Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Första gången hon provade avokado tyckte hon att det var jätte äckligt men nu går det också i :)
Isabellas problem är bitar, smaken är det inte fel på därför har jag aldrig tänkt tanken på att ha frukt i.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jo jag vet, men det vill nog inte affären veta av i första hand.

Nu har jag tagit in vagnen och undersökt den. Med all säkerhet har spärrknappen tryckts in när jag fällt ihop den eller lastat den i bilen. Nu sitter hjulet fast igen. Den delen är ner mot golvet när vagnen är i hopfälld, så orimligt är det inte.

Men var uppmärksam på det, ni som har en Spirit 3S!
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Mikaela är inte heller förtjust i bitar men det går lättare med bitar i burkar än hemlagat.

Men typ 2cm spaghetti är en stor favorit, spaghetti är ju minimal risk att sätta i halsen :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ebba har ätit pyttipanna idag... Krögarpytt ;)
Här är det tvärtom alla andra barn. Så länge det är i bit är det intressant. Så nu äter vi mest bitmat och välling...
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kl
Vet. har ringt nu. Värdena var lika dåliga som för en vecka sedan. Vi ska avvakta vad den fullständiga analysen säger. Men det ser ju inte lovande ut.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Får hon plocka själv som nu till kvällsmat: köttbullar, morötter och mini-pastasnäckor fungerar det jätte bra med bitar men så fort de kommer på en sked så måste det vara sås till bitarna! Lunch vill jag gärna mata henne för då vet jag att hon får i sig ordentligt.
Krögarpytt skriver vi upp på en liten notis :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kl
Vet. har ringt nu. Värdena var lika dåliga som för en vecka sedan. Vi ska avvakta vad den fullständiga analysen säger. Men det ser ju inte lovande ut.

Vad tråkigt :( jag tror jag har missat hur gammal katten är? Tänker ni medicinera eller?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Läste precis på FB att AKB verkar vara inlagd med sin Snoddas... Dropp nr 2 skulle vara klart om ngn timme till :(
Krya på er där borta!!!!

Ja, det stämmer.
Vid fyra snåret i morse åkte vi in akut, de ville skickat en ambulans. Men eftersom den hade behövt åka 2,5 mil för att hämta och att det inte va superakut så valde jag att åka själv med Oscar. Och själv va jag då sambon låg i magsjuka.
Han hade då haft feber sen i måndags. Diarré och kräkningar sen i tisdags.
Hade även inte kissat på 12 timmar.
Men efter vätskeersättning, blodprover och kopplad till dropp i 6 timmar så har han äntligen kissat en gång. Och huden klarade "nyp"-provet.
Nu är han fortfarande slö, men de tyckte inte det fanns nån anledning till att stanna sålänge han dricker och kissar.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Han e inte så gammal, runt 8. Är inte särskilt överviktig o har inte visat särskilt mycket. Så förhoppningen var att det skulle räcka med tabletter o diabetes foder.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

:( Tråkigt... Känner ni att ni orkar med att ta behandlingen? Är det bra bra prognos?
JAg var ju iväg med min hund i onsdags och då kom vi fram till att medicinera med cancermedicinerna var inget alternativ. Det kunde vara skadligt för Ebba... Och ha en hund som inte får umgås med familjen är ju mindre kul :(
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Fy vad tråkigt, det är jobbigt med sjuka djur. :(

...och sjuka barn för den delen med. AKB, skönt att höra att ni fått upp vätskebalansen lite i alla fall och att ni fått komma hem. Tips om O inte orkar dricka eller tröttnar är att göra egen isglass. Mixa halvtinad frukt eller bär, eller blanda vatten och de fruktdrycker som finns på barnhyllorna på typ Ica och frys.
Melon är också bra! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ja, det stämmer.
Vid fyra snåret i morse åkte vi in akut, de ville skickat en ambulans. Men eftersom den hade behövt åka 2,5 mil för att hämta och att det inte va superakut så valde jag att åka själv med Oscar. Och själv va jag då sambon låg i magsjuka.
Han hade då haft feber sen i måndags. Diarré och kräkningar sen i tisdags.
Hade även inte kissat på 12 timmar.
Men efter vätskeersättning, blodprover och kopplad till dropp i 6 timmar så har han äntligen kissat en gång. Och huden klarade "nyp"-provet.
Nu är han fortfarande slö, men de tyckte inte det fanns nån anledning till att stanna sålänge han dricker och kissar.

Usch... vad jobbigt :( Lilla Oscar, hoppas han piggnar på sig snabbt nu.

Han e inte så gammal, runt 8. Är inte särskilt överviktig o har inte visat särskilt mycket. Så förhoppningen var att det skulle räcka med tabletter o diabetes foder.

Katt i sina bästa år då kanske man kan säga?
Eftersom du skriver att förhoppning var så verkar det inte bli så eller?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

kl

Livar upp den nya tråden med lite nya bilder på Mikaela snart 9 månader...


Mosad potatis smakar bäst när man får äta själv
DSC02384.JPG



Men strupor är inte helt fel det heller...
DSC02382.JPG
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jo... det är nya grejen, det och att "munprutta" så det sprutar dreggel över alla som kommer närmare än 2 meter :D
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*

Här är en till som inte äter om det inte är bitar.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Och på vårat BVC så sa de försök med piggelin om de är sjuka. Det viktiga då var att de fick i sig något. Om det var socker då kvittade...
Och jag håller nog med. Hellre att ungen glufsar piggelin än att den inte äter alls...

Vilken tur att vi har så bra sjukvård i Sverige att det bara är att åka in o få hjälp iaf :) O skönt att Snoddas mår bättre :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 643
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 736
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 816
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 498
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp