Bukefalos 28 år!

Valp eller ny hund 2016

4 månader och jättesnygg :heart
Jag älskar denna lilla herre, han är verkligen precis vad jag önskade mig när jag valde rasen. Åh, vad klyschigt det låter... Men så är det!

Yrjas%20unge%205%201%20of%201-14_zpscrcgdrmn.jpg

Yrjas%20unge%205%201%20of%201-15_zpsakghxogo.jpg
 
Haha, vad kul. Det är hon som har parat sin BC med min Fridolf! :) Träffade några av hennes pudlar då, fräna hundar! :)
Ja jag såg det på hennes hemsida och kom fram till att det måste vara din Fridolf! Blir nog säkert väldigt trevliga bc-valpar av den kombinationen :love:
 
Hämtade äntligen min efterlängtade lilla schäfervalp i fredags. Hon är helt underbar och jag är helt kär :love:
Så nyfiken, framåt, glad och känns som att hon redan nu har en fin balans mellan självständighet och förighet. Kontaktsökande och blir väldigt glad över socialt beröm :love:

Barvatorps Gripa

15747836_1211752425577384_1611416295278764437_n.jpg


15747479_1211752428910717_5662368071037315506_n.jpg
 
Så både gardiner, dukar och mattor har du lämnat framme? Så ambitiöst. Står iaf skorna på hatthyllan? :D

Så söt. :love:

Änsålänge har jag försökt göra henne trött genom att göra saker tillsammans med henne, vara ute, leka, ge ett gott köttben :D

Men efter att hon kampade loss och bajsade på mattan så tog jag bort den :angel: Gardinerna vet jag inte riktigt.. tror dom blir roligare om jag hänger upp dom men funderar på att ta ner dom helt ett tag.. Är ju bara tredje dagen och med tanke på att de andra dagarna varit rätt långa med mycket nya intryck lär hon ju inte bli lugnare om ett par dagar direkt :p

Jag tror att mer och mer saker kommer åka bort efterhand :angel:
 
Min lilla skrutt är nu hela 10 månader!
Idag visade vågen 17,5 kg, så hon är en riktigt liten plutt fortfarande. Till skillnad från en kullsyster (i lagom hull) som väger 26 kg! Jag gissar att det inte är någon idé att hoppas på att hon växer ikapp dom andra nu? Hon är ju väldigt proportionerlig och ser i princip färdigvuxen ut, bara vääääldigt liten... :cautious:

Men hon är världens bästa och goaste den här hunden! Så otroligt härligt temperament och skitrolig att träna! :love: Ska bli så kul att utvecklas ihop!
2016122311554622350_sbig.jpg

2016122311554628601_sbig.jpg
 
Åh, jag måste typ sitta på händerna och tejpa för munnen på mig själv för att inte rusa fram med den här grabbens träning. Han är ju så jäkla lättlärd! Och begåvad! Att han redan visar upp en uppsättning med så lovande egenskaper och färdigheter för jakten gör att jag vill träna och testa heela tiden. Ibland gör jag det t om utan att jag märker det! Ajabaja :rage:
Det är ju precis den uppsättningen som visar att jag inte behöver lägga särskilt mycket fokus på grunder än liksom.

Nu har jag bestämt mig för att fokusera på fotgående i koppel, inkallning och möjligtvis stoppsignal i typ 2 månader. Och så klart att vara valp, leka och busa tillsammans, prova nya miljöer och allt annat som hör valpens vardag till :)

Fina Floyd :heart
14583362_1702420203382936_404575808930185216_n.jpg
 
Åh, jag måste typ sitta på händerna och tejpa för munnen på mig själv för att inte rusa fram med den här grabbens träning. Han är ju så jäkla lättlärd! Och begåvad! Att han redan visar upp en uppsättning med så lovande egenskaper och färdigheter för jakten gör att jag vill träna och testa heela tiden. Ibland gör jag det t om utan att jag märker det! Ajabaja :rage:
Det är ju precis den uppsättningen som visar att jag inte behöver lägga särskilt mycket fokus på grunder än liksom.

Nu har jag bestämt mig för att fokusera på fotgående i koppel, inkallning och möjligtvis stoppsignal i typ 2 månader. Och så klart att vara valp, leka och busa tillsammans, prova nya miljöer och allt annat som hör valpens vardag till :)

Fina Floyd :heart
14583362_1702420203382936_404575808930185216_n.jpg
Han är så galet fin - den finaste labbe jag sett :love:
 
Och här har det varit tyst ett bra tag, men det beror på att vi inte längre har en hund att skriva om. Lias ben som hon skadade i somras blev aldrig tillräckligt bra och började ställa till det alltmer för henne och hennes kropp under sensommaren/hösten. Därför fick vi tillslut ta det tunga beslutet att låta henne somna in i mitten av november :cry: Det känns fortfarande som helt rätt beslut, men det är inte mindre sorgligt för det och oerhört tomt här hemma.

15241973_1179850845397257_1357150084761228909_n.jpg
 
Men åh, tack :love:
Jag är, helt opartiskt, böjd att hålla med :D De där öronen alltså :love: Flax-Floyden. Det bästa är att han är så jäkla gosig också, vill helst alltid sova med kroppskontakt - allra helst med sitt (än så länge) lilla huvud vilandes över min hals och kroppen längs med min rygg :D
Han har ett uttryck där han ser "gammal och förståndig" ut :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
691
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
17 181
Senast: hollypolly
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
687
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp