Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också en klen rygg och axelparti sen innan (främst muskelspänningar) och var helt säker på att det skulle bli värre under graviditeten men faktum är att det snarare har blivit bättre under graviditeten än innan :confused:. Såklart har man små krämpor ändå men jag njuter så länge jag inte får väldiga besvär och fortfarande kan vara relativt aktiv :).

Skönt!

Började känna i ryggen rätt tidigt men inget som hindrade mig. Först nu som jag får tänka mig lite för och stanna upp oftare :) Hade samma när jag gick med dottern men efter hon var ute så har ryggen varit bättre än nånsin! För att som sagt sen börja kännas igen när jag blev gravid igen :p Men det stör mig inte supermycket. Jag är väldigt aktiv jämfört med många andra som är lika långt gångna som mig så jag är glad. Jobbigast är väl att inte kunna bära så mycket som jag vill på dottern. Tråkigt att avvisa henne för det mesta med att mamma får ont i ryggen. Men men, det är faktiskt inte länge kvar nu!!!!!!
 
@FengurLaugar Ja, det är tråkigt att man ändå blir begränsad som gravid. Om man inte har ont i ryggen så är magen ivägen eller något sådant. Det är dock upplyftande att man vet att det går över snart och belöningen är värt besväret :D!

En allmän fråga till er som har koll på barnvagn. Har börjat kolla runt och har hört både det ena och det andra om svängbara hjul. Vad är egentligen bäst? Vi kommer mest gå med vagnen på landsvägar så antar att små svängbara hjul som sitter tight i fram inte är något bra alternativ då. Men stora svängbara hjul som ändå sitter ganska brett isär? Tycker de allra flesta barnvagnar har svängbara hjul nämligen så det känns svårt att få tag i fasta till ett bra pris.
 
@FengurLaugar Ja, det är tråkigt att man ändå blir begränsad som gravid. Om man inte har ont i ryggen så är magen ivägen eller något sådant. Det är dock upplyftande att man vet att det går över snart och belöningen är värt besväret :D!

En allmän fråga till er som har koll på barnvagn. Har börjat kolla runt och har hört både det ena och det andra om svängbara hjul. Vad är egentligen bäst? Vi kommer mest gå med vagnen på landsvägar så antar att små svängbara hjul som sitter tight i fram inte är något bra alternativ då. Men stora svängbara hjul som ändå sitter ganska brett isär? Tycker de allra flesta barnvagnar har svängbara hjul nämligen så det känns svårt att få tag i fasta till ett bra pris.

De flesta vagnar med svängbara framhjul är låsbara :)
 
@Rhinos Vi vägrade svängbara hjul när vi köpte vagn åt dottern då vi bor på landet och mest går på grusväg eller landsväg. Har hört från kompisar att det inte är någon höjdare heller, men då har som en med framhjulen tätt. Vi har köpt en syskonvagn nu som det är stora svängbara framhjul brett isär på och den kändes bra att köra! Men det går även att låsa fast dom om det skulle behövas.
 
@FengurLaugar Ja, det är tråkigt att man ändå blir begränsad som gravid. Om man inte har ont i ryggen så är magen ivägen eller något sådant. Det är dock upplyftande att man vet att det går över snart och belöningen är värt besväret :D!

En allmän fråga till er som har koll på barnvagn. Har börjat kolla runt och har hört både det ena och det andra om svängbara hjul. Vad är egentligen bäst? Vi kommer mest gå med vagnen på landsvägar så antar att små svängbara hjul som sitter tight i fram inte är något bra alternativ då. Men stora svängbara hjul som ändå sitter ganska brett isär? Tycker de allra flesta barnvagnar har svängbara hjul nämligen så det känns svårt att få tag i fasta till ett bra pris.

Vi har bestämt oss för en Kronan duo S, stora svängbara hjul som enkelt går att låsa
 
@Lamborghini jag har valt södra BB /SöS denna gång. Är det ett patienthotell man hamnar på eller hur funkar det där?

Ja min BM sa så. Alltså gällande vanliga SöS. Kanske finns vanliga BB-platser också?

Hon rekommenderade oss Södra BB så vi provar väl med det, fast de har väl väldigt få platser? Där ligger man väl i samma rum från start till hemgång.
 
Dagens klagan:
Jaha om jag ska utgå från att de snittar mig på "första fullgångna tid" dvs inte 40 veckor utan då man anser barnet fullgånget och det tidigaste man väljer att snitta i Växjö -om det inte är några komplikationer så har jag exakt 7 veckor kvar nu -en evighet.(38+0).
Måtte jag bli snittad då pga mina foglossningar, tror jag snart skjuter mig själv snart annars :banghead: . Penisonärsligan kan numera inte ens stå upp och duscha, kommer inte i och ur duschen på övervåningen för egen maskin då det är ett sånt där alltiett dusch, bubbelbad, bastu osv, så är innerligt tacksam över den vanliga hederliga duschen på dass nere, kommer å andra sidan knappt upp och ned för trappen heller för att inte tala om soffan eller Saaben då den är ganska låg (ja eller normallåg) Pajeron kommer jag i och ur eftersom den är ganska hög (även det värsta pensionärsvarningen ju :angel:. Jag kommer i alla fall i och ur sängen hyfsat än då den är ganska hög och jag har en suverän teknik sedan jag satt i rullstol, värre att vända sig när man ligger i den, för det gör så jäkla ont.

Kommit till det läget att jag inte har koll längre då jag tar mina citodon och paraflex eftersom de inte har tillräcklig verkan. Så lyckades peta i mig 4 citodon med tre timmars mellanrum, började inte fundera på det förrän jag började känna mig lite snurrig i kupan och nu har jag sämsta samvetet ever -stackars lilla barn. Så snacka om senil, nu står både tabletter och schema mitt på köksön så jag inte kan missa att skriva upp klockslag. :cry: Skitkropp, skitgraviditet, skitvecka och skitmånad och skit med allting. Lika bra å bryta ihop redigt idag, så jag kan skriva min komplettering imorgon på ekonomitentan som ska vara inne den 9e.

- i jakten på min finska sisu som tagit oroväckande lång semester ämnar jag trösta mig med en kopp varm choklad med mintsmak..:up:
 
Den kan jag inte ens minnas att jag sett i butik här... vad anser du är bättre med den?

Körglädjen, priset, vikten, dämpningen, att den får plats bredvid hundburen i bilen... Allt utom varukorgen egentligen.

Men då bor vi i skogen och behöver en pansarvagn, mer eller mindre. Den här har liksom det som krävs för framkomligheten här hos oss, både när det gäller hjul och dämpning.
 
Körglädjen, priset, vikten, dämpningen, att den får plats bredvid hundburen i bilen... Allt utom varukorgen egentligen.

Men då bor vi i skogen och behöver en pansarvagn, mer eller mindre. Den här har liksom det som krävs för framkomligheten här hos oss, både när det gäller hjul och dämpning.

Är den mycket mindre än Kronan? Vi har en MIM-bur i bagaget (small kanske modellen kan heta) och jag vill gärna kunna ha kvar den.

Bor också på landet, men har bara 2,5 km till affären så det skulle vara kul att kunna gå och handla ibland.
 
Ja min BM sa så. Alltså gällande vanliga SöS. Kanske finns vanliga BB-platser också?

Hon rekommenderade oss Södra BB så vi provar väl med det, fast de har väl väldigt få platser? Där ligger man väl i samma rum från start till hemgång.

Ja, det ska vara mer familjärt, samma bm hela tiden osv! Jag hoppas verkligen verkligen jag för plats den dagen det är dags... Blev så besviken på förra förlossningen på Karolinska Huddinge, så hoppas denna gång blir bättre :)
 
Dagens klagan:
Jaha om jag ska utgå från att de snittar mig på "första fullgångna tid" dvs inte 40 veckor utan då man anser barnet fullgånget och det tidigaste man väljer att snitta i Växjö -om det inte är några komplikationer så har jag exakt 7 veckor kvar nu -en evighet.(38+0).
Måtte jag bli snittad då pga mina foglossningar, tror jag snart skjuter mig själv snart annars :banghead: . Penisonärsligan kan numera inte ens stå upp och duscha, kommer inte i och ur duschen på övervåningen för egen maskin då det är ett sånt där alltiett dusch, bubbelbad, bastu osv, så är innerligt tacksam över den vanliga hederliga duschen på dass nere, kommer å andra sidan knappt upp och ned för trappen heller för att inte tala om soffan eller Saaben då den är ganska låg (ja eller normallåg) Pajeron kommer jag i och ur eftersom den är ganska hög (även det värsta pensionärsvarningen ju :angel:. Jag kommer i alla fall i och ur sängen hyfsat än då den är ganska hög och jag har en suverän teknik sedan jag satt i rullstol, värre att vända sig när man ligger i den, för det gör så jäkla ont.

Kommit till det läget att jag inte har koll längre då jag tar mina citodon och paraflex eftersom de inte har tillräcklig verkan. Så lyckades peta i mig 4 citodon med tre timmars mellanrum, började inte fundera på det förrän jag började känna mig lite snurrig i kupan och nu har jag sämsta samvetet ever -stackars lilla barn. Så snacka om senil, nu står både tabletter och schema mitt på köksön så jag inte kan missa att skriva upp klockslag. :cry: Skitkropp, skitgraviditet, skitvecka och skitmånad och skit med allting. Lika bra å bryta ihop redigt idag, så jag kan skriva min komplettering imorgon på ekonomitentan som ska vara inne den 9e.

- i jakten på min finska sisu som tagit oroväckande lång semester ämnar jag trösta mig med en kopp varm choklad med mintsmak..:up:

Tycker verkligen synd om dig. Snacka om att drabbas av allt :( men varm choklad med mintsmak lät heeeelt okej ;)
 
Körglädjen, priset, vikten, dämpningen, att den får plats bredvid hundburen i bilen... Allt utom varukorgen egentligen.

Men då bor vi i skogen och behöver en pansarvagn, mer eller mindre. Den här har liksom det som krävs för framkomligheten här hos oss, både när det gäller hjul och dämpning.

Kanske får kika på den med... en stor anledning till att vi valt Kronan är för att sambon är lång och det är enda vagnen hittills där han inte slår i med fötterna när vi går lite snabbare. Men kanske är samma med denna :) Tack för tipset!!
 
Är den mycket mindre än Kronan? Vi har en MIM-bur i bagaget (small kanske modellen kan heta) och jag vill gärna kunna ha kvar den.

Bor också på landet, men har bara 2,5 km till affären så det skulle vara kul att kunna gå och handla ibland.

Vi har en Volvo V50 med MIM-bur som tar typ halva bagageutrymmet, och vagnen gick in när vi sköv in den lite på snedden. Hjulen är jättelätta att ta av om det skulle behövas :) (liggdelen får inte plats bak, men sittdelen fälls ihop med chassit och tar väldigt liten plats)

@Melisen
Maken är 190, inga problem för honom. Handtaget är reglerbart :)
 
Vi har en Volvo V50 med MIM-bur som tar typ halva bagageutrymmet, och vagnen gick in när vi sköv in den lite på snedden. Hjulen är jättelätta att ta av om det skulle behövas :) (liggdelen får inte plats bak, men sittdelen fälls ihop med chassit och tar väldigt liten plats)

@Melisen
Maken är 190, inga problem för honom. Handtaget är reglerbart :)

Hittar ingen info om återförsäljare här i Linköping :cautious: Får ge mig ut och snoka i affärerna...

Har en löparvagn också så kommer ändå ev köpa en babyinsats till den men då måste man ha henne vänd ifrån sig och vet inte om jag är så pigg på det. Hade ju vart toppen om den du köpt funkade! Tycker den är snygg med :)
 
Hittar ingen info om återförsäljare här i Linköping :cautious: Får ge mig ut och snoka i affärerna...

Har en löparvagn också så kommer ändå ev köpa en babyinsats till den men då måste man ha henne vänd ifrån sig och vet inte om jag är så pigg på det. Hade ju vart toppen om den du köpt funkade! Tycker den är snygg med :)

Det finns inte många återförsäljare i Sverige. Vi köpte vår på jollyroom, men jag tror att de är slut där nu. Provkörde den i en butik i Halmstad. Det går att beställa från Danmark, Tyskland, Polen, osv - men det är såklart bra att ha provkört först.
 
Angående barnvagn ... Vi tänkte köpa någon som finns på Blocket och som verkar ha rejäla hjul, är vi för lite petiga?
Är det någon vi ska tänka på?

Jag räknar kallt med att vi blir missnöjda med någon del av vilken barnvagn vi än har och då känns det bättre att betala lite mindre ... :D

Vi ska också titta på en kompis gamla barnvagn, inklusive babyskydd. Babyskydd skulle jag ju inte köpa begagnat av vem som helst men att köpa deras känns OK om vi gillar vagnen i övrigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 797
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 453
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp