Var skulle ni vilja bo i Stockholm?

Singoalla

Trådstartare
Ja, ni som bor eller vill bo i Stockholm alltså. Eller ni andra, med pistol mot huvudet, vart skulle ni bosätta er? :D Samt framför allt, varför? Förutsatt att det inte fanns några ekonomiska hinder då. Jag funderar på att kanske flytta på min lilla boning men kan inte riktigt bestämma mig för vart i innerstaden jag vill bo.
 
Östermalm mot Humlegården, Östermalm typ tvärgator ner mot Strandvägen, Östermalm runt Karlaplan, Birkastan runt Rörstrandsområdet, Kungsholmen runt Norrmälarstrand ner mot Kungsholmstorgområdet. Kanske Söder vid Mosebacke, ev runt Mariatorget, Söders Höjder eller Hornstull vid vattnet.

Inte Fridhemsplan, St Görans-området , Medis eller Södra Station eller ner mot Ringvägen.

Innan ngn får panik, ovanstående är högst personligt ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Östermalm mot Humlegården, Östermalm typ tvärgator ner mot Strandvägen, Övre Östermalm runt Karlaplan, Birkastan runt Rörstrandsområdet, Kungsholmen runt Norrmälarstrand ner mot Kungsholmstorgområdet. Kanske Söder vid Mosebacke, ev runt Mariatorget, Söders Höjder eller Hornstull vid vattnet.

Inte Fridhemsplan, St Görans-området , Medis eller Södra Station eller ner mot Ringvägen.

Innan ngn får panik, ovanstående är högst personligt ;)

Ser ut som att vi har liknande preferenser :D

Försöker tänka på närhet till jobb samt min hundvakt för att få ett smidigt vardagsflow, så jag har lite som styr mig. Men ibland är de kommunala förbindelserna bättre än närhet fågelvägen.
 
Jag äskar att bo i Vasastan, men kan tänka mig att bo på Östermalm eller Kungsholmen. det beror på vad för lägenhet jag köper mer än området. (tittar efter en ny lägenhet).
 
Jag vill gärna bo nära någon form av natur. Skulle därför inte vilja bo runt St Eriksplan/Fridhemsplan tex, tycker det blir för mycket betong.

Kanske Kungsholmsstrand, Norrmälarstrand, Gärdet, Norra djurgårdsstaden, Södermälarstrand. Hornstull är fint också.

Jag bor i söderförort nu. Är lite trött på att bussen går hit, skulle gärna ha tunnelbana ända ut. Då skulle det vara perfekt :) det är alltså också ett krav, nära till tunnelbanestation!
 
Jag äskar att bo i Vasastan, men kan tänka mig att bo på Östermalm eller Kungsholmen. det beror på vad för lägenhet jag köper mer än området. (tittar efter en ny lägenhet).

Jag tittar också mycket på lägenheten. Jag har en så himla söt lägenhet just nu med genomgående trägolv och spröjsade fönster med djupa fönsternischer. Skulle inte vilja flytta in i en skolåda även om den låg på toppadress.
 
Ser ut som att vi har liknande preferenser :D

Försöker tänka på närhet till jobb samt min hundvakt för att få ett smidigt vardagsflow, så jag har lite som styr mig. Men ibland är de kommunala förbindelserna bättre än närhet fågelvägen.

Ja det är ju viktigt att ta sig smidigt till jobb odyl. Vissa områden har faktiskt ganska dåliga kommunikationer trots centralt läge har jag märkt, typ Sofo har ganska långt till tuben tex. Sen är ju vissa busslinjer kaos om man ska åka i rusningstrafik. Min kompis bor vid Hornstull och är helt knäpp på fyrans buss som alltid är överfull och ibland bara åker förbi folk på morgonen.
Jag hade bott nära tuben/pendeln om jag ska ut på morgonen (även om det också kan vara kaoozzz.. jag är lyckligtvis inte ute och åker så mkt ala "kontorstid"). Hade jag jobbat kontorstider och måste vara på plats på morgonen så hade jag nog cyklat!
 
Jag vill gärna bo nära någon form av natur. Skulle därför inte vilja bo runt St Eriksplan/Fridhemsplan tex, tycker det blir för mycket betong.

Kanske Kungsholmsstrand, Norrmälarstrand, Gärdet, Norra djurgårdsstaden, Södermälarstrand. Hornstull är fint också.

Jag bor i söderförort nu. Är lite trött på att bussen går hit, skulle gärna ha tunnelbana ända ut. Då skulle det vara perfekt :) det är alltså också ett krav, nära till tunnelbanestation!

Jag tycker att det är svårt att jämföra St Eriksplan med Fridhemsplan. Känns som natt och dag!
Helt olika klientel, olika hak, olika allt! På Fridhemsplan är det mycket biliga ölhak ala alkis, mkt mer löst folk som drar runt. St Eriksplan är lugnt, mest boende, mer caféer och restauranger.
 
Ja, ni som bor eller vill bo i Stockholm alltså. Eller ni andra, med pistol mot huvudet, vart skulle ni bosätta er? :D Samt framför allt, varför? Förutsatt att det inte fanns några ekonomiska hinder då. Jag funderar på att kanske flytta på min lilla boning men kan inte riktigt bestämma mig för vart i innerstaden jag vill bo.

Syrran bodde tidigare på Östermalm. Där trivdes jag :) har dock inte så stor koll på Stockholm måste jag säga :o
 
Ja det är ju viktigt att ta sig smidigt till jobb odyl. Vissa områden har faktiskt ganska dåliga kommunikationer trots centralt läge har jag märkt, typ Sofo har ganska långt till tuben tex. Sen är ju vissa busslinjer kaos om man ska åka i rusningstrafik. Min kompis bor vid Hornstull och är helt knäpp på fyrans buss som alltid är överfull och ibland bara åker förbi folk på morgonen.
Jag hade bott nära tuben/pendeln om jag ska ut på morgonen (även om det också kan vara kaoozzz.. jag är lyckligtvis inte ute och åker så mkt ala "kontorstid"). Hade jag jobbat kontorstider och måste vara på plats på morgonen så hade jag nog cyklat!

Ja, precis. Jag rör mig mestadels på Kungsholmen och Norrmalm så då är ju exempelvis områdena runt Vitabergsparken onödigt otillgängligt. Hur fint det än är där. Medan det går snabbare över från St. Eriksplan till "mina" delar av Kungsholmen än tiden det tar från Fredhäll som är samma ö. Så det gäller att tänka till lite. Jag värderar verkligen närhet och ett enkelt flow högt. Just nu är det ett himla hattande överallt :cautious: Jag kan komma på bättre saker att göra med min tid än att svettas på en fullsmockad innerstadsbuss som står stilla.
 
Jag tycker att det är svårt att jämföra St Eriksplan med Fridhemsplan. Känns som natt och dag!
Helt olika klientel, olika hak, olika allt! På Fridhemsplan är det mycket biliga ölhak ala alkis, mkt mer löst folk som drar runt. St Eriksplan är lugnt, mest boende, mer caféer och restauranger.

Men man ska ändå inte underskatta en stor stark på Hirschenkeller! :angel: :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 099
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 203
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 672
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp