Vet ni hur ni ser ut?

Upplever ni också att människor antar saker om er som personer, er livsstil eller ert mående bara baserat på hur ni ser ut? Det är så himla synd att det ska vara så tycker i alla fall jag.

Ja. Jag har enormt svårt att få gehör från vårdpersonal och det även när jag var som sjukast. Även privatpersoner har väldigt svårt att förstå att jag inte är frisk. "Du som ser så pigg och fräsch ut, du kan väl inte ha ont" eller "så illa kan det väl inte vara" har jag fått höra så enormt många gånger och då har jag ändå inte sagt en hundradel...
Mitt utseende verkar göra att vissa utgår ifrån att jag är otrevlig, dryg och IQ-befriad. Det gör mig faktiskt ledsen. De vänner jag har har jag träffat på sådana sätt att utseendet inte har varit centralt utan de har lärt känna mig och de verkar tänka helt annorlunda om mig än de som träffar mig på fest, på stan eller på något annat sätt där de ser utseendet först. De som utgår från utseendet lär liksom inte känna mig. Är inte intresserade av att lära känna mig för de har sin bild klar av vad de tror att jag är för en typ.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 869
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp