Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mammas

Trådstartare
Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna, folk pratar SVENSKA om annat än att be henne plocka av bordet och sluta gå med hörlurarna när hon lyssnar på musik, så hon njuter för fullt. Nåja, lite väl fulla och överförfriskade är kanske folk, dags för en nypa luft? Kanske möta upp @Killaloe som så rart erbjöd sig att rasta Monster när Svansson ändå skulle ut. Det är lugnt och stilla, vågornas brus det enda som bryter tystnaden. Hon hör plötsligt hur hundarna börjar skälla och snart närmar sig ljudet. Både Monster och Svansson kommer farades, helt livrädda! Något måste ha hänt Killaloe, bäst att kolla upp! Slyn river mot benen och hon kan inte se långt framför sig, trots fullmånen. Monstermom börjar fundera på om hon kanske inte borde ha sagt till de andra innan hon for iväg, men nu har hon kommit så långt. Vad är det som låter ur skrevan, något knakande och stönande? Måste vara Killaloe som ramlat ner och skadat sig. Det måste vara de där foppatofflorna, Monstermom hade minsann tyckt att det såg farligt ut redan under dagen. Nåja, så går det när en har med idioter att göra, nu är det väl upp till Monstermom att städa upp idioten ur berget och släpa henne tillbaka till festen.

Men när Monstermom närmar sig skrevan blir hon osäker. Det är något som inte känns helt rätt! När hon ser ett par gula ögon reflektera månljuset ur skrevan blir hon säker – det är nog dags att ge sig tillbaka till festen – fort! Hon prisar sina fotriktiga Eccos som tillåter henne att springa fort, men är det fort nog? Hon hör flåsande bakom sig och hittar ytterligare en växel, nu springer hon som hon aldrig sprungit förut. Huset närmar sig, kommer hon att hinna?

De övriga har hört någon form av tumult och noterat att den rörelsestyrda belysningen slagits på, det är bäst att gå ut och se till det. Väl ute ser de först ingenting innan den största hunden de någonsin sett travar fram till dem, bärandes något i munnen. Den sätter sig framför dem och släpper ned något. Glömmerallt går fram till hunden för att se vad det är, men kastar sig tillbaka mot de andra när hon inser att det är Monstermoms arm som släppts! Tyvärr är ”hunden” inte långt efter, utan kastar sig in i gruppen. Det hela får sig ett plötsligt slut när Niyama plötsligt skjuter den. Alla tar sig in, skärrade och chockade.

Efter ett tag är de lite mer samlade och Habina och Matmissbrukaren beslutar sig för att gå ut för att titta till djuret. Döm om deras förvåning när de stöter på en naken, död Killaloe på trappen! Vaaaarulv?! Alla möts upp för att diskutera saken, men nu är Mammas borta. Nåja, ingen skada skedd – hon har lämnat ett brev efter sig:
”Hej, och välkomna till mitt verkliga syfte med denna lek: En RIKTIG varulvslek!
Jag har utsett mig till LL, och några av er hann bli bitna innan Killaloe dog. Ni vet hur det funkar, kör hårt!


Med vänlig hälsning Er Almighty Goddess Mammas”

DagDL 21:30
NattDL 23:30


Regler (OBS, läs eller utstå min vrede när ni brutit en regel! PMa eller ta det i tråden om det är något som är oklart!
*Var snälla och trevliga mot varandra. Detta gäller alltid och jämt, straff kommer att utdelas vid överträdelser.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, en anledning ska anges.
*BOP:ar (blunda och peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ Mammas röstar på Mammas. Röster får ändras fram till deadline.
*Vid bristande aktivitet kan man kickas från leken. Varje dag bör man komma in och avlägga en röst och någon form av teorier. Om du av någon anledning inte kan meddela gärna LL i förhand.
Till varje dagDL ska en röst ha kommit in. Till varje nattDL ska de som har val att göra enligt sin rollbeskrivning ska gjort dem via PM till LL.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Deltagare:
cirkus
Snurrfian
Habina
Lobelia
Niyama
glömmerallt
bumpo
Hjartagna
Jfrelin
Matmissbrukaren
LenaH
Myrten
Sasse
Breaktown
grodan21
Paddington

Roller:
Goda
Borgmästare – Har som specialförmåga att hens röst väger över vid lika. Hen kan även vid ett tillfälle stoppa en lynch.
Spion – Får varje natt information från LL med info om vem siaren siar, vem ängeln skyddar, vem som får paket från brevbäraren, vem jägaren väljer, vem röstfifflaren röstar på, vem som blir väckt till spöke, vem spöket röstar på, vem ulvarna äter och vem som förhäxas av ulvarna. Spionen får dock INTE veta om vem varulvsdemonen väljer att demona.
Jämn siare – Siar någon jämna leknätter. Får då veta personens roll.
Ojämn siare – Siar någon ojämna leknätter. Får då veta personens roll.
Ängel – Kan varje natt välja att beskydda någon från att bli uppäten.
Tvillingar – Har ingen specialförmåga utöver att de får tala med varandra utanför leken.
Brevbärare – Har möjlighet att dela ut följande förmågor: 1 nattbeskydd, 1 sia, 1 spioninfo, 1 extraröst, 1 förtrollning. Om paketen tar slut får brevbäraren en ny laddning med fem nya paket.
Röstfifflare – Har varje dag möjlighet att via PM till LL lägga in en extra röst.
Jägare – Kan när hen dör välja att ta med sig en person. Valet görs varje natt. Om Jägaren tror att den person hen valt är god kan hen upphäva valet men får inte välja någon ny förrän nästa natt.
Konditor – Har ingen mer specialförmåga än att hen är lite rund och go – ulvarna orkar inte äta natten efter att konditorn ätits upp.
Ghost Whisper – Kan en gång under leken uppväcka ett spöke. Spöket får inte skriva i tråden men får prata med ghost whisper och rösta via PM till LL.

Onda
Varulvar – Håller till i lyan tillsammans med varulvsdemonen. Varje natt får de välja någon som de äter upp, de skickar sitt val via PM till LL. De har även rätt att varje natt förhäxa en deltagare. Denna deltagare får inte veta om det, men den personens röst räknas inte dagen efter. Denna info ingår i spioninfon.
Varulvsdemon – kan vid sin död omvandla en annan person till ulv. Valet måste ha gjorts till nattDL innan, annars dör demonen som en vanlig ulv. Första dagen undantagen från den regeln.

Återigen:
DagDL 21:30
NattDL 23:30


(PS: Såg ni hur snällt och oskyldigt det var såhär i början? :D)
 
Varulvsdemon – kan vid sin död omvandla en annan person till ulv. Valet måste ha gjorts till nattDL innan, annars dör demonen som en vanlig ulv. Första dagen undantagen från den regeln.

Är inga skyddade mot demonen @Mammas ?
 
Rätta mig om jag har fel men är det alltså så att det är 12 goda roller och 16 deltagare? Är jag helt fel ute om jag då påstår att det är fyra onda?
 
Rätta mig om jag har fel men är det alltså så att det är 12 goda roller och 16 deltagare? Är jag helt fel ute om jag då påstår att det är fyra onda?

Jag det räknades jag det också till. Men demonen är ju garanterad att omvandla så då blir det minus en god och plus en ond.
 
Hittat hit och läst starten. Mammas tänker tydligen dra temat långt, men starten var väl inte så farligt blodig...

Om jag läste rollistan rätt så är vi 16 deltagare med 12 goda specialroller vilket då ger 3 varulvar och en demon. Men med en LL som tycker om twister så är väl inget säkert. :crazy:
 
Senaste åren har ängeln + nån till eller den ängeln skyddar varit skyddade mot demonen.

Jag har för mig att i min första lek, ni vet den där leken som jag aldrig glömmer och ni vet då när en viss MMMMMyrten var demon så var spionen och ängeln skyddad från att demonas. I den leken var siaren ädel och lyckades offra sig men jag fattade ju inte vem som var min goda medspelare ÄNDÅ trots att hon godförklarad den (det var Hedinn) . :banghead::banghead:

Nu är det en ny lek och ingen är skyddad från demonen så i praktiken lär ju någon omvandlas och bli ond.

Vntar också på min roll :nailbiting:
 
Jag har för mig att i min första lek, ni vet den där leken som jag aldrig glömmer och ni vet då när en viss MMMMMyrten var demon så var spionen och ängeln skyddad från att demonas. I den leken var siaren ädel och lyckades offra sig men jag fattade ju inte vem som var min goda medspelare ÄNDÅ trots att hon godförklarad den (det var Hedinn) . :banghead::banghead:

Nu är det en ny lek och ingen är skyddad från demonen så i praktiken lär ju någon omvandlas och bli ond.

Vntar också på min roll :nailbiting:

Ja jag var siare och skyddad så jag föreslog att vi skulle lyncha mig :p Det var kul.
 
Jag håller på med rollutskick! Håll gärna konversationer till mig i den konversationstråd jag skapar - det blir mindre rörigt så för mig! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 263
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 767
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp