Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick aldrig dom där täta, starka förlossningsvärkarna man "ska" ha heller så min livmoder behöver kanske lång tid på sig att klämma ut ungen :p
 
Hörrni, det börjar bli kallt här så jag
Måste fråga. Vilka är de bästa bröstvärmarna?

Var kan jag få tag på dem?
Kommer det att bli svindyrt?

Jag fick tips av @vilse lite längre bak i tråden så jag ska verkligen inte ta åt mig äran ;) Men jag köpte från http://www.minimundus.se/lista.php?kid=100-117 och är jättenöjd! Nu skulle jag verkligen inte klara mig utan dem. Bävar lite för hur mina bröstvårtor ska må under amning med tanke på hur de mår nu..
 
Vet inte om jag börjar få lite förvärkar nu. Känner som mensvärk ibland och det har jag inte känt sen tidigt i graviditeten och har mycket sammandragningar. Den här graviditeten är sååå otroligt likt den med dottern. Hade mycket sammandragningar även då och förvärkar tidigt.

Inte omöjligt! Jag har fått några gånger. Känns inte som vanliga sammandragningar plus att dessa kan komma utan att magen blir hård!
 
Inte omöjligt! Jag har fått några gånger. Känns inte som vanliga sammandragningar plus att dessa kan komma utan att magen blir hård!

Ja precis! Lärde mig sist att detta är förvärkar och inte ett dugg konstigt att man har det så pass tidigt. Sammandragningar (vanliga) är ju också en sorts förvärkar. Förvärkar är ju en piss jämfört med förlossningsvärkarna dock ;)
 
Ohlord, kom just på att jag tar examen om 10 dagar och har inte en aning om vad jag ska ha på mig :eek:. Får väl pinna mig ut till stallet och leta fram en jutevävssäck, klippa hål för huvud och armar och brodera dit nån liten blomma ;). Uschannamej.
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Jag och min man låg och pratade lite innan vi somna igår. Vi insåg då att vi är jäkligt oförberedda inför bäbis ankomst den här gången :p:eek:
Skillnad mot när vi vänta dottern. Då stod spjälsängen bäddad tidigt och alla inköp noga gjorda i god tid. Nu har vi massa kvar känns det som haha! Det börjar ju ändå närma sig så vi behöver ta tag i det för veckorna går i en vansinnig fart med jobb, barn, djur och husrenovering så snart är det mars ;)
 
Haha jaaa. Äsch jag har helt ok mammakläder att ta på mig, som är lite finare än typ jeans och top. Men att köpa något nytt och då ex.vis klänning för en examensceremoni som jag sen aldrig kan ha igen troligtvis känns ju extremt korkat. Det är skönt att vi tar examen nu och inte i juni, för jag har ju bara mörka kläder och det hade ju varit fiiint med en svartklädd begravningstant modell sumobrottare på mitten vs alla i fina vita klänningar ;)
(minns när min kompis tog sin sjuksköterskeexamen, de var alla verkligen klädda i vita typ studentklänningar, högklackat och hade sin ceremoni i domkyrkan) -vi ska ha vår i restaurangen på universitetet tackolov.

Har i alla fall bokat in en klipptid nästa vecka, så man inte ser ut som en rugguggla i huvudet -alltid något :up:
 
Jag och min man låg och pratade lite innan vi somna igår. Vi insåg då att vi är jäkligt oförberedda inför bäbis ankomst den här gången :p:eek:
Skillnad mot när vi vänta dottern. Då stod spjälsängen bäddad tidigt och alla inköp noga gjorda i god tid. Nu har vi massa kvar känns det som haha! Det börjar ju ändå närma sig så vi behöver ta tag i det för veckorna går i en vansinnig fart med jobb, barn, djur och husrenovering så snart är det mars ;)

Jag väntar bara på leverans av beställt babyskydd + isofixbaser. Behöver köpa blöjor samt tvätta upp babykläderna jag köpt (en hel del beg från tradera) samt hmm ja skruva ihop sängen. Annars finns alla grejer hemma redan och det är skönt. Insåg dessutom i morse att jag räknat fel på en hel vecka vad bm sa var tidigaste snittdatum ( 37+0) -vilket ju kan komma ifråga pga moderkakan och då har vi bara 6 veckor kvar :eek: hur nu det gick till. Går in i v 32 idag. Och du ska ju ha före mig :)
 
Jag väntar bara på leverans av beställt babyskydd + isofixbaser. Behöver köpa blöjor samt tvätta upp babykläderna jag köpt (en hel del beg från tradera) samt hmm ja skruva ihop sängen. Annars finns alla grejer hemma redan och det är skönt. Insåg dessutom i morse att jag räknat fel på en hel vecka vad bm sa var tidigaste snittdatum ( 37+0) -vilket ju kan komma ifråga pga moderkakan och då har vi bara 6 veckor kvar :eek: hur nu det gick till. Går in i v 32 idag. Och du ska ju ha före mig :)

Ah fast snittas du så tidigt så blir du ju garanterat före mig :D (jag som ville bli först :angel::D)

Vi behöver mest smågrejjer. Salvor till både mig och bäbis, bindor, amningsnapp, napp till bäbis, kolla läget med sängkläder, hämta kläderna vi ska köpa av vännerna, tvätta det som vi fått, få hem syskonvagnen, kolla sängkläder till vanliga vagnen + syskonvagnen (kan behöva köpa mer), blöjor behöver vi, höja spjälsängen och ta bort ena långsidan, sänka ryggstödet på babyskyddet, koppla ur airbagen på den "nya" bilen, köpa mössor för så små som är lite tjockare har vi inga.

Känns som den där BB väskan kommer packas samma dag som värkarna drar igång :D
 
Ah fast snittas du så tidigt så blir du ju garanterat före mig :D (jag som ville bli först :angel::D)

Vi behöver mest smågrejjer. Salvor till både mig och bäbis, bindor, amningsnapp, napp till bäbis, kolla läget med sängkläder, hämta kläderna vi ska köpa av vännerna, tvätta det som vi fått, få hem syskonvagnen, kolla sängkläder till vanliga vagnen + syskonvagnen (kan behöva köpa mer), blöjor behöver vi, höja spjälsängen och ta bort ena långsidan, sänka ryggstödet på babyskyddet, koppla ur airbagen på den "nya" bilen, köpa mössor för så små som är lite tjockare har vi inga.

Känns som den där BB väskan kommer packas samma dag som värkarna drar igång :D
Vaaa ska man packa BB-väska också? Så långt har jag inte tänkt än :o:D. Brukar lösa sig haha. Jag har sagt att oavsett vad som händer och sker på ultraljudet på onsdag så får bäbis hemskt gärna vänta till den 12 februari för jag har en examination den 11e. Kan jag inte göra den då så får jag vänta till maj/juni. Så skulle inte bli förvånad ett skit om LOAJ (Lagen Om All Jävlighet) slår till just då, jag menar, det behöver ju inte vara bäbis, man kan ju bli magsjuk, bilen pajja osv osv;)
 
Vaaa ska man packa BB-väska också? Så långt har jag inte tänkt än :o:D. Brukar lösa sig haha. Jag har sagt att oavsett vad som händer och sker på ultraljudet på onsdag så får bäbis hemskt gärna vänta till den 12 februari för jag har en examination den 11e. Kan jag inte göra den då så får jag vänta till maj/juni. Så skulle inte bli förvånad ett skit om LOAJ (Lagen Om All Jävlighet) slår till just då, jag menar, det behöver ju inte vara bäbis, man kan ju bli magsjuk, bilen pajja osv osv;)

Haha lite så tänker jag också. Det löser sig :D Vi är lite mer avslappnade den här gången kan man ju säga :angel: Börjar väl klia i mina fingrar när jag slutar jobba om 4 veckor och ska gå hemma och vänta på att något ska hända ;) Jag och dottern får väl pyssla och handla lite då.

Jodå, ALLT kan hända och särskilt när det absolut inte får hända :p
 
Jag gick länge och tänkte det är lugnt, vi hinner och fixade ingenting mer än köpt något bebisplagg som jag ramlade över. Sedan fick jag någon form av ångest när appen visade 40 dagar till bf för tänk om det inte var 40 dagar utan mycket mindre :nailbiting: så då inhandlade jag kudde, täcke och amningsbh. I tisdags (36+6 idag) inhandlades det sista inför ankomsten som blöjor, amningsinlägg, tvättlappar och sånt som kan vara väldigt praktiskt att ha hemma när man kommer hem med en liten bajsmaskin ;)
Så nu har jag handlat klart nu ska bara resten fixas som att skruva ihop spjälsängen och fundera ut var vi ska ha skötbädden. Just nu ser det ut som att blöjbytena kommer ske i soffan :o

Och förra gången var jag klar för längesedan ;)
 
Jag gick länge och tänkte det är lugnt, vi hinner och fixade ingenting mer än köpt något bebisplagg som jag ramlade över. Sedan fick jag någon form av ångest när appen visade 40 dagar till bf för tänk om det inte var 40 dagar utan mycket mindre :nailbiting: så då inhandlade jag kudde, täcke och amningsbh. I tisdags (36+6 idag) inhandlades det sista inför ankomsten som blöjor, amningsinlägg, tvättlappar och sånt som kan vara väldigt praktiskt att ha hemma när man kommer hem med en liten bajsmaskin ;)
Så nu har jag handlat klart nu ska bara resten fixas som att skruva ihop spjälsängen och fundera ut var vi ska ha skötbädden. Just nu ser det ut som att blöjbytena kommer ske i soffan :o

Och förra gången var jag klar för längesedan ;)

Haha ja det är stor skillnad mot sist :p Bra att du skrev amningsbh! Det behöver jag ett par nya och så ska jag skaffa aningslinnen den här gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 547
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 250
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp