Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag kommer gärna, men har glömt bort datumen, var det 8.9.10?

Jag är ganska blyg också, pratar på tok för fort och hoppar över ord när jag blir nervös och skrattar högt. Så att ni vet. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Är du kall om fötterna? Är det därför???

Grejen är att det är likadant på sommarn med. Har alltid varit så sen jag började rida nån gång på stenåldern.

Ska försöka hoppa av på stolen jag har när jag kliver upp, men kusen står sällan helt still:D

*kl*
Är lite sugen på att med dra upp till Västerås. Men jag är med som Lottch säger, alldeles för blyg. Stammar, byter plats på orden i en mening.
Och så är jag så tjock att jag inte vet vad jag kommer kunna ha på mig för att (försöka) dölja allt men ändå känna mig bekväm :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kn: varning äckligt

Bläh! samtliga medlemmar i familjen verkar ha drabbats av vinterkräksjukan. Och jag som inte ens trodde jag kunde få den. Eller om det är ngt annat magelände. A är ganska pigg men dålig i magen och ibland far mindre andelar av middagen ut i fel ände. Jag är eländig men funktionell, min man är helt hopplös :mad: alltid sjukast och eländigast, spyr som en räv och bara sover.

Egentligen är det väl mest synd om honom, men varför blir jag aldrig så sjuk :devil: (iofs ska jag väl vara glad över det :D)

Iofs begränsar sig min andel till ont i magen, trötthet o lite yrhet, inget massa äckelpäckel här inte ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Haha! Du låter ju som en rolig en! :rofl: Jag är också tokblyg och det kan yttra sig på lite olika vis beroende på vem jag träffar. Ja, det var 8-9-10 och jag har för mig att Aneka bara kunde två dagar och helst en av dom. Är det något datum som passar dig bäst?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Just nu sitter Vilgot i sin "lekhage", dvs fastspänd i sin matstol med kattleksaksvippan i handen. Sen står stolen så han ser vad jag gör i köket. Det brukar underhålla honom ganska länge. I nödfall kan man ge honom något ätbart, så är han snäll ett tag till.

Så gör jag med, och när prylen åkt ned på golvet tre gånger byts den ut mot ngt annat. Träslev, spagettifångare eller ngt annat (men jag är förbjuden att ge honom äggskäraren för då tror min man att han skär av sig fingrarna :p, jag tycker den plingar så mysigt)

Nej jag har aldrig haft ont i fötterna när jag hoppat av hästen. Men ett tag hade jag faktiskt ont i fötterna när jag gick ur sängen på morgonen, haltade runt som en enbent höna tills blodet började röra sig. Det hände när jag var gravid, ett tag efteråt och när jag åt p-piller tidigare. (p-pillren gjorde mig förresten till en hemsk (och ynkligt ledbruten) människa så jag fick sluta med sådana.) Men jag rider ju inte så mycket som ni gör heller. Är det lika illa om du ridit lätt mycket? Du kanske sitter på någon nerv i rumpan? eller insidan av låret, eller har en skarp kant på sadeln som stänger av blod.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

*kl*
Här har vi sjukstuga, känns som att det aldrig tar slut. :( Först fick Stella 3-dagarsfeber, sen blev sambon kräksjuk. Igår var det min tur med vinterkräksjukan, och nu är Stella jättedålig. :cry: Har knappt ätit sen igår morse, får inte i henne mkt vatten eller vätskeersättning heller... Två rejäla spyor sen i fredags och dessto mer bajs :(

Håller helt ärligt på att gå sönder själv av oro, det är vedervärdigt att inte veta vad man ska göra. Tänkte ringa 1177 alldeles snart iaf, förmodligen säger dom det vi redan vet - fortsätt med vatten och vätskeersättning hemma. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Är lite sugen på att med dra upp till Västerås. Men jag är med som Lottch säger, alldeles för blyg. Stammar, byter plats på orden i en mening.
Och så är jag så tjock att jag inte vet vad jag kommer kunna ha på mig för att (försöka) dölja allt men ändå känna mig bekväm :grin:
Äh, så illa är det nog inte. ;) Du är också hemskt välkommen om du vill! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Stolen fungerade för fyra veckor sen, men efter att krypandet upptäcktes har det inte varit i närheten av roligt längre. Nu är det fullt ös medvetslös hela tiden. Har aldrig varit såhär trött i hela mitt liv, haha.

Prova kanske att öppna ett köksskåp (inte det med järngrytorna...) och se om allt rivs ut under 20 minuter.

Är inte så blödig, hade en idé om att jag inte borde äta kött om jag inte kunde skjuta djur (i ngn principiell och extremdjurvänlig forntid), men insåg att jag inte ville ta jägarexamen ändå. Tänk om jag missade :cry: och djuret blev skadat.

Jag har däremot stora problem med att mala kött, tror jag. En faster som är bonddotter fick älgkött av pappa och jag skulle få lite om jag hjälpte henne att mala. Men hon skar inte bort de väldigt illaluktande hinnorna som var helt bubbliga. Jag klarade inte av lukten av dem alls och även sedan jag fryst köttfärsen och tinat den och lagat till den inbillade? jag mig att jag kände lukten av hinnorna. Jag klarade inte av att äta ngt av den alls.
(antagligen brukar man vä mala ned de illaluktande vidrigheterna och antagligen går det inte att känna lukten sedan men bläh!)

(med tanke på att jag hämtat köttet med pappas bil, 7 mil bort, och kört det till henne inser jag att det dessutom var knäppt att jag bara skulle få malt kött och bara om jag hjälpte mala och inte fick bestämma om jag ville ha hinnor. Men jag antar att man bör uppfostra 19 åringar också, eller ngt)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

På vårt bvc sa dom tom att vi skulle ge piggelin. Allt för att få i socker o vätska...
Det är inte så kul att sitta isolerad på sjukhuset så försök med allt...
Krya på er!!!


AKB! Är vi samma människa??? Jag känner PRECIS likadant faktiskt. Och jag är sååå besviken på mig själv att jag inte gjort ngt åt det ännu....
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Du är inte dålig! Jag läste nånstans att från 1 års ålder är njurarna färdigutvecklade (eller iaf välutvecklade) att de klarar av saltet, men att salt ändå bör konsumeras med måtta. Men det där händer ju inte natten till 1-årsdagen direkt. Säkert tål de en del salt redan nu och tänker man bara på vad man ger så är det nog inga problem. Håll koll på att det totala intaget per dag inte blir för stort.

Det verkar som att de ibland blandar vad som är nödvändigt att göra för barnets definitiva hälsa och vad som är lämpligt att göra för att vänja barnet vid en god hälsa resten av livet. De borde dela det i två delar så man visste.

För konsumera salt med måtta låter ju exakt som det de säger till alla, i allmänhet.

Det var ju definitivt så med graviditeten, ett-:devil: blandande av det som var nödvändigt för att barnet skulle klara sig och må bra och av saker som de tycker befolkningen i helhet ska göra och som de nu kan sprida lite moraliskt till känsliga personer - som tex ät bara lättmargarin, lättmjölk, lättost, havrekli och fullkornsbröd.

Vi ger lite köpt bröd o leverpastej ibland, ngn gång i veckan, i alla fall och tror inte han dör av det. Hoppas.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Du är nog min skånska tvilling. Och Juzzzens karl är min sambos tvilling :D
Tycker det hon beskrivit ibland stämmer in där ;)


*kl*
Låter lockande att åka uppåt. Kommer jag att vara en barnaplågare om jag kör Oscar 60 mil på en dag:confused:
Han har oftast inget emot att åka med i bilen, sover för det mesta eller knaprar på en majskrok.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag tänker varken råda eller avråda dig till det, men du är som sagt välkommen om du väljer att göra det. (Knäppgök! ;) Jag hade aldrig åkt så långt fram och tillbaka på en och samma dag, men det är tur att alla inte är som jag! :p)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

På tal om åka bil, "tappar" Oscar huvudet i bilstolen? Det gör Isabella trots att jag lutar henne :(
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag åkte 60 mil på endag(enkel resa)med Milton när han va 4v och det gick bra! Men då sov han ju större delen av dygnet.

Oregano: Ja det va jag å jag träffas gärna den 10:e så slipper vi stressa hem! :) Om det passar er andra? 8 funkar inte alls för oss och 9 är igt bokad men det kan hoppas över om 10e inte funkar. :)

Lottch: jag kommer också vara jätte nervös och svammla ihop allt jag talar om så ni får ha överseende med mig också! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jo, det händer. Men inte lika lätt som när han satt i Britaxen vi hade ett tag.
Men eftersom jag har honom jämte mig i bilen så lutar jag bara tillbaks huvudet så stannar det oftast kvar där.
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Okej, då säger vi den 10:e! Jag skickar pm till er. Fast inte ikväll. Nu ska jag kolla på Ullared, sen ska jag sova! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Btw så vill jag tipsa om secret bithday som anmälningstiden går ut för ikväll! Skulle vara kul om några fler ville vara med! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag har också stolen bredvid mig men idag tappade hon huvudet hela tiden fast jag satte upp det om och om igen.
Idag var hon iofs extra trött så det kanske hör ihop.

aneka: 10:e passar egentligen mig bättre också :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Men hur orkar du hålla kvar när dom brallar när du tömkör?? Jag har stora problem att hålla min shettis när hon brallar runt och kröker på nacken och plöjer på :o, visst har jag en försvagar nacke och skuldror, men ärligt, jag tycker det är jobbigt när hon hittar på bus, framför allt vid tömkörningen.

Jag håller helt med dig vad gäller kött. Min sambo jagar ju en hel del och vi äter mestadels viltkött. Jag gör inte vid det, inte sambon heller, utan vi får hans kött fixat av någon, vet inte riktigt hur det fungerar :D Tycker, precis som du, att det känns så mycket bättre att äta den typen av kött - man vet att djuren har haft det bra och dör relativt smärtfritt utan en massa stress och konstigheter =)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 812
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 492
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp