Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Östermalm mot Humlegården, Östermalm typ tvärgator ner mot Strandvägen, Östermalm runt Karlaplan, Birkastan runt Rörstrandsområdet, Kungsholmen runt Norrmälarstrand ner mot Kungsholmstorgområdet. Kanske Söder vid Mosebacke, ev runt Mariatorget, Söders Höjder eller Hornstull vid vattnet.

Inte Fridhemsplan, St Görans-området , Medis eller Södra Station eller ner mot Ringvägen.

Innan ngn får panik, ovanstående är högst personligt ;)

Håller med faktiskt!

Jag har ju bara bott vid Medis och annars i förort. Men medis är ju inte så trevligt område. Det var lätt att ta sig någonstans kommunalt och det fanns mkt nattöppet. Men det var ju rätt snuskigt och lite trist på många sätt.
Det funkade bra i den åldern.

Men skulle jag tvingas flytta till Sthlm trivs jag bra på Östermalms områden du listat. Trivdes bra hos ett ex i Vasastan med. Och hos bästis som bor vid vattnet på Kungsholmen. Det sista vore nog bäst iom att jag gillar vatten.
 
Då har jag säkert busringt på din dörr någon gång, ber om ursäkt!

Äsch sånt preskiberas realtivt snabbt har jag hört :angel:
Jag gillar Mariatorget men går typ alltid ut på fel ställe från tuben där. Humana är den bästa och billigaste seconhandbutiken! Har ätit på Ramblas nån gång. Så långt sträcker sig erfarenheten ;)
 
Precis så! :D En killkompis som bor vid Fridhemsplan har som hobby att dricka mig under bordet där när vi inte har något bättre för oss. Jag glömmer alltid bort att en stor stark där är stor.

I min ungdom var jag ett par gånger på Nivå 22. Iallfall där kom man ju alltid in i vilket skick som helst och i vilken ålder som helst. Vet inte om det stämmer att hela lokalen är en ombyggd offentlig toalett? :rofl: Där i krokarna är det ju fullt av riktigt skumt folk. Kanske beror det på närheten till olika psykavdelningar runt St Göran?
För ngn vecka sedan gick det förbi en snubbe på fridhemsplan och rakade sig medan han gick med en elektrisk rakapparat. När han såg mig stannade han och skrek: "KVINNOR BORDE FÅ TVÅ RÖSTER I RIKSDAGSVALET NÅN JÄVLA MÅTTA FÅR DET VARA???!!!".
En annan dag i krokarna gick en tant runt och knaprade på ett paket okokta nudlar och skrek "LIVET, HUR SVÅRT KAN DET VARA"??

En random dag runt Fridhemsplan :rofl:
 
I min ungdom var jag en gång på Nivå 22. Iallfall där kom man ju alltid in i vilket skick som helst och i vilken ålder som helst. Vet inte om det stämmer att hela lokalen är en ombyggd offentlig toalett? :rofl: Där i krokarna är det ju fullt av riktigt skumt folk. Kanske beror det på närheten till olika psykavdelningar runt St Göran?
För ngn vecka sedan gick det förbi en snubbe på fridhemsplan och rakade sig medan han gick med en elektrisk rakapparat. När han såg mig stannade han och skrek: "KVINNOR BORDE FÅ TVÅ RÖSTER I RIKSDAGSVALET NÅN JÄVLA MÅTTA FÅR DET VARA???!!!".
En annan dag i krokarna gick en tant runt och knaprade på ett paket okokta nudlar och skrek "LIVET, HUR SVÅRT KAN DET VARA"??

En random dag runt Fridhemsplan :rofl:
Fridhemsplan är bara random som fan.
 
Jag vill gärna bo där det är lite mindre biltrafik och inte för mycket folk på väg. Så jag gillar främst Norra Djurgårdsstaden, men skulle kunna tänka mig andra områden som låg nära till naturen men inte för långt ut. Finns en hel del områden runt Östermalm där jag skulle kunna tänka mig att bo, som ligger hyfsat joggavstånd till Lill Jansskogen men ändå lagom gångavstånd till bra restauranger.

Vill helst inte behöva pendla och behöva förlita mig på SL, men tar hellre pendeln till Flempan än flyttar dit (igen). Tycker att det är ganska skönt att jag kan gå dit jag ska i dagsläget på en halvrimlig tid om det blir snökaos.
 
Det är inte aktuellt för min del, men om jag skulle bo i Stockholm (och hade någon form av reell valmöjlighet) skulle jag försöka känna in var, vilka områden, som inte är så där typiskt ängsliga som det verkar vara vanligt att man (inklusive jag själv) uppfattar Stockolm (och stockholmare i Stockholm) som.

Tillvaron är så mycket enklare i lite mer avspänt sjaviga städer. :)
 
Precis så! :D En killkompis som bor vid Fridhemsplan har som hobby att dricka mig under bordet där när vi inte har något bättre för oss. Jag glömmer alltid bort att en stor stark där är stor.

Blir ju en billig krogrunda iaf! Alla haken där bakom tuben har väl billig öl, och runt pantbanken är det väl 29 spänn eller ngt?
Nej jag dricker inte öl ;)
 
Håller med faktiskt!

Jag har ju bara bott vid Medis och annars i förort. Men medis är ju inte så trevligt område. Det var lätt att ta sig någonstans kommunalt och det fanns mkt nattöppet. Men det var ju rätt snuskigt och lite trist på många sätt.
Det funkade bra i den åldern.

Men skulle jag tvingas flytta till Sthlm trivs jag bra på Östermalms områden du listat. Trivdes bra hos ett ex i Vasastan med. Och hos bästis som bor vid vattnet på Kungsholmen. Det sista vore nog bäst iom att jag gillar vatten.

En stor anledning till att jag vill bo i innerstaden är miljön. Jag gillar de gamla husen och kvarteren. Medborgarplatsen, Södra Station, Fridhemsplan osv. har inte riktigt den känslan så då känns det inte lika roligt. Har väl blivit bortskämd, men har man goda möjligheter så ser jag ingen anledning att kompromissa bort det heller. Då bor jag hellre vackert, både lägenhet och område, på lite mindre yta och lite längre att åka. Än att bo granne med jobbet i ett fult hus.
 
Det är inte aktuellt för min del, men om jag skulle bo i Stockholm (och hade någon form av reell valmöjlighet) skulle jag försöka känna in var, vilka områden, som inte är så där typiskt ängsliga som det verkar vara vanligt att man (inklusive jag själv) uppfattar Stockolm (och stockholmare i Stockholm) som.

Tillvaron är så mycket enklare i lite mer avspänt sjaviga städer. :)

Håller med! Drömmen är en bohemisk storstad med sköna karaktärer i ett varmare land!
 
Jag bor på Sankt Eriksplan och jag älskar det! Nära till mitt jobb, nära till många kommunikationer, nära till mysiga restauranger och cafeer, nära till fina promenader runt Karlberg, kanalen, Pampas och Hagaparken (lite längre). Lugnt och trevligt även på helgkvällarna, aldrig känt mig orolig eller osäker här. Vasaparken är fin även om den är liten så man har grön utsikt :) Bra matbutiker på flera håll på gångavstånd. Cajsa Warg! Chokladfabriken! Portal!

Jag bor för övrigt i ett hus byggt 1886 med 3+ meter i tak och stora fönster och öppen spis och parkettgolv, så allt häromkring är inte lådor och betong :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 099
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 203
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 672
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp