Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

+ aneka

jag borde nog släppa det dåliga samvetet. Hellre en arg tjej än en översprungen, så sant så! :idea:

Sannolikheten att någon skulle komma traskande genom skogen och röva bort Vera är nog inte så stor. Kommer någon längs vägen så ser jag det.

I källaren är jag titt som tätt....
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

(gissar att det är mig du menar, annars blir det pinsamt)

Tack så mycket, det är kul att få beröm :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Ja jag kan sakna att kunna springa in snabbt på ica eller någon annan affär utan att behöva ta en kundvagn jämnt eller kånka med vagnen in i våra icke anpassade affärer på stan. Jag får passa på att åka iväg och handla sen när Milton går på dagis innan mini har tittat ut :D passar bra att åka och köpa julklappar då. :) för allt sånt måste vara klart innan mini tittar ut!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag är imponerad över er som orkar jobba öht !
Fast det är inte särskilt jobbigt att sitta på en skrivbordsstol. ;) Ett rörligt jobb hade jag inte klarat nu. Hade en del revisioner inplanerade, men jag insåg att det inte funkar att springa runt i fabriken.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det är därför jag har tänkt hinna med en sväng till ullared, då ska jag inhandla det mesta av barnens julklappar :)
Redan i påskas sa jag till att i år firas julen hos oss. Jag har inte tänkt åka runt med tre barn i bilen plus en massa paket.
Visserligen blir det förmodligen bara mina föräldrar och syrran med sambo och ev min morfar, men det räcker för oss.
Svärmor tror jag inte kommer i december igen, det ska vara iaf vi kör dubbeldop, sambons 40 års fest plus bröllpo på samma gång då :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag kommer in lite trögt efteråt och säger vilken häftig tårta! :laugh:

Jag lämnar också barnet ensam inne sovandes om jag är själv och ska gå ut till hästarna. Jag är nog inte direkt orolig av mig vid såna tillfällen. Vagn och hästar skulle jag däremot aldrig våga gå med tillsammans.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Hej alla fina!! Bara slinker in lite snabbt :D Tänkte höra vem som startar ny tråd? Kom ihåg att det ska vara tråd nr 17, har för mig att det blev fel i denna tråd som egentligen ska vara nr 16, kan ha fel?
Jag hinner tyvärr inte, orkar inte göra det med iphonen helt enkelt ;)
Har precis läst ifatt (håller med oregano, underbart att få lite mer liv i tråden!!)
Kram på er!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag har ju alldeles glömt bort att berätta att igår och idag har det gått superbra på dagis för M, hon har varit ledsen vid lämning men det har gått över fort och sedan har hon varit ikring och lekt med andra barn under dagarna både ute och inne :D Sååå härligt att hon verkar gilla det nu, idag sa de oxå att snart kanske de kan testa att hon ska sova där igen :) Det skulle vara skönt för det blir så jäkla dyrt att köra varje dag då vi har ca 1 mil enkel resa.

Annars så har vi idag vart iväg och shoppat hästgrejer till min mamma och M älskar verkligen Hööks :D
Hon sprang omkring som en tok och tittade och kände på allt, speciellt borstar och luddiga eller glittrande grimmor var skoj då klappar hon på dem och låter "AAAhhhhhhhhh" vilket betyder typ fint/mysigt/bra :D
Hon hittade även en öppen säck med foder som var intressant men sambon hann stoppa henne innan hon smakade iaf ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag har också tänkt flera gånger att vi måste se till att det blir tråd nr 17 nästa gång! :laugh:

Sen tycker jag fortfarande att alla syskon ska finnas med på samma sätt som vårbarnen, dvs på egen plats under rätt månad. ;)

Men jag sitter också bara med iPhone och orkar därför inte heller starta nån ny tråd.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vad skönt att det går bättre på dagis nu! Men vad långt ni har att åka! :eek: Jag inser att vi är lyckligt lottade som har dagis så otroligt nära. Men det ÄR bra trångt med 40 barn i en vanlig villa med tillhörande vanlig villaträdgård. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Då har fodervärden ringt och sagt att hon kommer att flytta och inte kan ha kvar hästen. Hon flyttar ev eredan om en månad...
Mitt enda hopp är arr en annan tjej som ridit honom vill ta över honom. Jag kan inte ta hem honom, här har han inget sällskap och jag som inte hinner med en häst kan inte skaffa en till som sällskap.
Vad gör man då med ett halvblod som ska fylla 27 ? Jo ni gissar nog hur mina tankar går :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vad tråkigt med fodervärden :( hoppas den andra tjejen har tid att ta honom så att du slipper ta det tunga beslutet nu!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jo, det är ju tyvärr så att vi bor ganska off även denna gång och då blir det ju en bit...
Men jag är väldigt nöjd med dagiset och det är ju mest nu när vi inte har några jobb som det blir så långt och "fel" får vi jobb åt det hållet så blir det ju iinte samma sak.
Men nu när det går så bra så kanske vi kan minska till 3dagar/vecka igen och det gör ju ganska stor skillnad på bensinräkningen, man får verkligen planera åkandet nu :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Åh ska ni gifta er? Det har jag missat. Grattis :laugh: Säg till när du ska till Gekås, då tittar jag gärna förbi på en fika om jag inte jobbar.

Men så tråkigt med pållen :( håller tummarna att den andra tjejen kan ta honom. Är han pigg och så för övrigt?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Sambon sa iaf det när vi var och pratade juridik på banken :D

Pållen är pigg och fräsch, har blivit lite stel sen han kom till henne men att rida dressyr och uteritt blandat med enklare hinder är inga problem.
Jag såg honom riden senast i somras när "min" stalltjej red ett ordentligt dressyrpass på honom utan problem.
Nu håller jag tummarna för att den andra tjejen som med ridit honom en del kan ta över honom.

*kl*

Nu sitter jag med en trött A i soffan och väntar på att de ska bli färdiga i rummet. Det är svårt att natta A när de sågar och spikar i rummet bredvid.

Är det någon här vars barn haft urinvägsinfektion? A:s blöjor luktar riktigt illa, och lite gnälligare än vanligt är han. Funderar på att försöka ta ett urinprov och köpa stickor på apoteket för säkerhets skull.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

*kl*

Nu har jag orkat plocka fram datorn så kan fixa nya tråden. Ingen som minns på vilken sida senaste bf listan ligger?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp