Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det är väl det som är skillnaden på oss då, för mig betyder deras inlägg som vi diskuterar något helt annat än vad det gör för dig. Speciellt som det fanns några sådana här gubbar med i inlägget ;)
Plus att efter två år här inne så "känner" vi varandra och vet vilken typ av stil de olika personerna har när de skriver.
Jag kan vara ganska ironisk, hemma har vi en rå men hjärtlig ton mellan varandra. Skulle du höra våra samtal här hemma så skulle du säkert klassa oss som missbrukande misshandlare eller något.

Ja, jag vet. Att någon brukar köra i samma stil gör det inte ju roligare när det kommer ytterligare en kommentar i samma riktning. "Rå men hjärtlig" är en sak, att ägna sig åt att förstärka trista fördomar är något annat. Fördomar som varje vettig människa skulle önska försvann, snarare än att tycka det är roligt när de blir starkare.

Vad har man som kvinna att vinna på att se till att kvinnor uppfattas som manipulativa shoppinggalningar? Vad är det roliga i det? Det är ju precis såhär, i vardagen, som normer skapas och upprätthålls. Och då kan man ju reflektera lite över vilka normer man vill bibehålla och förstärka, och vilka man vill förändra.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Bläsh jag är nog världens tråkigaste mamma idag. Jag ligger i soffan under täcket och är allmänt slut och trött. Milton härjar runt. Tur nog så klara han av att roa sig själv väldigt bra! När sambon kommer hem ska vi slänga en massa skräp men jag vill helst bara sova. Är tacksam att jag inte behöver sitta på ett jobb och nicka idag iaf.

Dagens erkännande och gnäll från mig :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag hade aldrig orkat vara ensam hemma med V hela dagar nu. Det räcker gott och väl med de två timmar som blir efter dagishämtningen. Han är väldigt mammig och klängig då och det är jättesvårt att få nånting gjort. Tidigare har jag kunnat ta fram selen och satt honom på ryggen, men det går inre längre. Gjorde det i förrgår och det fick jag bittert ångra. Låg på soffan med mage hård som ett bowlingklot resten av kvällen.

Och det är 8 veckor kvar... Det lär ju bli värre. Har tänkt att han ju måste kunna leka själv, men jag får så dålig samvete när jag inte ägnar honom så mycket uppmärksamhet som han vill ha. Vill inte att han ska tro att jag inte tycker om honom. :( För så fort maken kommer hem tar han hand om honom till nästan 100%.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

KL

Nu är jag äntligen klar med tårtbeställningen. Tyckte först att det skulle bli enkelt att slänga ihop tårtan, men ju mer jag funderade och kollade upp desto större blev klumpen i magen. Men jag tror sjutton gubbar att jag rodde hem det. :banana:
Så får jag lov att presentera "En välanvänd lagbok"

CIMG5793.jpg


CIMG5782.jpg


CIMG5786.jpg


Min svägerska ska bjuda på fika på jobbet.....:D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

När S hade krupp (vi var på akuten 2 nätter i rad) och det var bland det värsta vi varit med om, lider verkligen med er! S hade "bara" krupp 2 nätter, sen blev hon bättre. Fortfarande rosslig, men hon klarade av att sova.

Fick ni samma tips som vi? Sova så upprätt som möjligt, ut i friska luften vid kruppanfall eller ställa sig framför kylen/frysen om det är pissväder ute.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

4-5 månader. Min syssling mådde precis likadant, så det verkar vara något som går. Hon är i v. 8 (skiljer 5 v på oss den här gången också. :D ) och är redan sjukskriven igen. :(

Haha, jag kommer snart också att behöva kräkskydd. Först nu har jag fått bort stanken från S stol btw, hade en burk med ättika i bilen också. :) sambon undrade vad jag höll på med, sa att jag läst det på buke och då suckade han bara. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Sambons agg mot buke har minskat drastiskt sedan det tog mig 23 minuter att få reda på var i sverige han var som barn med hjälp av ett foto. Han hade inget minne av vilken stad eller något bara att det var mycket vatten och skog :D
La ut ett foto på ett hus han tagit, det var en skylt framför huset så att man kunde förstå att det inte var ett vanligt bostadshus.
Som sagt var, knappt en halvtimme senare hade jag en länk med mera bilder :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

:D

Fylld med hemmagjord jordgubbssylt och glasskräm, dvs grädde och marsánsås blandat.
Citrontårtbotten.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Fast det går bra dom flesta dagar. Men gissar att det va ridningen igår och alla uppvak inatt som gjorde att jag va helt utslagen i fm. Men nu har jag faktiskt orkat sminka mig och fixa håret :p Milton brukar komma med leksakerna till soffan om jag ska leka med honom :D sen kommer han och gosar ofta så han känner sig nog älskad fast jag inte sitter med honom på golvet.

Måste du göra så mkt när du kommer hem då? Kan du inte bara sitta ner och gosa och sen när make/pappa kommer hem så kan du göra det som skulle göras? Gissar att det är maten eller blir det försent då?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

+ aneka

:D Tack

Kl

Alltså jag måste fråga er som har hästar.
Nyss så sprang jag ut och tog in hästarna från hagen, medan Vera sov på altanen (inglasad och över marknivå), babyvakt använde jag förstås. Men jag känner mig så dålig när jag gör så. Jag får värsta mardrömstankar om att huset börjar brinna/någon kommer och tar henne osv.... Jag var borta ca 4 minuter.... Jag kan inte ta med Vera, i så fall i barnvagn som jag kör samtidigt som jag går med hästarna :crazy: Hagen ligger på andra sidan vägen ca 100m bort från huset.

Ska jag släppa mina skuldkänslor eller hur gör man?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Alexander underhåller sig väldigt bra själv när vi är ute, finns det bara en vattenkanna och vattentunna i närheten är han nöjd ;) Om man hinner plocka bort blommorna på kryssbollen eller rycka upp den planterade ljungen innan mamma kommer och stoppar en, då är lyckan fullkomlig.
Och ibland finns det en katt eller höna att jaga. Tuppen är inte lika rolig för den bryr sig inte :D
Inne är det svårare, hans nya favoritsysselsättning är att jaga hunden med lära-gå-vagnen. Vilket han naturligtvis inte får för oss. Och tömma kylskåpet är med roligt. Vi har inte hittat den bästa lösningen för att barnsäkra det. Handtagen går hela vägen uppifrån och ner (vilket vi inte tänkte på när vi köpte det) Nu har jag en bygel som gör att det bara går att öppna en liten bit iaf.

Som vädret har varit nu har jag inte den minsta lust att vara ute, vi får hoppas att väderrapporten från radion stämmer för enligt den kommer solen på fredag och stannar minst över helgen :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Släpp skuldkänslorna ;)

Jag var precis nere i källaren och fixade småved till köksspisen. A ligger och sover på ovanvåningen.
När jag hade hästen hemma var jag ute och släppte ut/in eller fodrade medan han sov. Det är säkrare i sängen än att vara med mamma vid sådana tillfällen.
Även om han skulle vakna så kommer han ingenstans (inte ännu iaf, peppar peppar) och hellre en sur unge än en som blivit översprungen av hästarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag försöker göra så lite som möjligt, men maten måste jag nästan fixa. Maken kommer hem ca 17:15 och det blir för sent om han ska göra det då. Ibland börjar jag och så får han ta över, men bäst för Vilgot är om vi äter då precis efter 17 eftersom han äter mellis kl 14.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag tycker du ska släppa det dåliga samvetet. Du hör ju i babyvakten om något skulle hända. Då känns det mer farligt att gå med barnvagn och häst tycker jag.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag är imponerad över er som orkar jobba öht !

Jag har iaf förmiddagarna ensam och kan fixa lite hemma i min egen takt/vila och när A kommer hem så sover han. Denna vecka har varit fullt upp på förmiddagarna, samtidigt är det skönt att kunna göra ärenden utan barnvagn ;)

Idag har jag hämtat hem min babytravel syskonvagn, nu fattas bara babyskyddet och min babybay-säng.
Det är iaf en sak att kryssa av från listan.

Jag tänkte hinna med en sväng till Ullared innan förlossningen, någon mera som har vägarna förbi?
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 713
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 649
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp