är van att exportera till Sverige. Det är inte direkt första gången hon gör det och hon har (som jag förstått det) gott rykte och många otroligt nöjda valpköpare. Till skillnad från svenska uppfödare av rasen hälsotestar denna för det ena och andra (i Sverige gör de knappt HD-röntgen för det är ju bara ”siffror på ett papper”). Bra mentalitet verkar vara genomgående för samtliga.

Verkligen jättetrist @border_kelpie att det blivit så här. Hur personen i fråga kunnat missa så otroligt mycket är för mig helt ofattbart, men har hon vett så ställer hon ju detta till rätta. Annars vet du vad jag tycker.
 
Är besviken och ledsen :(

Gårdagen gick ju inte som planerat..

Vi var 4 stycken som stod förväntasfulla och väntade på Arlanda flygplats. Vi hade rest från olika delar av Sverige och alla pratade med varandra och hade sina koppel, sele och halsband framme.

Mem vi fick aldrig några valpar. Dom hade fastnat i tullen :down:. Saknades handels intyg på dom. Min saknade även en signatur i sitt pass.
Så det var bara för valparna att åka tillbaka.

Vilken skit situation! Fattar inget då uppfödaren importerat minst 12 valpar innan.
Måste varit stress eller något. Maximal otur.. jag har betalat 3000 minst för resan :(.

Nu kanske dom kommer på onsdag istället. Men får se :confused:

Nej vilken skit dag!
Så blir det när valpar skickas med transportörer,trist för hundarna och dålig koll på säljare o köpare om vilka regler som gäller här i landet ,då vi skilljer oss från resten av europas regler (i vanlig ordning :banghead: )
Mest tris för dom stackars valparna som spenderar massa timmar i bur utan mat.
 
Är besviken och ledsen :(

Gårdagen gick ju inte som planerat..

Vi var 4 stycken som stod förväntasfulla och väntade på Arlanda flygplats. Vi hade rest från olika delar av Sverige och alla pratade med varandra och hade sina koppel, sele och halsband framme.

Mem vi fick aldrig några valpar. Dom hade fastnat i tullen :down:. Saknades handels intyg på dom. Min saknade även en signatur i sitt pass.
Så det var bara för valparna att åka tillbaka.

Vilken skit situation! Fattar inget då uppfödaren importerat minst 12 valpar innan.
Måste varit stress eller något. Maximal otur.. jag har betalat 3000 minst för resan :(.

Nu kanske dom kommer på onsdag istället. Men får se :confused:

Nej vilken skit dag!

Men oj, vad märkligt. :idea: Och så ledsamt för er och valparna. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 497
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 433
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
232
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 607
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp