Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten sådan där nyfiken fråga. Alla dessa roller (onda som goda), går det att säga vilka som är mest vanligt spelade? Är någon av rollerna mer viktigt att ha med i en lek än någon annan (typ nyckelroll)?.

Hängde någon med, kanske blev svårtolkat vad jag menade?
 
En liten sådan där nyfiken fråga. Alla dessa roller (onda som goda), går det att säga vilka som är mest vanligt spelade? Är någon av rollerna mer viktigt att ha med i en lek än någon annan (typ nyckelroll)?.

Hängde någon med, kanske blev svårtolkat vad jag menade?
I stort sett alla lekar finns det:

Ulvar
Bybor (fast jag har varit med i lekar utan)
Ängel

Att ha någon form av sia är också vanligt. Ofta är det en roll som kan sia, men sior kan även delas ut i paket.

Ulvar är en rätt nödvändig roll, men annars "måste" man inget. Men det är viktigt att rollerna balanserar mot varandra så att onda och god sidan blir jämnstarka vid lekens inledning.
 
En liten sådan där nyfiken fråga. Alla dessa roller (onda som goda), går det att säga vilka som är mest vanligt spelade? Är någon av rollerna mer viktigt att ha med i en lek än någon annan (typ nyckelroll)?.

Hängde någon med, kanske blev svårtolkat vad jag menade?
Jag tror jag fattar :)

Utöver goda bybor och onda ulvar som är själva grunduppsättningen så...
Ängel är i princip alltid med.
Siare och spion är också basroller men är (i alla fall på senare tid) ibland modifierade till lärlingar. Alltså att de bara kan använda sin förmåga varannan dag.
Någon form av ond roll utanför lyan är med hyfsat regelbundet. Svart får, ond spion eller liknande.

"grundrollerna"förändras nog över tid också. För några år sedan var jägaren ganska vanlig, men den har inte varit med på ett tag nu.
Det hänger ju på var LL vad den väljer och hur den balanserar leken.

Ulvar vill gärna ha bybor då i regel det är lättare att låtsas vara det än de andra goda rollerna. Och tvärtom.

Var det rätt uppfattat vad du undrade?
 
I stort sett alla lekar finns det:

Ulvar
Bybor (fast jag har varit med i lekar utan)
Ängel

Att ha någon form av sia är också vanligt. Ofta är det en roll som kan sia, men sior kan även delas ut i paket.

Ulvar är en rätt nödvändig roll, men annars "måste" man inget. Men det är viktigt att rollerna balanserar mot varandra så att onda och god sidan blir jämnstarka vid lekens inledning.
Äh. Du var snabbare :p
 
bilder ( förlåt för bombning- men han är såååå fin !!!!!!!!) arbetsnamn Ziggy för han en kaxig rackare :p:love:
IMG_1023.jpg

13161102_10153640503367076_1924542067_o.jpg

13161393_10153640504782076_1528187123_o.jpg

13161358_10153640506722076_506809229_o.jpg

13199171_10153640506342076_930320541_o.jpg
13184616_10153640504882076_1568525629_o.jpg
:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love: Han har varit väntad på kan jag säga !!
 
tror han kommer heta :
Legendary Stardust Cowboy

Han kallas redan Ziggy - så vart Stardust kommer ifrån behöver jag nog inte förklara ?;)

Legendary = tja Barneys Waaaaiit for it ( ja herregud vad jag väntat!!!!!:D ) legen.......... dary !!
och Cowboy är faktiskt ett namn i Powwows stamtavla som dessutom är ett namn man vill ta med - för det är ett bra ett (jaja jag vet att jag ÄR en cowgirl:p ) men så är det faktiskt
Välkommen Ziggy - må du bli lika berömd som David Bowie ( närå jag har inte alls höga förväntningar på detta fölet:angel: )
 
Min är ju född på dygn 373, så det känns som jag väntat i evigheter O_o
Då får vi se mer fölbilder senare från dig :)
Ja, går min så länge blir jag galen! Hon fölade på dygn 321 förra året, så jag räknar med samma i år... Förhoppningsvis är det inte alltför optimistiskt. :D
 
Jag kan oxå vara med... Fast jag kanske ska som @LenaH beskrev det... Glida in på slutet och avgöra istället för att bli utröstad i DL2 :angel:
Då skriver jag upp dig :)

@Squie är du sugen på att testa att leka?
@quarter4ever - nu när fölis är ute så kan du ju vara med? ;) När du fått sova lite igen också :)

LL: Blacksmithfarm
Tema: Electric Banana Band :banana:

1. Sookie
2. Artline
3. Habina
4. hemlig
5. Snurrfian
6. bumpo
7. Lilltess
8. Paddington
9. @fio
10.
11.
12.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 504
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 314
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 056
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 826
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp