Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi köpte ingen ny vagn till dottern heller @Retro Vi tycker det är alldeles för mycket pengar för man kan få riktiga fina för mycket mindre pengar. Bäbisen kommer få använda hennes vagn plus den här syskonvagnen vi köpt :)

MVH snålvargen ;)
 
Hur känns egentligen sammandragningar? Varit jätteöm i magen från och till idag i samband med att den blir väldigt spänd. Inte skönt alls :( Men kanske är något helt annat...
 
Hur känns egentligen sammandragningar? Varit jätteöm i magen från och till idag i samband med att den blir väldigt spänd. Inte skönt alls :( Men kanske är något helt annat...

För mig känns det som att magen blir som ett bältdjur, den blir hård som tusan (pansarmage) och ändrar liksom tyngdpunkt från neråt till mer framåt, och det blir obekvämt att gå. Det brukar gå över om jag står still en stund.
 
Hur känns egentligen sammandragningar?
För mig:
Lätta sammandragningar: Magen blir stenhård
Mellan sammandragning: Magen blir stenhård och hela magen "drar" nederdelen av magen (en punkt någon cm under naveln)
Onda sammandragningar: Som mellan, fast ännu mer, samt att det då gör ont.
 
Ja då är det nog sammandragningar iaf... nåt man ska bry sig om? Eller är det bara att bita ihop?

Kroppen förbereder sig för förlossningen så alla får mer eller mindre jobbiga såna! Är det även som mensvärk är det nån form av förvärkar.

Gör de ont "på riktigt" ska du uppsöka läkare.

Jag själv blir väldigt ansträngd o flåsig under dessa. Roligt när de kommer mitt i meningar, haha!
 
Senast ändrad:
När jag får lite rejälare sammandragningar så blir min mage alldeles spetsig/toppig eller som en strut nästan.. ser sjukt konstigt ut. Ibland blir den bara stenhård men fortsätter vara rund och ibland likt en kon..
 
När jag får lite rejälare sammandragningar så blir min mage alldeles spetsig/toppig eller som en strut nästan.. ser sjukt konstigt ut. Ibland blir den bara stenhård men fortsätter vara rund och ibland likt en kon..

Den blir mer och mer som en kon (vid sammandragningar) ju längre magmusklerna har flyttat isär, har jag nyligen lärt mig.
 
Nyss hemkommen från BM känner jag verkligen hur vi inte klickar alls. Hon har inte noterat vem jag är och hur jag lever mitt liv, och pratar bebisspråk. Skickade ett mail om att jag vill byta, hoppas det inte blir konstigt.
 
Nyss hemkommen från BM känner jag verkligen hur vi inte klickar alls. Hon har inte noterat vem jag är och hur jag lever mitt liv, och pratar bebisspråk. Skickade ett mail om att jag vill byta, hoppas det inte blir konstigt.
Jag bytte bm och det är det bästa jag gjort. Tyvärr har vi inte getts tid att ha det där första samtalet då man lär känna varandra som man har typ vid inskrivning men ändå det bästa jag gjort. Är så nöjd. Hon lyssnar, hör av sig om varje provtagningsresultat och är ganska cool överlag. Den första klickade jag inte med alls och hon hade hävdelsebehov av att veta mest -ehh nej funkar inte på mig då hon ville föreläsa om min bindvävssjukdom och hade åsikter om både det ena och det andra.
Skickade också ett mail om att jag ville byta och det har inte ifrågasatts alls. Varken då jag bad om det eller av nån av bm. Fick bara ett enkelt svar att: vi har bokat om din nästa tid till xx istället.
 
Tänker det är längesen vi såg listan så hivar in den senaste jag kunde hitta, checka gärna så den är korrekt :)

MARS
1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
21:e Magzzan 2:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
28:e Retro, 1:a barnet
 
Här spenderas femte dagen inomhus! Vi klättrar lika mycket på väggarna, jag och dottern. Hon fick problem med magen fre/lör natt, och springer fortfarande på toaletten dygnet runt, men är som vanligt annars, pigg glad och HUNGRIG på RIKTIG mat ;) Hoppas bara vi hinner ta oss till läkaren på vc smärtfritt sen :nailbiting:
Undrar vad det kan vara, vanlig magsjuka kan vi stryka från listan då det inte förekommit något kräks, och det hållit i sig så länge nu... Och utomlands var vi i juli så om hon fått någon bakterie därifrån, borde hon varit sjuk för många månader sedan.
Tack gode för Netflix och viaplay!
 
Ändrat BF efter UL

MARS

1:a Lamborghini, 2:a barnet
2:a FengurLaugar, 2:a barnet
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, troligen en flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
22:e 1887, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
 
Vet inte om jag börjar få lite förvärkar nu. Känner som mensvärk ibland och det har jag inte känt sen tidigt i graviditeten och har mycket sammandragningar. Den här graviditeten är sååå otroligt likt den med dottern. Hade mycket sammandragningar även då och förvärkar tidigt.
 
Vet inte om jag börjar få lite förvärkar nu. Känner som mensvärk ibland och det har jag inte känt sen tidigt i graviditeten och har mycket sammandragningar. Den här graviditeten är sååå otroligt likt den med dottern. Hade mycket sammandragningar även då och förvärkar tidigt.
Oj, förvärkar redan? Visste inte att man kunde få det så långt innan förlossning, om det inte är så att bebisen vill ut tidigare.
 
Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag efter att ha legat på soffan pga sammandragningar hela dagen igår. Körde precis sambon till jobbet och sammandragningarna kom igång direkt, fan så tröttsamt. Känns som nån spänner åt ett bälte hårt över magen och så ont i ländryggen, men det ryggont håller iofs i ganska långa perioder så kanske helt enkelt bara är vanligt ryggont... blä, känner mig gnällig och har dåligt samvete för jobbet :(
 
Oj, förvärkar redan? Visste inte att man kunde få det så långt innan förlossning, om det inte är så att bebisen vill ut tidigare.

Finns väl olika grad av förvärkar och när man får som mensvärk är det en del av det har jag lärt mig. Hade det plus mycket sammandragningar med dotter också typ såhär tidigt som sagt. Livmodern tränar för fullt! Men dottern kom dagen före bf så tidig var hon ändå inte ;)
 
Hörrni, det börjar bli kallt här så jag
Måste fråga. Vilka är de bästa bröstvärmarna?

Var kan jag få tag på dem?
Kommer det att bli svindyrt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 549
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 269
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp