Bukefalos 28 år!

Veterinären tycker vi ska Avliva...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Han ska inte avlivas!!!!!!!!

jag hade hoppats nÅgon kommit med nÅt nytt sÄtt att testa att fÅ pÅ grimman!
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Åhåjaja, du får tycka vad du vill om det jag skrivit.

Hur engagerad/upprörd man än blir så hjälper det oerhört sällan att skrika och gorma åt personer, i nio av tio fall så resulterar det bara i att personen stänger av, alternativt går i försvar. Blir jag så upprörd över något att jag inte kan skriva ett vänligt svar i en tråd så låter jag bli att svara. Speciellt i ett anonymt forum så får man oerhört sällan något ut av att skälla på personer. Jag har sett just det fenomenet i ett antal trådar här på Buke.

Jag tror du vill hjälpa TS, det vill alla här i tråden, men jag tror inte du är till så mycket hjälp när du framför dina åsikter på det sätt du gör. Du når inte fram till TS med den tonen helt enkelt, något h*n även klargjort själv. Coola ner lite, skriv på ett vänligt och konkret sätt så får du nog en bättre respons från TS.

TS:
Jag har ingen som helst aning om vad som skulle kunna hjälpa din häst en jag hoppas att du reder ut det på något sätt. Fortsätt jättegärna skriva i tråden och hålla oss uppdaterade med vad som händer :)
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Har bett moderatorn att stänga ner tråden..

Vi ska ta ut en veterinär imorgon och hoppas på det bästa. Vi har en del duktiga inom distriktsveterinärena:)

startar en ny tråd längre fram om hur det gått eller går...
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Han ska inte avlivas!!!!!!!!

jag hade hoppats nÅgon kommit med nÅt nytt sÄtt att testa att fÅ pÅ grimman!

Kan du då åtminstonde svara på frågor, och ge ordentliga svar så hade du fått hjälp för längesedan.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Varför skulle tråden stängas? Kan inte se att det brutits mot några forumregler?

Tror ni alvarligt atalat att veterinären ska ta på grimman?

Fattar ärligt talat inte ett dyfft av vart du vill komma.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Ni som bara är ute efter att bråka och nedvärdera behöver inte skriva något.

Hoppas tråden blir borttagen snarast.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Tråden har brutit mot ett antal regler.

Nej veterinären ska inte ta på han grimman, veterinären ska ge han lugnande. Så vi sedan kan få på grimman.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

*kl*
En sådan kuse har vi också i stallet! Samma ålder, går också på lösdrift. Han var helt omöjlig att få på en grimma. Hur vi löste det? Problemet försvann helt när han fick gå ensam i en hage. Då blev han jätteberoende av människosällskap och lät oss ta på grimman hur lätt som helst. Kanske ett alternativ? Vissa hästar blir nog lite "vilda" på lösdrift tillsammans med sin flock :)
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Men hur i all sin dar läser du?
Jag har följt tråden och vad jag kan utröna är ingen ute efter att bråka elelr nedvärdera. Du har fått MASSOR av bra och vettiga tips. Vilka DU samtliga avfärdat. DU ger också knapphändiginformation så VAD trodde DU egentligen att du skulle få för svar?
Vad hoppades du på att få för svar?
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Nej, tråden har inet brutit mot en massa regler. Då kan du lita på att moderator varit snabba och fixat.

Bryta mot regler är inte samma sak som att inte hålla med.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Den här är precis likadan på lösdrift som han var när han stod på stall :)
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Han plöjer då, struntar i att det är el. Isf skulle man ha en hage med trä staket runt om och det har vi tyvärr inte :(
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Nej, nu struntar jag totalt i det här.
Du kan uppenbarligen inte svara på en fråga.:grin:
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Hur engagerad/upprörd man än blir så hjälper det oerhört sällan att skrika och gorma åt personer, i nio av tio fall så resulterar det bara i att personen stänger av, alternativt går i försvar. Blir jag så upprörd över något att jag inte kan skriva ett vänligt svar i en tråd så låter jag bli att svara. Speciellt i ett anonymt forum så får man oerhört sällan något ut av att skälla på personer. Jag har sett just det fenomenet i ett antal trådar här på Buke.

Jag tror du vill hjälpa TS, det vill alla här i tråden, men jag tror inte du är till så mycket hjälp när du framför dina åsikter på det sätt du gör. Du når inte fram till TS med den tonen helt enkelt, något h*n även klargjort själv. Coola ner lite, skriv på ett vänligt och konkret sätt så får du nog en bättre respons från TS.

TS:
Jag har ingen som helst aning om vad som skulle kunna hjälpa din häst en jag hoppas att du reder ut det på något sätt. Fortsätt jättegärna skriva i tråden och hålla oss uppdaterade med vad som händer :)

Jag vet oxå att ilska inte är ett bra kommunikationssätt.
Men min uppfattning om TS har igenom tråden varit att hon nämner; avlivning, vad mer kan vi göra, hästen är klurig, det har vi provat, allt har vi provat, vad ska vi göra osv osv osv
Jag vet inte hur mkt inflytande veterinären har på personen i fråga och jag anser att det är helt galet att ens ha avlivning i tanken!
Hon verkar, efter att ha fått en hel radda med tips, apatisk och fortsätter bara ge knapphändig info om hästen och läget...säger bla att hästen går lös vid en väg(!)...
Jag tycker att det hela känts mkt obehagligt och jag vill bara markera att man inte tar bort djur hur som helst.
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

HÄSTEN HAR ALDRIG GÅTT LÖS PÅ VÄGEN!!!!!!!!

HÄSTEN SKA INTE AVLIVAS!!!!!!!!!!!!!!

VAD I HELVETE HAR DU FÖR PROBLEM???????!!!!!!!!!


:confused::confused::confused::mad::mad::mad::confused::confused::confused:
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

*kl*
En sådan kuse har vi också i stallet! Samma ålder, går också på lösdrift. Han var helt omöjlig att få på en grimma. Hur vi löste det? Problemet försvann helt när han fick gå ensam i en hage. Då blev han jätteberoende av människosällskap och lät oss ta på grimman hur lätt som helst. Kanske ett alternativ? Vissa hästar blir nog lite "vilda" på lösdrift tillsammans med sin flock :)

Min 19-åring som i vanliga fall är väldigt väluppfostrad blir en ouppfostrad "vildhäst" när han går på lösdrift och han vilar samtidigt, så jag håller med!v:devil:
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

HÄSTEN HAR ALDRIG GÅTT LÖS PÅ VÄGEN!!!!!!!!

HÄSTEN SKA INTE AVLIVAS!!!!!!!!!!!!!!

VAD I HELVETE HAR DU FÖR PROBLEM???????!!!!!!!!!


:confused::confused::confused::mad::mad::mad::confused::confused::confused:

Öh...vilket inlägg svarade du på nu? Mitt svar till Araminta eller? Det var ett svar till den personen och inte till dig....
 
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...

Är du helt snurrig eller? Ser väl att du skrivit till en men om mig, då kan jag lika gärna klargöra för dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 583
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 884
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 800
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp