Vet ni hur ni ser ut?

Qelina

Trådstartare
Jag har tänkt på en sak, vet folk överlag om hur dom ser ut? Att man uppfattar sig så som andra gör? Det är ju egentligen omöjligt att veta till 100% men överensstämmer er bild av er själva med det ni får höra från andra (utefter vad ni förstått)?

Tror ni att det ni ser i spegeln är det som andra också ser?

Är ni nöjda med ert utseende och kropp? Eller är ni stränga och dömande mot er själva? Eller kanske att ni inte bryr er så mycket? Vill ni ändra på saker? Jag tänker att det ju finns både här och på nästan alla andra ställen så många trådar om viktminskning, bli smal, att förändra kroppen, bli mer musklad och vältränad. Och om man kollar på löpsedlarna och veckotidningar är det ju skrämmande mycket som handlar om att man måste förändra sig.

Undrar om man skulle vilja förändra lika mycket om man såg sig själv med andras ögon för då skulle man antagligen inte se alla dom där små sakerna som man själv tänker på men andra inte reflekterar över och man kanske har en helt förvriden kroppsuppfattning och inte alls ser ut som man tror och ser sig själv som större/mindre/fulare än vad man egentligen är.
 
Jag har tänkt på en sak, vet folk överlag om hur dom ser ut? Att man uppfattar sig så som andra gör? Det är ju egentligen omöjligt att veta till 100% men överensstämmer er bild av er själva med det ni får höra från andra (utefter vad ni förstått)?

Tror ni att det ni ser i spegeln är det som andra också ser?

Är ni nöjda med ert utseende och kropp? Eller är ni stränga och dömande mot er själva? Eller kanske att ni inte bryr er så mycket? Vill ni ändra på saker? Jag tänker att det ju finns både här och på nästan alla andra ställen så många trådar om viktminskning, bli smal, att förändra kroppen, bli mer musklad och vältränad. Och om man kollar på löpsedlarna och veckotidningar är det ju skrämmande mycket som handlar om att man måste förändra sig.

Undrar om man skulle vilja förändra lika mycket om man såg sig själv med andras ögon för då skulle man antagligen inte se alla dom där små sakerna som man själv tänker på men andra inte reflekterar över och man kanske har en helt förvriden kroppsuppfattning och inte alls ser ut som man tror och ser sig själv som större/mindre/fulare än vad man egentligen är.
Mja, jag ser inte det som andra ser, eller det som kameran ser i alla fall. Jag brukar vara nöjd tills jag blir fotad :) men då ser jag att jag väger för mycket. I spegeln syns inte det för mig :D (men jag vet ju om det rent tankemässigt)
 
Svarar som ovanstående, tror också jag tror att jag är snyggare än vad jag är - ingen brist på självförtroende här inte. Fast det är en klurig fråga, för samtidigt som jag tycker jag är snygg, så finns det saker jag gärna hade ändrat på eller vill ändra på. Skulle dock inte ändra mig för någon annan eller för några ideal, utan för mig själv och vad jag tycker är snyggt.

Tycker också det där med kamera är rätt skit, gillar inte alls mig själv på bild och tror mitt ansikte inte är särskilt symmetriskt, vilket inte syns i spegeln eller när jag rör på mig men mycket väl på bilder, speciellt rakt framifrån. Tror förmodligen jag är smalare än vad jag är också, inte alltid jag tycker bilder gör mig rättvisa på den fronten heller.

Samtidigt tror jag ibland att jag uppfattar mig själv som mycket större än jag egentligen är, inte så jag lider av att tro att jag är det men jag insåg när jag fyllde i ett formulär och valde kroppstyp "något rund" att det kanske inte är särskilt sunt att tycka att man är det om man drar typ 40 i byxor, borde väl snarare vara normalt men allt beror ju på vad man jämför med.

Jag vill ju veta vad andra ser :D om dom ser det jag ser i spegeln eller det jag ser på bild...
 
Jag tror att jag tror att jag är snyggare än vad jag är :D Varför svaret på frågan om jag är nöjd också är - ja.

Överlag vill jag inte ändra på mig själv, men jag filar lite här och var och gör det bästa av det jag fått.
Samma som mig! Trodde jag var ensam om det. (Jag klagar iofs i evinnerlighet om att jag väger för mycket osv. Eftersom jag vet att det är så tyvärr. Det är bara att just framför spegeln blir det mer av -men det är väl inte så illa.)
 
Sedan några år tillbaka ser jag mig själv på film flera timmar i veckan, så jag har nog en hyfsad uppfattning om hur jag ser ut även för andra. Jag är inte nöjd med hur jag ser ut (det var jag inte tidigare heller, så det kom inte som någon överraskning), men jag bryr mig inte särskilt mycket faktiskt. Det jag vill ändra hos mig själv skulle till viss del påverka mitt utseende, men orsaken är min hälsa inte att jag vill bli snyggare. Jag är inte snygg men det är heller inte något jag längtar efter att vara...

Att jag har slitna kläder och risigt hår stör mig verkligen inte ett ögonblick. :D
 
Jag har tänkt på en sak, vet folk överlag om hur dom ser ut? Att man uppfattar sig så som andra gör? Det är ju egentligen omöjligt att veta till 100% men överensstämmer er bild av er själva med det ni får höra från andra (utefter vad ni förstått)?

Tror ni att det ni ser i spegeln är det som andra också ser?

Är ni nöjda med ert utseende och kropp? Eller är ni stränga och dömande mot er själva? Eller kanske att ni inte bryr er så mycket? Vill ni ändra på saker? Jag tänker att det ju finns både här och på nästan alla andra ställen så många trådar om viktminskning, bli smal, att förändra kroppen, bli mer musklad och vältränad. Och om man kollar på löpsedlarna och veckotidningar är det ju skrämmande mycket som handlar om att man måste förändra sig.

Undrar om man skulle vilja förändra lika mycket om man såg sig själv med andras ögon för då skulle man antagligen inte se alla dom där små sakerna som man själv tänker på men andra inte reflekterar över och man kanske har en helt förvriden kroppsuppfattning och inte alls ser ut som man tror och ser sig själv som större/mindre/fulare än vad man egentligen är.
Jag har ingen aning, ibland när jag ser mig i spegeln tycker jag att jag ser bra ut, vissa dagar bara skitsliten och när jag ser mig själv på bilder ser jag extremt sliten och dessutom helt sned ut. Det är ju så olika hur ljuset faller osv, jättesvårt att veta.
 
Det är ju egentligen omöjligt att veta till 100% men överensstämmer er bild av er själva med det ni får höra från andra (utefter vad ni förstått)?
Jag vet inte. Får sällan höra kommenterar om mitt utseende, varken positiva eller negativa. Det enda jag kan basera på är väl tinder och eftersom jag inte får många matchningar ser jag förmodligen rättså medel ut. Det stämmer väl hyffsat med min uppfattning.
Tror ni att det ni ser i spegeln är det som andra också ser?
Nja, väldigt kluven. Jag tycker jag ser mkt bättre ut i spegeln än på kort. Förmodligen ligger sanningen där emellan.
Är ni nöjda med ert utseende och kropp?
Ja, mitt ansikte kan jag inte göra så mkt åt. Men kroppen är jag rättså nöjd med :).
Vill ni ändra på saker?
Njae, lite större muskler bara :).
Eller är ni stränga och dömande mot er själva? Eller kanske att ni inte bryr er så mycket?
Njae, är inte så sträng. Är ganska nöjd men visst hade man väl ibland önskat att man var en hunk. Det hade underlättat :).
 
Nej jag har dålig koll på hur jag ser ut. Blir förvånad och fundersam när jag köper nya kläder och tänker alltid "den måste vara stor i storleken" när kläderna passar. Håller jag upp ett plagg framför mig tycker jag alltid att det ser litet ut och blir förvånad när det är för stort. Jag bryr mig inte särskilt heller och har inga klagomål på min kropp. Snarare tycker jag att den är fantastisk som försöker läka och de ärr jag har är endel av min historia och är inget jag stör mig på eller önskar bort.
 
Jag kan bli alldeles förfärad när jag ser bilder på mig själv. I spegeln kan jag tycka att jag är rätt söt emellanåt.

Är extremt sträng mot mig själv!
Överlag så är jag nöjd, inte med min viktuppgång dock :D
 
Det skiftar. Ibland är uppfattningen ganska korrekt, men emellanåt blir jag lite förvånad över att jag sett mindre ut än jag kände mig, och ibland är det tvärtom. Vad gäller ansiktet så är jag medveten om mina skevheter, och vilka vinklar jag ska se på mig själv i spegeln för att undvika att stirra mig blind på dem. Samma med en selfie. Det finns några få saker med mitt utseende som jag uppskattar, men så finns det detaljer som jag inte står ut med. Ibland är det såpass illa att jag undviker att gå utanför dörren och undviker sociala sammanhang (under hösten har jag varit social en gång). De största problemen är komplex som inte är relaterade till vikt, men det är också ett problem och jag har haft/har problem med ätstörningar, men det går lite i perioder.
 
Jag önskar att jag hade kunnat ha samma tankar som folk ovan i tråden, men tyvärr inte.

Jag har dessvärre (antagligen) en väldigt skev bild av hur jag ser ut.
Tycker mig vara både väldigt kort, tjock, och allmänt bara ful, allt som oftast iaf. Kan möjligen delvis bero på att jag hörde det dagligdags i 5 års tid. Även om jag försökt komma över det där tänket så tycker jag uppriktigt sett att jag är ganska kraftig och väldigt oproportionerlig (lång överkropp/korta ben). Det enda jag på allvar tycker är lite fint på mig är mitt hår (om det ligger rätt) och min ögonfärg.
Rent objektivt är jag 162 cm, väger mellan 50-55 kg, drar generellt S i kläder, 26-27/30" i jeans, 65G i BH och har skostorlek 37.

Folk runt omkring mig ser uppenbarligen inte en mullig, oproportionerlig tjej, iaf inte när man frågar. De tycker att jag ser rätt bra ut och har en snygg kropp med större byst och kurviga lår, typ. (Jag håller inte med om att jag har stor byst dock!). Ingen har någonsin nämnt att jag skulle vara oproportionerlig heller, utan förklarar de kortare benen med att hela jag inte är så jättelång. Finns flera killar också som helt ärligt erkänt att de tycker jag ser bra ut. Något som helt ärligt gör mig väldigt förvånad.

Har svårt för att se mig själv på bild, tycker inte jag ser bra ut helt enkelt.
 
överensstämmer er bild av er själva med det ni får höra från andra (utefter vad ni förstått)?

Tror ni att det ni ser i spegeln är det som andra också ser?

Är ni nöjda med ert utseende och kropp?

1) På det stora hela taget, ja.
2) Det tror jag, ja.
3) Ja.
 
Vissa dagar har jag otroligt skev självbild och vill helst klä mig i mjukiskläder eller stanna under täcket i sängen hela dagen (och undvika alla speglar), men jag är väl medveten om att jag har de dagarna och att det bara är min hjärna som spökar.

Annars försöker jag alltid tänka att jag är skitsnygg och duger som jag är, det hjälper livet en hel del. Även om jag nu inte skulle vara fullt så snygg som jag tror att jag är så kan jag ändå inte ändra på det, mao helt onödigt att haka upp sig på små detaljer. Folk vill ju av någon anledning umgås med mig ändå, så helt tokig kan jag inte vara som person. :p (utseendemässigt skrämmer jag inte bort folk och min personlighet är rätt så chill, det duger bra för mig)
 
Och dessutom, jag vet ju själv att jag aldrig i livet skulle döma mina vänner eller medmänniskor lika hårt som jag lätt dömer mig själv. Så varför skulle de tänka annorlunda?
 
Jag är nöjd med hur jag ser ut. Det enda jag inte är nöjd med är att jag väger för mycket, men förutom det har jag alltid varit nöjd.

Det som jag är mycket missnöjd med är de ryggproblem som jag har ärvt från min mamma och som besvärar mig varje dag och begränsar mitt liv.
 
Jag känner väl att "det duger". Vad andra tycker vet jag inte så mycket om. Det är sällan någon säger något, men när jag för ett tag sedan tog en selfie då jag hade sminkat och fixat mig, då kom det en massa komplimanger från höger och vänster. Men det var ett undantagsfall, antagligen för att jag inte brukar se ut så. Annars är jag nog mest ganska grå och trist.

I spegeln kan jag tycka att jag kan se okej ut, men på bild blir det sämre, t.o.m. mycket sämre.

Viktmässigt är jag på väg uppåt men skiter i det för närvarande. Nackdelen är att gamla kläder inte längre passar. Vad andra tycker om det orkar jag inte bry mig om för tillfället.
 
Jag försöker att inte tänka så mycket på hur jag ser ut, det slutar bara med att jag jämför mig med andra och det är egentligen inte särskilt relevant.

Jag gillar det jag ser i spegeln, det är liksom jag. Men mitt värde sitter inte i hur snygg andra tycker att jag är och jag vill inte att det ska påverka hur jag mår.
 
Jag har tänkt på en sak, vet folk överlag om hur dom ser ut? Att man uppfattar sig så som andra gör? Det är ju egentligen omöjligt att veta till 100% men överensstämmer er bild av er själva med det ni får höra från andra (utefter vad ni förstått)?

Tror ni att det ni ser i spegeln är det som andra också ser?

Är ni nöjda med ert utseende och kropp? Eller är ni stränga och dömande mot er själva? Eller kanske att ni inte bryr er så mycket? Vill ni ändra på saker? Jag tänker att det ju finns både här och på nästan alla andra ställen så många trådar om viktminskning, bli smal, att förändra kroppen, bli mer musklad och vältränad. Och om man kollar på löpsedlarna och veckotidningar är det ju skrämmande mycket som handlar om att man måste förändra sig.

Undrar om man skulle vilja förändra lika mycket om man såg sig själv med andras ögon för då skulle man antagligen inte se alla dom där små sakerna som man själv tänker på men andra inte reflekterar över och man kanske har en helt förvriden kroppsuppfattning och inte alls ser ut som man tror och ser sig själv som större/mindre/fulare än vad man egentligen är.

Jag har så sakteliga börjat inse att det jag ser, är inte vad andra ser. Jag har en vän som ofta lyfter mig när jag bara ser mina skavanker och hen är en stor del i att jag tycker mer om min kropp och mitt utseende nu jämfört med förut.

Har mkt från uppväxten/släkten som har fått mig att få en felaktig bild av mig själv. Som sedan det där jäkla BMI spädde på. :rage:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 887
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp